مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مسمومیت سالمونلا در کمین شیرخواران/ مراقب شیر خشکهای مشکوک باشید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



عفونت سالمونلا در کمین شیرخواران/ مراقب شیر خشکهای مشکوک باشید


مجله دلگرم- اگرچه فرانسه از جمله کشورهای صاحب صنعت و پیشرفته در حوزه صنایع غذایی و دارویی محسوب می شود اما طی سالهای گذشته، مردم کشورمان خاطرات تلخی از برخی کمپانی های این کشور دارند چراکه طی سال‌های۱۳۶۲ و ۱۳۶۳، فراورده‌های خونی آلوده به ویروس ایدز توسط انستیتو”مریو” فرانسه وارد ایران شد وصدها نفر از بیماران مبتلا به هموفیلی قرار گرفت و آنها را به ایدز مبتلا کرد که بخش زیادی از آنها اکنون جان باخته اند.

البته طی سالهای اخیر و با پیشرفت و نظام مند کردن سامانه های رصد و شناسایی محصولات بهداشتی و دارویی، چنین اتفاقات تلخی تکرار نشده اما نام فرانسه همچنان به عنوان متهمی بزرگ در صنعت دارویی کشورمان مطرح است.

این بار نیز یک نهاد مسئول مهم در کشور با بررسی برخی محصولات تولیدی یک کمپانی معروف فرانسوی به نام Lactalis Nutrition Sante که برندهایی چون Lactal، Cella، Milumel و Picot را تولید می کند، درباره خطرات مصرف این محصول قاچاق هشدار داده است.

با توجه به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توضیحات سازمان غذا و دارو، احتمال بروز “عفونت سالمونلایی” با مصرف این محصولات که شامل چند نوع شیر خشک می باشد، وجود دارد که به علت اهمیت توجه به سلامت جامعه، نسبت به تشدید اقدامات نظارتی برای جلوگیری از عرضه این محصولات اقدام شود.


بیشتر بخوانید  آشنایی با داروی دی متیل فومارات برای درمان ام اس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *