مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراقبت های ایمنی و توصیه برای بیماران مبتلا به ام اس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مراقبت در منزل برای افراد مبتلا به ام اس و تغذیه بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS)

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید با در نظر گرفتن افراد مبتلا به ام اس و تغذیه در بیماران ام اس آن ها ملاقات می کنند.

نکاتی برای مراقبت از افراد مبتلا به ام اس

گرما و محیط گرم مانند سمی برای این دسته از افراد عمل می کند و علائم بیماری را تشدید می کند. سعی کنید محل زندگی و کار او را سرد نگه دارید و به یاد داشته باشید حمام طولانی مدت، دوش آب گرم، محیط های گرم و بخار آلود مانند سونا و … علائم بیماری را تشدید می کند، ممکن است در انسان شایع تر باشد یا نباشد، اما متخصصان در توضیح چگونگی وقوع آن بهتر و بهتر می شود.

آنها می گویند وقتی سیستم ایمنی بدن که قرار است از فرد در برابر بیماری محافظت کند، به طور غیرعادی و به همان دلیل نامعلوم به غلاف یا غلاف چربی سلول های عصبی مغز و نخاع حمله می کند، میلین یا چربی از بین می رود. غلاف های عصبی ناتوانی و اختلالات ناشی از این آسیب شکل می گیرد. در مراحل بعدی بیماری، این آسیب ها بر اندام ها و مفاصل مختلف از اندام ها تا قسمت هایی از حافظه تأثیر می گذارد و کنترل، رفتار و حتی ادراک بیمار را تحت تأثیر قرار می دهد.

به همین دلیل فرد مبتلا به این بیماری به مرور زمان دچار مشکلاتی در راه رفتن، صحبت کردن، تماشا کردن و … می شود که زندگی عادی او را مختل می کند.میلین یا بافت چربی غلافی است که رشته های عصبی را می پوشاند و از آنها در برابر آن محافظت می کند. در هنگام حمله ام اس و از بین رفتن نواحی چرب، نواحی به نام اسکار روی آن ایجاد می شود. این بیماری اسکلروز نامیده می شود. در این حمله علاوه بر میلین، رشته های عصبی نیز از بین می روند. این امر از تبادل پیام های الکتریکی که باید بین مغز و رشته های عصبی مبادله شود، جلوگیری می کند.

خانم خانم

21 از بیماران مبتلا به ام اس مراقبت نکنید

1. با فیزیوتراپی می توانید بر مشکلات مثانه، سفتی و بی ثباتی غلبه کنید.

2. ورزش به کاهش علائم ام اس کمک می کند. اما مراقب باشید زیاد ورزش نکنید. برای راهنمایی بیشتر از پزشک خود کمک بخواهید.

سعی کنید حمایتی را که می خواهید پیدا کنید، صرف وقت صحبت با یک مشاور به شما کمک می کند تا با عوارض ام اس کنار بیایید.

4. مشکلات کنترل ادرار تاثیر بدی روی مردان و زنان مبتلا به ام اس دارد، خوشبختانه تغییر سبک زندگی مانند نوشیدن مایعات و مصرف دارو می تواند کمک کننده باشد.

5. درمان مناسب ام اس واقعا می تواند تعداد آسیب های مغزی و نخاعی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  این نان ها بهترین نوع نان برای کاهش وزن هستند

6. یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند با دریافت انرژی کافی با عفونت ها مبارزه کنید.

7. پیوستن به گروه های حمایتی راه خوبی است.

این گروه ها می توانند به شما در یادگیری روش های جدید زندگی با ام اس کمک کنند.

8. می توانید با کمک فیزیوتراپی برای بهبود تحرک، تعادل، مبارزه با خستگی، درد، ضعف و تعادل تلاش کنید.

9. نوشتن تجربیات و احساسات خود در مورد مقابله با ام اس نه تنها کمک کننده است، بلکه به پزشک شما نیز کمک خواهد کرد.

10. ماساژ می تواند به کاهش استرس و افسردگی که ام اس را بدتر می کند کمک کند. ممکن است بخواهید این روش را امتحان کنید.

11. یادگیری مهارت های کسب و کار کوچک برای شما دائمی خواهد بود. سعی کنید با یادگیری مهارت های جدید بر محدودیت های خود غلبه کنید.

12. اگرچه ام اس روی عضلات پاها، باسن و لگن تأثیر می گذارد، اما بسیاری از افراد مبتلا به ام اس هرگز به ویلچر نیاز ندارند.

13. چرا ام اس درمان قطعی ندارد؟ خوشبختانه، دانشمندان هنوز به دنبال علت هستند.

14. آیا در چشمان خود احساس درد یا تاری دید می کنید؟ کورتیکواستروئیدها ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند.

15. نگران ایمنی محل کار خود نباشید. از یک مشاور بخواهید تا محل کار شما را در این زمینه بررسی کند.

16. آیا برای تهیه دارو مشکل دارید؟ شرکت های بیمه یا برخی موسسات خیریه می توانند کمک کنند.

17. راه های زیادی برای درمان ام اس وجود دارد هنگام انتخاب روش های درمانی، سبک زندگی و عوارض جانبی داروها را در نظر بگیرید.

18. آیا تحت استرس هستید؟ سعی کنید به کلاس یوگا یا تای چی بروید. این روش ها به حفظ تعادل انرژی و انعطاف پذیری کمک می کنند. آنها همچنین استرس را کاهش می دهند.

19. اگرچه داروهای موجود نمی توانند ام اس را به طور کامل درمان کنند، اما شدت و دفعات حملات ام اس را کاهش می دهند.

20. آیا از تکان خوردن خسته شده اید؟ از پزشک خود بپرسید که آیا تحرک عمیق مغز می تواند کمک کند.

طب سوزنی می تواند به کاهش علائم ام اس مانند درد، گرفتگی عضلات و کنترل ضعیف ادرار کمک کند.

طب سوزنی و ام اس

مصرف چربی

با توجه به ایجاد ترکیبات سمی و مضر برای سیستم عصبی مرکزی و تأثیر مصرف چربی های ضروری که نقش مهمی در تجدید و نگهداری سلول های عصبی دارند، مصرف این گروه از مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تابع چربی.میزان چربی دریافتی و نوع آن را بیان کنید.به همین دلیل چربی های غیر اشباع گیاهی باید با چربی های حیوانی اشباع شده جایگزین شوند. انواع چربی های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، روغن کانولا، روغن ذرت و ….

———————————————— ——————

مواد غذایی مضر برای بیماران ام اس:

1- غذاهای چرب مخصوصا گوشت های چرب و تمام چربی های حیوانی

بیشتر بخوانید  20 خاصیت شگفت‌انگیز معجون گلقند

2- لبنیات با چربی بالا

3- سس های مایونز و همه سس های با چربی بالا

4- غذای بسیار شیرین، کیک، کلوچه، شیرینی و نبات

غذاهای آلرژیک مانند تخم مرغ، شیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، مخمر، نان گندم، شکر، مقداری میوه (بسته به واکنش بیمار)، مواد غذایی حاوی افزودنی های رنگی مانند نوشیدنی ها یا مواد نگهدارنده به عنوان کنسرو، ادویه جات، همه میوه ها و سبزیجات که به خوبی شسته نشده یا با افزودن مواد شیمیایی که بقایایی روی آنها وجود دارد رشد نمی کنند، می توانند سمی و حساسیت زا باشند.

بیمار باید با دقت غذاهای حساسیت زا را در رژیم غذایی روزانه خود شناسایی و حذف کند.

6- قهوه، الکل، نوشابه و چای

درمان ام اس

مواد غذایی مفید برای بیماران ام اس:

1- چربی های امگا 3 و امگا 6. منابع اصلی اسیدهای چرب امگا 3 ماهی به ویژه ساردین و سالمون و سایر منابع غذایی آن روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، گردو، روغن بذر کتان، سبزیجات برگ سبز و روغن جگر ماهی است. اسیدهای چرب امگا 6 نیز در روغن های گیاهی غیراشباع مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شود.

2- میوه ها و سبزیجات تازه و تمیز (سبزیجات با برگ های سبز روشن)

3- میکروب ها به خصوص جوانه یونجه که با شروع جوانه زنی مصرف شود.

4- پودر جلبک آب شیرین به صورت بسته بندی شده در برخی فروشگاه ها موجود است.

5- مایعات: 2 لیتر آب تازه و تصفیه شده (8 لیوان) در روز، سایر دمنوش های گیاهی به جای چای معمولی و آب میوه رقیق شده.

غذای مفید برای بیماران ام اس

———————————————— ——————

اثرات تغذیه مناسب

غذا علاوه بر تامین انرژی اولیه بدن، عملکرد مناسب را حفظ کرده و اندام های مختلف بدن (سیستم ایمنی، سیستم قلبی عروقی، اعصاب و …) را تقویت می کند و در نتیجه احساس سلامتی و وضعیت روحی و جسمی خوبی به همراه دارد. .که در بیماری های مزمن اهمیت بیشتری دارند.رژیم غذایی باید شامل مواد مغذی و مغذی باشد. بنابراین قبل از خرید باید لیستی از تمام نیازهای سبد خرید خود از نظر نوع و تعداد اقلام مورد نیاز تهیه کنید.

مصرف صحیح و کافی ویتامین های ضروری مانند ویتامین های C و E و گروه های B و مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، مولیبدن، سلنیوم و روی نیز برای حفظ سلامتی بیمار و در عین حال مصرف زیاد و ناکافی ویتامین ها مانند A و B6 می توانند خطرناک باشند با توجه به نقش مهم چربی ها در متابولیسم و ​​ایجاد انرژی لازم برای اعمال حیاتی و نیاز به ساخت بافت های حیاتی آنها در بدن، مصرف انواع چربی های مفید به ویژه چربی های حاوی ترکیبات امگا 3. 6 و نقش محافظتی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی دارد، به بیماران توصیه می شود.

مراقبت های ایمنی و توصیه برای بیماران مبتلا به ام اس

سفارشات مراقبت در منزل

* در گام اول راه های مراقبت، پرستاری و درمان این بیماران را از پزشکان و به ویژه انجمن های مرتبط با این بیماران بیاموزید.

بیشتر بخوانید  6 علامت اصلی ترکیدن آپاندیس کدامند ؟

* به خاطر داشته باشید که حمایت از یک فرد بیمار می تواند خلق و خوی او را بهبود بخشد. در غیر این صورت، ناامیدی گسترده ای در بیمار ایجاد می شود که می تواند منجر به افسردگی شدید به خصوص به دلیل عدم درمان شود.

* یکی از مواردی که ناتوانی را در بیماران ام اس تشدید و تسریع می کند، از دست دادن خلق و خو و ناامیدی است. برعکس، هر چه او با ناقصی و ناامیدی پرانرژی تر و ضعیف تر باشد، پیشرفت اختلال کندتر و ناتوانی های مرتبط با بیماری دیرتر شروع می شود.

* ورزش به این بیماران کمک زیادی می کند. از نظر جسمی متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و بیماری هایی مانند یبوست را کاهش می دهد و از نظر روحی بیمار را در وضعیت بهتر و سالم تری نگه می دارد. پس اگر یکی از عزیزانتان ام اس دارد او را به ورزش تشویق کنید اما در نظر داشته باشید که چه در ورزش و چه در فعالیت های روزمره خسته نباشید.

* با بیمار صبور باشید و او را مجبور به انجام کارش نکنید. به خاطر داشته باشید که فعالیت شدید، عجله و به خصوص خستگی می تواند باعث عود شود.

* تا جایی که می توانید برای حفظ خلق و خوی یک فرد تلاش کنید. او را به نمونه هایی از خود درمانی به امید بهبودی ارجاع دهید.

بیمار را متقاعد کنید که همیشه از عصا یا واکر استفاده کند. در برخی از مراحل بیماری، از دست دادن ناگهانی تعادل می تواند منجر به زمین خوردن و آسیب های فیزیکی شود. تکیه دادن به عصا و واکر این احتمال آسیب را کاهش می دهد.

به طور منظم در جلسات فیزیوتراپی شرکت کنید.

* استرس بیماری را بدتر می کند. سعی کنید خانه و محیط کار بیمار را آرام نگه دارید تا از موقعیت های استرس زا دوری کنید.

به بیمار اجازه دهید تا حد امکان کار کند. این باعث فعال شدن اعضا و تاخیر در ناتوانی آنها می شود. با این حال، زمانی که به کمک نیاز دارد به او کمک کنید.

* برای پوشاندن لباس یا انجام کارهای دیگر، بیمار را کاملاً و آرام بنشینید و سپس لباس را سفت کنید. اگر می خواهد لباس بپوشد به او خوشامد بگوئید و به او یادآوری کنید که بهتر است لباسی را به سمتی بپوشید که در آن قسمت نقاط ضعف بیشتری دارد.

* تنظیم خواب علائم را تا حد زیادی بهبود می بخشد و مشکلات و تشنج ها را کاهش می دهد. بیمار را به خواب کافی در زمان های خاص عادت دهید یا زمانی که احساس خستگی می کند استراحت کند.

30 می هر سال روز جهانی ام اس است

مراقبت های ایمنی و توصیه برای بیماران مبتلا به ام اس

جداکننده خط

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *