مردان ایرانی مراقب سرطان خاموش باشند!!


مردان ایرانی مراقب سرطان خاموش باشند!!

مردان ایرانی مراقب سرطان خاموش باشند!!

تغییر نگرش در مورد سرطان و آگاهی از نحوه برخورد با بیماران سرطانی یکی از مهمترین اصول در برخورد با این بیماری است. به گفته مریم رسولی، پنهان کردن یک نوع بیماری از بیمار بدترین رفتار بد در مقابله با سرطان است. زیرا این حق بیمار است که نوع بیماری را بداند

اگر اتفاقی بیفتد، بیمار کارهای ناتمام انجام می‌دهد و تا آخر عمر تصمیم‌گیری می‌کند، حتی در مراحل پایانی بیماری بیشتر از بیماری که از بیماری خود آگاه نیست، دارند. متأسفانه وقتی بیمار متوجه می شود که سرطان دارد،

او ترجیح می دهد نام دیگری برای بیماری خود بگذارد، زیرا سرطان در کشور ما نوعی برچسب است. وقتی فردی می گوید مبتلا به سرطان است، اطرافیانش فکر می کنند که چه گناه بزرگی مرتکب شده که این گونه مجازات شده است و به همین دلیل مردم ترجیح می دهند در مورد بیماری خود با دیگران صحبت نکنند و به همین دلیل بیمار کم کم خود را منزوی می کند و به دنبال این انزوا، امید و حمایت است

اجتماعی خود را از دست بدهید رسولی در حالی که باید نوع نگرش نسبت به سرطان در کشور ما تغییر کند و این بیماری را سرماخوردگی تلقی کرد، در عین حال نقش رسانه های جمعی را در تغییر این نگرش بسیار مهم دانست و گفت: برای برخی بیماران وجود ندارد. امید خود را از دست ندهد، اما از سوی دیگر بر اساس تعدادی شاخص تلاش می کند

تا زمانی که بیمار بقیه عمر خود را در بالاترین سطح کیفیت زندگی به صورت پزشکی سپری کند و تا آخرین لحظه از امید برای او صحبت کنیم چرا که همیشه امکان معجزه وجود دارد.

رسولی در این خصوص معتقد است: تیم پزشکی از ابتدای تشخیص باید با حضور اعضای خانواده موضوع بیماری را با بیمار در میان بگذارد. هنگامی که بیمار از بیماری خود مطلع می شود، ممکن است فرد پرخاشگر یا منزوی شود. در این مرحله، نیاز به مراقبت های تسکینی بیشتر آشکار می شود و این حمایت ها علاوه بر بیمار، باید توسط اعضای خانواده نیز دریافت شود. زیرا در برخی موارد مشکلات خانوادگی بیشتر از بیماری های فردی است.

بیان نوذری به عنوان مشاور پشتیبانی بر نقش خانواده و دیگران در میزان امید بیمار تاکید دارد. وی که یکی از مربیان کلاس های مشاوره موسسه خیریه سپاس است به حضور ضروری اعضای خانواده بیمار در مرکز مشاوره اشاره کرد و گفت: آموزش ملاقات با دستیار بیمار یا یکی از اعضای خانواده وی. مانند حمایت است.بیمار یا بیمار.

بیشتر بخوانید  راهکارهای خانگی برای پیشگیری از نارسایی کلیه

آنها پیش درآمدی برای تغییر و پیشرفت در زمان ناامیدی هستند.به گفته این پزشک، بیماری، جامعه و خانواده سه منبع استرس در سرطان هستند. نوذری گفت: بارها پیش آمده بود که بیمار در کلاس های مشاوره شرکت می کرد و به او امیدوار بود، اما به محض حضور در خانه به دلیل رفتار نادرست اعضای خانواده، تمام آموزه ها به دلیل ناامیدی و اضطراب از بین می رفت. وضعیت بیمار تغییر کرده است.

مردان ایرانی مراقب سرطان خاموش باشند!!

مشاوره در مورد درمان با خلاء در درمان سرطان

در حال حاضر تنها مؤسسات «سپاس» و «محک» به عنوان دو مرکز شناخته می شوند و البته خیریه ها به بیماران سرطانی در کشور خدمات درمانی و مشاوره رایگان ارائه می دهند و این در حالی است که بسیاری از بیماران این شهرستان از دسترسی به این خدمات محروم هستند. و برای افزایش امید و آگاهی نسبت به مسائل سرطان نیازمند خدمات مشاوره هستند.

نبود مراکز مشاوره و اطلاع رسانی یکی از مهمترین انتقادات بیماران سرطانی و بهبودی در گفت و گو با پژوهشگر ایرنا بود. بسیاری از آنها پس از اطلاع از بیماری خود دچار نوعی فرسودگی و عدم اطلاع از بیماری خود و همچنین شناخت احساسات خود می شوند.

مریم رسولی در این خصوص از نبود برنامه مدون برای مشاوره بیماران سرطانی انتقاد کرد و گفت: نظام سازمان یافته ای برای مراقبت از بیماران وجود ندارد. وضعیت فعلی این است که بیمار تحت درمان قرار می گیرد و با ویزیت اولیه و سپس تشخیص به خانه برمی گردد. پس از آن در صورت مشاهده علائم بیماری، همان چرخه درمان دنبال می شود. اما در هیچ مرحله ای مشاوره و روانشناسی در بیمار وجود ندارد.

به گفته وی، مرکز تحقیقات سرطان و دانشکده پرستاری با هدف ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران، به صورت مشترک کلینیکی به نام «کلینیک مراقبت های تسکینی» افتتاح می کنند. کلینیکی متشکل از پرستاران، مددکاران اجتماعی، روانشناسان و روانپزشکان، تا حدودی انجام شده است. به گفته این محقق سرطان،

این کلینیک علاوه بر مراقبت های فیزیکی، خدماتی مانند مشاوره تغذیه، معنویت درمانی، کاردرمانی، بهبود امید و سلامت معنوی بیماران را نیز ارائه می دهد. بسته به نیاز هر بیمار، هر خدمت توسط متخصص ارائه می شود و سپس بیمار به خانه باز می گردد.

به گفته رسولی، در حال حاضر برخی از موسسات خیریه مانند موسسه خیریه سپاس برای ارتقای کیفیت زندگی بیماران سرطانی کلاس های مشاوره روانشناسی منظم برگزار می کنند تا با توجه به تعداد بیماران سرطانی، امید بیماران سرطانی را افزایش دهند. دو برابر شدن سرطان تا سال 2020

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض داروی آسبوتولول

نیاز به توسعه انجمن ها و تشکل های مردم نهاد در این حوزه است که رسانه ها و خبرگزاری ها نقش بسزایی در آن دارند و در حال حاضر مرکز تحقیقات سرطان در راستای خدمات مشاوره ای و حمایتی گام برمی دارد. بیماران بستری

در بخش «انکولوژی» برخی از بیمارستان‌ها تحت پوشش این خدمات مشاوره قرار می‌گیرند و در پایان الگوی ملی استفاده همه بیماران سرطانی ارائه می‌شود. مراحل بعدی این پروژه توسط مسئولان تحقیقات سرطان دنبال خواهد شد. مرکز.

شاید یکی از مهم ترین تفاوت های کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، میزان آگاهی جوامع پیشرفته از علائم این بیماری باشد.

بنابراین در اولین نشانه به پزشک مراجعه می کنند و ادامه درمان را می بینند، اما کشورهای در حال توسعه با مراجعه دیرهنگام بیماران به ویژه بیماران مرد مواجه هستند. در این جوامع به نظر می رسد مردان برای سلامتی خود ارزش کمتری قائل هستند. سرطان پروستات سومین سرطان کشنده است

در کشور ما نیز اعلام شده است و به دلیل مشکلات متعددی که هر روز بر تعداد آن افزوده می شود، بر تعداد آن افزوده می شود و یکی از بدترین انواع بیماری های غیر واگیر به شمار می رود، بنابراین حتی در کشورهای اروپایی که از بهترین وضعیت سلامت برخوردار هستند. 40000 مورد در سال در انگلستان که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند شرایط زندگی، رژیم غذایی، ژنتیک و حتی گروه خونی است.

سرطان مختص مردان

به طور کلی سرطان پروستات سومین سرطان شایع در دنیاست و در کشور ما بعد از سرطان ریه کشنده ترین سرطان است اما متاسفانه در ایران آمار دقیقی از سرطان پروستات نداریم. سیر سرطان بسیار کند است و می تواند تا 10 سال طول بکشد و خطر آن را نمی توان با سرطان مری، ریه و دستگاه گوارش مقایسه کرد و به طور کلی هر نوع سرطانی دستور العمل خاص خود را دارد و وجود ندارد. درمان جهانی برای همه انواع سرطان.

مردان ایرانی مراقب سرطان خاموش باشند!!

سرطان در اکثر مردان ایرانی پنهان است

همه مردان بین 40 سال به بالا دچار هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات می‌شوند، اما برخی علائم را نشان می‌دهند. مردان بالای 50 سال علائم افت فشار خون، کاهش جهش و خون در ادرار، بیدار شدن در شب برای ادرار کردن و تکرر ادرار روزانه و عدم ادرار کامل را تجربه می کنند.

این علائم باعث ناراحتی و مشکل در دفع ادرار می شود. هیپرپلازی خوش خیم پروستات با سرطان پروستات کاملا متفاوت است.بزرگ شدن پروستات در قسمت مرکزی پروستات اتفاق می افتد و بیشتر علائم آن ادراری است، اما سرطان پروستات به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های پروستات از قسمت محیطی پروستات منشا می گیرد. پروستات. و گاهی بسیار بدون علامت است.

بیشتر بخوانید  علت سندرم پرادر ویلی چیست؟

سرطان همیشه وجود دارد

سرطان پروستات چه در ایرانی ها شایع تر باشد چه نباشد، به هر حال در صدر جدول قرار دارد. با یک قدم به جلو و عقب، سرطان معده در رتبه بعدی در تعداد سرطان ها قرار دارد. خون سازی، مری، سیستم اعصاب مرکزی و غدد لنفاوی شایع ترین در بین مردان کشور ما هستند.

دبیر انجمن اورولوژی کشور هشدار داد: آمارهای بین المللی نشان می دهد که مردان کشورمان آخرین کسانی هستند که برای نظارت بر مشکلات سلامتی خود مراجعه می کنند. دلسوزی آنها نسبت به اعضای خانواده و فرزندان بسیار بیشتر از دلسوزی آنهاست. حوادث، سکته یا سرطان هر کدام از مهم ترین بیماری ها و جدی ترین عامل مرگ و میر مردان ایرانی هستند و با مراجعه جدی به پزشک خطر کمتری خواهند داشت.

علائم سرطان پروستات چیست؟

دردهای طولانی مدت شکم، ناتوانی در دفع ادرار، قطع ناگهانی ادرار و سوزش شدید ادرار و همچنین ناتوانی در داشتن عملکرد جنسی از مهمترین علائم این بیماری است که در بسیاری از موارد حاد مشکلات متعددی را به همراه دارد.

قطعا درمان پروستات

نوع درمان بستگی به سن بیمار و میزان پیشرفت سرطان و همچنین نوع بیماری دارد.معمولاً بیمار یک هفته در بیمارستان بستری می شود.

و از عوارض این نوع درمان می توان متوجه شد که برخی افراد دچار بی اختیاری ادرار می شوند و برخی افراد کاملاً توانایی جنسی خود را از دست می دهند.

درمان پروستات با داروهای گیاهی

مصرف فیبر علاوه بر بهبود عملکرد روده و پیشگیری از سرطان روده در پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات نیز بسیار موثر است.مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج و کاهو و به طور کلی مواد طبیعی که ساختار سبز دارند علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی سلول ها به دلیل دارا بودن الیافی مانند اینوزیتول هگزا فسفات، حجم تومور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از ذخیره انرژی برای سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

مواد حاوی روی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دارند مانند گوجه فرنگی که دارای رنگدانه های معدنی است که از ابتلا به بیماری های کشنده جلوگیری می کند.برای پیشگیری از سرطان پروستات از خرگوش، گوشت گاو و سایر فرآورده ها استفاده کنید.غلات توصیه می شود.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید