مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم وزیر کار درباره افزایش حقوق

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

هر ساله با توجه به افزایش تورم، دولت اقداماتی را انجام می دهد افزایش دادن او کار می کند. افزایش دستمزد می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد. افزایش دستمزد در سال 1401 بر خلاف سال گذشته در دستمزد کارمندان و مستمری بگیران متفاوت بوده است. در واقع برای هر کارمند و بازنشسته افزایش دادن متفاوت محسوب می شود در ادامه به آخرین اخبار افزایش حقوق می پردازیم.

حجت الله عبدالملکی در همایش روز جهانی کارگر افزود: با توجه به افزایش دستمزد نیروی کار تعدیل نمی کنیم و با توجه به نظریه افزایش انگیزه کار افزایش دستمزد باعث افزایش بهره وری نیروی کار و در نتیجه رغبت کارفرما خواهد شد. برای حفظ آن نیروی کار.”

وی با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری در سال 1401 افزایش می یابد، گفت: افزایش دستمزد کارگران باعث تورم نمی شود زیرا مارپیچ تورم دستمزد در ایران رد شده و افزایش دستمزد در ایران ثابت نشده است. باعث افزایش تورم خواهد شد

وزیر کار تصریح کرد: عوامل اصلی تورم در اقتصاد ایران مشخص است که شامل رشد نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم واردات به دلیل افزایش قیمت های جهانی و بی انضباطی در داخل و خارج از دولت است که ارتباطی با افزایش قیمت ها ندارد. تعداد کارگران حقوق.

همانطور که پیش از این وزیر کار وعده داده بود خبرهای خوبی برای حقوق کارگران در راه است اما بالاخره این وعده محقق شد و حداقل دستمزد سال آینده بالاتر از تورم تعیین شد تا کام کارگر در روزهای اخیر شیرین شود.

بیشتر بخوانید  باشگاه پرسپولیس از فتح‌الله‌زاده شکایت خواهد کرد | شکایت به علت تهمت و افترا علیه باشگاه پرسپولیس

با تصویب افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد در جلسه امروز شورای عالی قضایی و رسیدن به 4 میلیون و 179 هزار تن، میزان دستمزد روزانه و حقوق فرزندان کارگران مشخص شد.

از ابتدای سال آینده حداقل دستمزد روزانه برای کلیه کارگرانی که قانون کار برای مدت نامحدود و یا برای مدت معین اعمال می شود 139 هزار و 299 تن تعیین شده است. این مبلغ قبلاً 88 هزار و 500 تومان بود.

سال پایه برای کارگران با حداقل یک سال سابقه کار 210000 تومان تعیین شده است.

میزان افزایش سایر سطوح حقوق که پیش از این 26 درصد حقوق پایه یا ثابت بود، با تصمیم شورای عالی قضایی به 38 درصد افزایش یافت که می توان آن را مصوبه مهم شورا تلقی کرد. این بخش برای کارگرانی است که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

همچنین حق اولاد برای کارگران یک فرزند 417 هزار و 900 تن و برای دو فرزند 835 هزار و 795 تن بوده است. مبلغ کمک هزینه فرزند سه برابر کمک هزینه روزانه است.

مبلغ کمک هزینه مسکن که پیش از این 450 هزار تومان بود، امروز با مصوبه شورای عالی کار به 650 هزار تومان و کوپن غذا از 600 هزار تومان به 850 هزار تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است که حق مسکن تنها بند بسته دستمزد کارگران است که برای اجرا باید به تصویب دولت برسد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی کار گفت: این جلسه بیش از 14 ساعت به طول انجامید و نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی به این نتیجه رسیدند که حداقل دستمزد ماهیانه 57.4 افزایش یافته است. رشد کارگران برای سال آینده

بیشتر بخوانید  آب به رافی و سوسنگرد رسید

وی با بیان اینکه قدرت خرید مطلق کارگران 9 درصد بالاتر از تورم خواهد بود، افزود: عمده افزایش حداقل دستمزد براساس کسورات است و خوبی این است که حقوق بازنشستگی کارگران تقویت شده است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *