مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا بعد از فارغ التحصیلی دچار افسردگی می شویم، درمان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


افسردگی تحصیلات تکمیلی و راه های مقابله با آن

شما تنها نیستید همانطور که گفتیم خیلی مهم است که احساس تنهایی نکنید. بسیاری از فارغ التحصیلان دیگر احتمالاً مشکل شما را خواهند داشت. تکمیل زندگی دانشگاهی و دانشجویی، بازگشت به خانه و جستجوی شغل مناسب، لذت اولیه گرفتن مدرک را از شما می گیرد و ناگهان شما را با دنیای واقعی روبرو می کند. این عوامل فشار روانی زیادی را بر فارغ التحصیلان دبیرستان تحمیل می کند. بنابراین باید از نظر روانی حمایت شوند.

اما چرا چنین احساسی دارید؟

دلایل متعددی وجود دارد که افسردگی پس از زایمان را توجیه می کند:
انطباق با تغییر کار آسانی نیست.
ترس از آینده نامعلوم ممکن است شما را دلسرد کند.
به نظر می رسد دوستان شما همه چیز را کنترل می کنند.
بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این موارد بیندازیم.

مقابله با تغییرات پس از فارغ التحصیلی

هر کس به روش خود با تغییر برخورد می کند. البته فارغ التحصیلی از دانشگاه و بازگشت به خانه یک تغییر بزرگ است، همه شما برای 3-4 سال برنامه زندگی خاصی داشتید. شما با دوستان دانشگاهی وقت می گذراندید، به عبارت دیگر، زندگی دانشجویی داشتید.
اما زمانی که فارغ التحصیلی را جشن می گیرید و وارد بزرگسالی می شوید، زمان ورود به بازار کار و استفاده از مدرک دانشگاهی است.

افسردگی بعد از فارغ التحصیلی

ترس از آینده بعد از فارغ التحصیلی

ترک دانشگاه با یک مسئله بزرگ مرتبط است: بعد از این باید چیکار کنم؟ بسیاری از فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی احساس گم شدن می کنند. شما نمی دانید قدم بعدی شما باید چه باشد و در عین حال تحت فشار زیادی برای کسب درآمد هستید، ممکن است باعث ناراحتی و ناامیدی شما شود.
تاکنون آموزش ساختار و روال زندگی و احساس امنیت را برای شما فراهم کرده است. شما دقیقا می دانستید که از شما چه انتظاری می رود و برای موفقیت چه کاری باید انجام دهید.
این قطعا یک پناهگاه امن برای شما بود. اما اکنون به نظر می رسد که همه چیز از بین رفته است.

بیشتر بخوانید  درمان خودخوری

خودتان را با دوستان مقایسه کنید
در عصر رسانه های اجتماعی، زندگی خود را با زندگی ای که دیگران در این رسانه ها به تصویر می کشند، مقایسه نکنید. کار سختی است، اگر به نظر می رسد که همه دوستان شما در کسب و کار خود خوب عمل می کنند و اوقات خوبی را سپری می کنند. اگر ناامید در خانه نشسته اید و فرم های استخدام را پر می کنید. ممکن است شما را افسرده کند، اما باید به خاطر داشته باشید که فقط باید روی زندگی خود تمرکز کنید.

راه حل برای فارغ التحصیلانی که بعد از دانشگاه از افسردگی رنج می برند چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که افسردگی به سه سطح خفیف، متوسط ​​و شدید تقسیم می شود. اگر نگران سلامت روان خود هستید، بهتر است به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کنید.

اما چه کارهایی می توانید برای بهبود خود انجام دهید؟

فعال باش
اگر به تازگی به خانه برگشته اید و هنوز کار را شروع نکرده اید، در خانه ننشینید و فقط به گذر زمان نگاه کنید! عادت کنید هر روز پیاده روی کنید یا به باشگاه بروید تا فعال بمانید. ثابت شده است که ورزش برای افراد مبتلا به افسردگی مفید است. بسیاری از مردم می گویند که ورزش به آنها کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند، بنابراین اگر بعد از دانشگاه از افسردگی و ناراحتی رنج می برید، کمی ورزش کنید. می توانید در محله خود به باشگاه ورزشی بروید، در خانه بدوید یا حتی در داخل خانه ورزش های سبک انجام دهید.

زندگی اجتماعی خود را داشته باشید
وقتی از دوستان دانشگاهت جدا شدی، برای همیشه با آنها خداحافظی نکردی! پس سعی کنید دوباره همدیگر را ببینید. بسیاری از دانش آموزان در دوران کالج دوستان ابدی پیدا می کنند، حالا که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، نباید قرنطینه شوید! حتما زمانی را با خانواده و دوستان بگذرانید. در حالی که برنامه کاری شما ممکن است مختل نشود، زمانی را برای دیدن یکدیگر و انجام کارهایی که از آنها لذت می برید با هم اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید  مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها ؟

مبارزه با افسردگی پس از فارغ التحصیلی

برای یافتن شغل مناسب کمک بخواهید
ندانستن اینکه کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است بعد از کالج می تواند استرس زا باشد.
شما انگیزه دارید که برای مشاغل متوالی درخواست دهید بدون اینکه برای هیچ یک از آنها استخدام شوید.
رد مکرر مصاحبه های شغلی بر عزت نفس شما تأثیر منفی می گذارد.
اگر هر یک از این موارد را تجربه کرده اید، از کسی کمک بخواهید. با کمک مشاوره شغلی، پیدا کردن شغل مناسب برای خود آسان تر خواهید بود.
همچنین می‌توانید از منابع آنلاین و کتاب‌های مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک‌های پرسش و پاسخ در مصاحبه‌های شغلی استفاده کنید.به طور کلی، گذار از زندگی دانشجویی به زندگی شغلی برای برخی آسان و برای برخی دیگر بسیار دشوار است. اگر بعد از دانشگاه کمی احساس افسردگی می کنید، برخی از این روش ها را امتحان کنید.

باید بخوانید:

اما چرا قبل از فارغ التحصیلی برای شرایط جدید آماده نمی شوید؟

فارغ التحصیلی می تواند یک تجربه دلهره آور باشد، اما می توانید قبل از سال آخر دانشگاه خود را برای تغییر آماده کنید.

5 قدم برای آماده شدن برای زندگی بعد از دانشگاه

در حالی که هنوز دانشجو هستید، هر روز هفته با کوهی از کارها و فعالیت های مختلف روبرو می شوید. بنابراین اغلب به راحتی فراموش می کنید که چرا اصلاً به دانشگاه آمدید: برای زندگی بعد از دانشگاه آماده شوید! هدف نهایی شما یافتن و انجام کاری است که دوست دارید.

بنابراین این 5 مرحله را برای آماده شدن برای بعد از کالج دنبال کنید:

1. کشف کنید

این سوالی است که اکثر دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند پاسخ آن را نمی دانند. و مشکلی نیست. در این دوره دانشجویی تصمیم‌گیری در مورد آنچه که می‌خواهید بعد از کالج انجام دهید گرفته می‌شود. بنابراین زمان بیشتری را صرف بررسی فرصت های شغلی از طریق مطالعات آکادمیک و جستجوی شغل کنید. چند ساعت در منطقه خود و مناطق دیگر وقت بگذارید. مشاغل را امتحان کنید و یک برنامه شغلی تهیه کنید. استعدادها، علایق، شخصیت ها و استعدادهای خود و نحوه ارتباط آنها با مشاغل مختلف را کشف کنید و برای کشف فرصت های شغلی مختلف که ممکن است در دسترس شما باشد، وقت بگذارید.

بیشتر بخوانید  مضرات تبلت برای کودکان کم سن و سال

راه های مقابله با افسردگی

2. برنامه ریزی کنید

با تصور هدف خود شروع کنید. اکنون که می دانید به کجا می خواهید بروید، مسیری را برنامه ریزی کنید که شما را به هدفتان برساند.

3. آماده شوید

یکی از سخت ترین کارها برای دانش آموزان این است که خودشان زندگی نامه بنویسند. این امر مخصوصاً زمانی سخت می شود که آنها باید از یک صفحه خالی شروع کنند.یک راه حل ساده این است که در اینترنت نمونه هایی از رزومه های شغلی مختلف را جستجو کنید و از آنها برای نوشتن رزومه خود استفاده کنید.

4. تمرین کنید

بهترین راه برای انجام کارها این است که ابتدا تمرین کنید. مهارت های مصاحبه خود را با دوره پرسش و پاسخ تقویت کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

5. در تمرین شرکت کنید

شرکت در این دوره ها باعث موفقیت شما نسبت به سایر مصاحبه های شغلی پس از فارغ التحصیلی می شود. اگر در طول تابستان پس از هر سال تحصیل در کالج یک دوره کارآموزی انجام دهید. این به شما کمک می کند تحصیلات آکادمیک خود را با تجربیات واقعی و عملی مرتبط کنید. این دو مزیت دارد. اولین مورد این است که باعث می شود بعد از دانشگاه بیشتر روی شغلی که می خواهید داشته باشید تمرکز کنید. و دوم اینکه کار پیدا کردن و کار پس از فارغ التحصیلی را برای شما آسان تر می کند.

چه آماده باشید چه نباشید؛ بالاخره روز فارغ التحصیلی فرا رسید. اما اگر بدانید چگونه بعد از دانشگاه شغلی پیدا کنید و از قبل برای آن آماده شوید، این شما را از رقبا جلوتر می‌کند. همین حالا برای زندگی بعد از دانشگاه آماده شوید!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *