مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم در این 3 استان بیشتر دعوا می کنند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: سال گذشته 586 هزار و 283 قربانی نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند و استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار نزاع در کشور قرار دارند. .

سازمان پزشکی قانونی کشور آماری از نزاع ها را منتشر کرده است که شامل نزاع های خیابانی و خانوادگی می شود و بر اساس آن، بیش از 30 درصد از کل مراجعات به بخش پزشکی قانونی برای معاینات بالینی مربوط به قربانیان «درگیری» است.

بررسی مراجعین درگیری در واحدهای پزشکی قانونی نشان می دهد که بسیاری از این افراد از روی عصبانیت و عصبانیت آنی وارد عمل می شوند که عواقب آن نه تنها زندگی مجروح بلکه زندگی مهاجم را نیز مختل می کند. با این حال، در تعداد قابل توجهی از این گونه مراجعات، مشکل بدون درگیری و تنها از طریق گفتگو حل می شد. به این آمار باید تعداد افرادی که به هر دلیلی از مراجعه به پزشکی قانونی خودداری کردند را نیز اضافه کرد، آماری که البته در دسترس نیست.

تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار درگیری های کشور قرار دارند

بر اساس این گزارش، در سال گذشته تعداد نزاع های ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور 586 هزار و 283 مورد بوده است. این رقم نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته و تنها دو دهم درصد افزایش داشته است.

در این مدت استان های تهران با 96 هزار و 496 نفر، خراسان رضوی با 51 هزار و 630 نفر و اصفهان با 41 هزار و 64 نفر و استان های ایلام با سه هزار و 490 نفر، بوشهر با سه هزار و 641 نفر و خراسان جنوبی با 4 هزار و 164 نفر کمترین تعداد درگیری را داشته اند.

بیشتر بخوانید  حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری

از سوی دیگر، بیشترین نرخ درگیری از نظر جمعیتی مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان و کمترین آن مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

همچنین ماه های خرداد با 60 هزار و 175 و شهریور با 60 هزار و چهار نفر مرجع ترین ماه های سال از نظر درگیری سال 1400 بوده اند.

طبق آمار پزشکی قانونی در سال 1400 391625 مرد و 194658 زن به درگیری اعزام شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *