مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازیگر اصفهانی: من به دنبال یک گام بلند هستم / وقتی هنر مخاطب نباشد هنر هنر نیست

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خبرآنلاین: سام کرمی ، یکی از بازیگران جوان کشورمان ، که از سال 1987 وارد عرصه بازیگری شد. او کار خود را با بازی در قسمت های تلویزیونی آغاز کرد.

اگرچه سام کارهای تلویزیونی زیادی انجام داد ، اما با بازی در فیلم های تلویزیونی “راه رفتن روی ابرها” و “چشمان تو” و “هزار سال با تو” مشهور شد. “هزار سال با تو” به تازگی وارد شبکه خانگی شده است و به همین دلیل مصاحبه ای با سام کرمی داشتیم که توسط خوانندگان به شرح زیر مشاهده می شود:

آقای کرمی! شما با یک فیلم عاشقانه وارد رسانه های بومی شدید. بازخورد بینندگان در این مدت چگونه بود؟!

در واقع سیاه! به طور کلی ، هم فیلم و هم بازی من در این فیلم ، مانند هر کار دیگری ، موافقان و مخالفانی داشت. من طرفداران و منتقدانی داشتم که هر دو برای من ارزشمند هستند.

البته جوانان ارتباط بهتری با فیلم داشتند و طبیعی است که در سنین 15 تا 30 سالگی چنین فیلم های عاشقانه محبوبیت بیشتری دارند.

اما به طور کلی در فیلم سازی ، شما هرگز نمی توانید همه را خوشحال کنید ، و این رمز شکست یا موفقیت یک فیلم است؛ به نظر من ، من هم سینمای هنری را دوست دارم و هم سینمای بدنه ، تفاوت زیادی بین این نوع فیلم ها وجود دارد ، اما من به عنوان یک علاقه مند به سینما از هر دو لذت می برم و درگیر این تمایزها نمی شوم ، گرچه باید در مورد “هزار سال با شما” بگویم که من شخصاً این فیلم را دوست دارم.

بیشتر بخوانید  گهرزمین، میزبان دومین جلسه کمیسیون آموزش انجمن سنگ آهن ایران شد

اما چندین سال است که ساخت چنین فیلم های عاشقانه ای حتی در سینمای بدنه در ایران معمول نیست.

متأسفانه ، بله ، من دوست دارم اینگونه نباشد ، زیرا نسل جوان ما نیاز به آموزش و الگوی مناسب برای روابط عاطفی خود دارد.

بازیگر اصفهانی: من به دنبال یک گام بلند هستم / وقتی هنر مخاطب نباشد هنر هنر نیست

من شخصاً هرگز نفهمیدم که اسیدپاشی روی کسی از روی عشق چیست؟ این عشق نیست ، بلکه خودخواهی و سیاهی است ، اما اسیدپاش خودخواهی خود را عشق نامید.

من معتقدم که اگرچه اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که متأسفانه برای روابط عاشقانه ارزش کمتری قائل است ، اما عشق یک واکنش انسانی و طبیعی است و نیاز به آموزش دارد.

و فکر می کنید این آموزش در مورد فیلم هایی مثل “هزار سال با شما” اتفاق بیفتد؟

چرا که نه؟!

من دو صحنه در فیلم را خیلی دوست دارم ، یکی سکانس تیراندازی ستار و روزبه است که در آن شاهین بدون هیچ دیالوگی بین آنها گرفتار می شود و در واقع او قربانی خودخواهی این دو نفر است.

در سکانس تیراندازی ها ، روزبه (نیما شهرو شاهی) به قهرمان ستار (مجید مشیری) می گوید:آه ، مردی که عشق خود را نمی کشد ، به ستاره خود نگاه کن ، تو عشق دیگری به جز خود نداشتیو چقدر با این جمله موافقم.

این جنایات دقیقاً همان کاری است که افرادی مانند ستار انجام می دهند ، دلالت بر عاشق بودن آنها دارد ، تصور غلطی که چیزی جز خودخواهی و ناآگاهی نیست و اینکه آقای مشیری چه زیبا در این قهرمان زندگی می کرد

بیشتر بخوانید  چگونه اسم و فامیل خود را در شناسنامه عوض کنیم؟ + مدارک لازم

سکانس مورد علاقه دیگر من آخرین سکانس فیلم است ، جایی که سارا در تاریکی کنار شاهین ایستاده است. روز دیگر سارا کشور را برای همیشه ترک خواهد کرد ، اما نگاه او و شاهین هنوز عاشقانه است و چه آموزشی زیبا تر از آن چیزی است که حتی با جدایی می توان آن را دوست داشت؟!

“هزار سال با تو” یک فیلم شرافتمندانه و احساسی است و من افتخار می کنم که در آن بازی کردم.

از مجید مشیری نام بردید ، این دومین همکاری شما با آقای مشیری بود؟!

بله ، و دوست دارم این همکاری ادامه داشته باشد ، امیدوارم بازیگران جوان شانس بازی با بازیگری مانند آقای مشیری را داشته باشند. آقای مشیری بسیار باهوش ، فوق العاده خوش اخلاق و کاملاً استادانه روی صحنه است.

بازیگر اصفهانی: من به دنبال یک گام بلند هستم / وقتی هنر مخاطب نباشد هنر هنر نیست

آقای مشیری در هر فیلم چیزهای زیادی به من آموخت و آنها معلم من هستند ، نه همبازی من. من خاطرات خیلی خوبی از آقای مشیری دارم و روزهای فیلمبرداری با او واقعاً خاطره انگیز و شیرین است.

اما تصمیم شما برای ادامه بازی چیست؟

من چند پیشنهاد داشتم که می توانم با خیال راحت بگویم دوست نداشتم ، من تصمیم گرفتم امسال بیشتر در مورد کرونا بدانم ، من در ابتدای کارم هستم و می خواهم در شخصیت و تکنیک رشد کنم.

ما با حسین طبیب زاده کارگردان ، دوست خوبم ، صحبت کردیم و او گفت ، ” به تعارف افتخار نکنید و از انتقاد ناامید نشوید. همه این درس ها را روشن کنید و به سمت موفقیت حرکت کنید»

بیشتر بخوانید  سامانه نیما در آستانه انحلال قرار گرفت

من خیلی امیدوارم که بعد از این درس ها در کارهای جدید سام کرمی بازیگر بهتر و مسلط تری را به مخاطب خود نشان دهم. در واقع ، من به دنبال یک گام بزرگ بعد از “هزار سال با شما” هستم.

معیارهای شما برای انتخاب سناریو چیست؟

واقعاً مهمترین معیار برای من احساس خوبی است که بعد از خواندن فیلمنامه احساس می کنم و البته ، من از گروه فیلمبرداری قدردانی خواهم کرد و در پایان رضایت مخاطب برای من بسیار مهم است ، زیرا فکر می کنم هنر وقتی مخاطب نباشد هنر نیست.

بازیگر اصفهانی: من به دنبال یک گام بلند هستم / وقتی هنر مخاطب نباشد هنر هنر نیست

شغلی که من چند سال از عمرم را وقف آن کردم هنر است ، بنابراین من باید هم فیلم نامه مناسب و هم بازیگری مناسب را انتخاب کنم ، چون بالاخره اگر نمی توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید ، این بدان معنی است که هنر نیست یا به نظر می رسد که شما هرگز کاری نکرده اید.

و آخرین حرف سام کرمی؟

امیدوارم هر چه زودتر این روزهای دشوار تاج به پایان برسد و لبخند به مردم کشور من برگردد. من باور دارم “حتماً قوی بوده است ، شبی نبود که صبح نباشد»

48

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *