مرکل: وضعیت در مناطق سیل زده وحشتناک است


به گزارش گروه بین الملل فارس ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که امروز (یکشنبه) از مناطق سیل زده این کشور بازدید کرد ، در بیانیه ای وضعیت را عجیب و وحشتناک توصیف کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از مرکل گفت: “این شوکه کننده است.” می توانم بگویم که زبان آلمانی هیچ کلمه ای برای توصیف ویرانی ایجاد شده ندارد.

وی افزود: دولت آلمان سریعتر با مسائل آب و هوایی برخورد خواهد کرد. مرکل گفت: آلمان کشوری قدرتمند است و ما با ایجاد سیاستی که توجه بیشتری به طبیعت و آب و هوا نسبت به سالهای اخیر داشته باشد ، در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت با نیروهای طبیعت مقابله خواهیم کرد.

صدراعظم آلمان که به تازگی از سفر خود به ایالات متحده بازگشته است ، همچنین قول داد كه مقامات آلمانی به قربانیان سیل فاجعه بلافاصله كمك مالی خواهند كرد. وی در همین رابطه گفت: دولت در تاریخ 21 ژوئیه (30 ژوئیه) جلسه ای را برای تصمیم گیری در مورد بسته کمک به مناطق سیل زده برگزار می کند.

پیش از این ، تصاویر آرمین لاشت ، رهبر حزب حاکم حزب دموکرات مسیحی آلمان و سرانجام معاون نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل ، از مناطق سیل زده بازدید کرده بود.

در عکس ها ، وی هنگام بازدید از رئیس جمهور آلمان ، فرانک والتر اشتاین مایر ، رئیس جمهور آلمان ، از شهر آسیب دیده ارفشتات در ایالت سیل زده نوردراین-وستفالن ، می خندد و با دیگر سیاستمداران شوخی می کند. (اطلاعات بیشتر)

از زمان سه شنبه سیل فاجعه بار استانهای غربی نوردراین-وستفالن و راینلاند-فالتس ، حداقل 156 نفر در آلمان کشته شده اند.

بیشتر بخوانید  خسیس بازی خطرناک سایپا در ساینا؛ بازی با جان مردم برای پول! + تصاویر

پس از روزها بارندگی بی سابقه در اروپای غربی ، از جمله آلمان ، بلژیک ، سوئیس ، فرانسه ، هلند و اتریش ، سیل در قاره سبز به 183 رسیده است و آلمان بدترین بحران خود را تجربه می کند.

به گزارش آژانس خبری آلمان ، علی رغم تشدید تلاش های امدادی در مناطق غربی کشور تحت تأثیر سیل ، بحران شدت یافته و سیل به شرق آلمان و اتریش سرایت کرده است. در استان های غربی آلمان ، 1300 نفر و در بلژیک ، ده ها نفر هنوز مفقود هستند.

رودخانه ها و جاری شدن سیل در اروپای غربی علاوه بر از دست دادن جان انسان ها و آوارگی هزاران نفر ، بسیاری از خانه ها ، ساختمان ها ، پل ها و جاده ها را در برگرفته و ارتباطات را قطع کرده است. مردم در مناطقی از آلمان با مشکل قطع برق ، تلفن و آب لوله کشی نیز روبرو هستند.

کارشناسان بر این باورند که باران های شدید ، مانند باران های موجود در آلمان ، یکی از بارزترین و ویرانگرترین نشانه های تغییر آب و هوا به دلیل گرمای ساطع شده از گازهای گلخانه ای است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید