مشمولان یارانه رمضان چه کسانی هستند؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: تا پایان ماه مبارک رمضان دو یارانه طبق روال ماه های گذشته پرداخت می شود. اولین واریز یارانه نقدی فروردین ماه است.

علاوه بر این دو یارانه، امکان پرداخت یارانه ویژه ماه مبارک رمضان نیز وجود داشت که ادامه آن را تایید می کند. رصد سازمان‌ها در خصوص پرداخت یارانه‌ها نیز نشان می‌دهد که دولت قصد دارد برای این ماه و همچنین سال گذشته در ماه رمضان امسال یارانه ویژه پرداخت کند.

به نظر می رسد جزئیات پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان یعنی میزان یارانه، تعداد مشمولان و شرایط مشمولان در مرحله نهایی است. در واقع دولت در مراحل پایانی پرداخت این یارانه است و احتمالا به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.

سال گذشته بسته حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان در روز عید سعید فطر به حساب 60 میلیون واجد شرایط واریز شد. اما از آنجایی که دولت تصمیم گرفت یارانه ویژه این ماه را در روزهای اول ماه مبارک رمضان پرداخت کند، احتمالا تا قبل از عید فطر پرداخت خواهد شد.

یارانه ماه مبارک رمضان جدا از یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین است. یعنی یارانه بگیران طبق روال ماه های گذشته دو یارانه دریافت می کنند و گروهی از آنها نیز یارانه ماه رمضان را دریافت می کنند.

کاربران چه کسانی هستند؟

گمانه زنی هایی در مورد یارانه بگیران وجود دارد، اما به احتمال زیاد کسانی که یارانه ماه مبارک رمضان دریافت می کنند جزو یارانه های حمایتی بنزین باشند.

بیشتر بخوانید  مقاومت فلسطین برای پاسخ به هتک حرمت الاقصی - خبرگزاری شهردار | اخبار ایران و جهان

دولت در چند ماه گذشته به مناسبت 22 بهمن و عید نوروز یارانه های مالی را در چند دهک اول پرداخت کرده است.

این یارانه در 22 بهمن به حدود 32 میلیون نفر رسید. همچنین یارانه نوروزی به سرپرستان بیش از 12 میلیون خانوار پرداخت شد. این افراد کسانی بودند که نه سهمی از عدالت داشتند و نه سودی به دست آوردند. بنابراین، مشمولان یارانه ماه مبارک رمضان نیز از این گروه ها انتخاب می شوند.

یارانه 22 بهمن 100 هزار تومان و یارانه نوروزی 150 هزار تومان بوده است. پس احتمالاً میزان یارانه ماه رمضان برای هر نفر بین 100 تا 200 هزار تومان است.


دیدگاهتان را بنویسید