مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشهورترین افراد متولد سال بز .. !!!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مشهورترین افراد متولد سال بز .. !!!

همانطور که همه می دانیم بازار عید نوروز و سال نو از دیرباز داغ است، سال آینده سال «بز» است. به همین دلیل چندین سلبریتی که در سال بز به دنیا آمده اند را به شما معرفی می کنیم. به خصوص اگر منتظر تولد یک روشنفکر (گام مبارک) هستید، پس این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه بزرگانی مانند نوزاد شما در سال «بز» متولد شده اند.

شیمین لی (649-559)
شیمین لی را بزرگترین امپراتور تاریخ چین می دانند. او همچنین به عنوان امپراتور «تایزانگ» سلسله تانگ شناخته می شود. او در طول 23 سال سلطنت خود (626-649 پس از میلاد)، بزرگترین دوره در تاریخ چین را ایجاد کرد و چین را به بزرگترین و قدرتمندترین کشور جهان تبدیل کرد. بیش از یک قرن پس از مرگ او، چین از رفاه و صلح برخوردار بوده است.

نیما جوشی (1374-1274)
«علی اسفندیجاری» معروف، «نیما جوشی» اهل مازندران، شاعر معاصر ایرانی و پدر شعر نو فارسی است. او بنیانگذار شعر نو فارسی است، بسیاری از شاعران و منتقدان معاصر اشعار نیما را نمادین می دانند و او را شالوده شاعران نمادین به نام جهان می دانند. آهنگ هایی به زبان مازندرانی وجود دارد که با نام «روجا» منتشر شده است.

پرویز پرستویی (-1334)
پرویز پرستویی متولد همدان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. آثار او «لیلی با من»، «آژانس شیشه ای» و «مارمولک» هستند. او برنده جوایز و تندیس های متعددی از جشنواره های مختلف ایرانی و بین المللی از جمله سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر 1997 برای فیلم آژانس شیشه ای و دیپلم افتخار جشنواره فیلم تاجیکستان برای فیلمش است. او “بیست” گرفت.

بیشتر بخوانید  عکس های دیدنی و جالب پاریس جکسون دختر خواننده معروف هالیوود مایکل جکسون

علی تجویدی (1384-1298)
علی تجویدی، ویولن و آهنگساز متولد تهران، آهنگساز، محقق و نویسنده ایرانی و از شاگردان ابوالحسن صبا بود. ترانه هایی چون «خیلی دوستت دارم»، «شیرین بر»، «آزادم»، «کاروان آتش»، «بی زبان»، «دیدی قلبم شرمنده»، «به من صبر بده»، «من متاسفم به خاطر همین «و صدها آهنگ معروف و پربار دیگر از آثار او.

میکل آنژ (1564-1475 بعد از میلاد)
میکل آنژ نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، شاعر و یکی از مشهورترین هنرمندان رنسانس ایتالیا به شمار می‌رود. توانایی خلاقیت او در جوانی شناخته شد و پرورش یافت. به طوری که شاهکارهای او در اوایل دهه بیست خلق شدند. از آثار او می توان به مجسمه های «داوود» و «پی تا» و نقاشی های دیواری کلیسای سیستین اشاره کرد.

مارک تواین (1910-1835)
مارک تواین (نام واقعی ساموئل کلمنز) نویسنده، روزنامه‌نگار، مدرس دانشگاه و طنزنویس مشهور آمریکایی و «پدر ادبیات آمریکا» بود. از آثار او می توان به «ماجراهای تام سایر» (1876) و «ماجراهای هاکلبری فین» (1885) اشاره کرد. او به علم علاقه داشت و از دوستان «نیکولا تسلا» (مخترع و مهندس مهندسی برق و مهندسی مکانیک) بود و سه اختراع به نام او ثبت شد. او همچنین به فراروانشناسی علاقه داشت و مرگ برادرش و خودش را پیش بینی می کرد.

بیل گیتس (1955)
بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و مدیرعامل و مدیر عامل بزرگترین شرکت نرم افزار کامپیوتری در جهان است. او به عنوان یکی از بهترین کارآفرینان در انقلاب کامپیوترهای شخصی شناخته می شود. او همیشه در فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربس بوده و مبالغ هنگفتی را به موسسات خیریه و برنامه های علمی تحقیقاتی مختلف اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید  پاسخ سیروس مقدم درباره حواشی سریال پایتخت

جولیا رابرتز (1967)
جولیا رابرتز بازیگر و تهیه کننده فیلم آمریکایی و یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود است. او با بازی در فیلم «مگنولیا فولادی» به شهرت رسید و با بازی در فیلم های «زن زیبا» و «ارین براکوویچ» به ستاره سینما تبدیل شد. رابرتز برنده جوایز متعددی شده است. اینها شامل چندین جایزه مختلف گلدن گلوب و اسکار است. او از چندین موسسه خیریه حمایت می کند و در چندین فعالیت برای افزایش آگاهی عمومی در مورد سندرم موش، تغییرات آب و هوا و انرژی های تجدید پذیر شرکت داشته است. در

از دیگر سلبریتی های متولد سال بز می توان به چارلز دیکنز نویسنده و منتقد اجتماعی، استیو جابز مدیر عامل سابق اپل، رسول ملاقلی پور کارگردان سینما، بهرام رادان بازیگر سینما، مهران مدیری بازیگر و کارگردان تلویزیون اشاره کرد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

مشهورترین افراد متولد سال بز افراد مشهور متولد سال بز مشهورترین شخصیت های سال بز متولدین سال بز افراد مشهور متولد سال بز


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *