مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مدت زمان ماندن در اتاق ریکاوری چقدر است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اهمیت بهبودی در بیمارستان

بهبودی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

پس از عمل، بیمار را برای مدتی به محل کنار اتاق عمل فراخوانی می کنند اتاق احیا باقی می ماند.ریکاوری بخشی از اتاق عمل است یک ساعت پس از بیهوشی بسیار مهم است و در این مدت بیمار باید به دقت تحت نظر باشد تا اثرات داروهای بیهوشی به طور کامل از بین برود.سیستم های مختلف بدن به خصوص سیستم قلبی عروقی در حال خروج هستند.او می تواند دوباره کنترل بدن را به دست آورد.در این مدت بیمار توسط پرستاران واجد شرایط همراه شده و پس از هوشیاری کامل بیمار به بخش منتقل می شود. به افتخار ریکاوری در اتاق عمل کارکنان، تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده باید هماهنگی بالایی داشته باشند، بهبودی فرصت بی نظیری را برای معاینه و درمان پس از بیهوشی و همچنین استفاده از کادر مجرب و امکانات آزمایشگاهی فراهم می کند.

تأخیر کوتاه در بیدار کردن بیمار پس از عمل جراحی با بیهوشی عمومی کاملاً طبیعی است و اغلب نتیجه تداوم داروهای بیهوشی است و زمان بلافاصله پس از به هوش آمدن بیمار را زمان اورژانس می نامند بنابراین پس از بیهوشی خطرات و خطراتی وجود دارد. شما و دوستتان می توانید هر دو نوع جراحی را انجام دهید، اما به عنوان مثال دوست شما در مدت زمان کوتاهتر یا طولانی تری بهبود می یابد و همچنین نتیجه مطلوب را از جراحی می گیرد. در زمان های مختلف از شما دریافت کنم حتی اگر این آزمایش را با دو برادر دوقلو انجام دهیم، هر دو یک نوع جراحی را در یک روز انجام می دهند. تفاوت در وجود دارد فاصله بهبودی بعد از عمل هنوز هم ممکن است زیرا این دو در نهایت مشابه هستند و همچنان با یکدیگر متفاوت هستند.

تجهیزات اتاق ریکاوری


اتاق احیا باید راحت، ایمن و بزرگ باشد. باید از هر طرف به سر بیمار دسترسی داشته باشد. برای تامین نور حتما از نور سفید استفاده کنید زیرا در این صورت هر تغییری در رنگ بیمار بلافاصله جلب توجه می کند. اتاق ریکاوری باید مجهز باشد سیستم هشدار بازیابی متصل به اتاق عمل و اتاق متخصص بیهوشی.


بهبودی و مراقبت های بعد از عمل

تجهیزات مهم مورد نیاز برای بازیابی


  1. تخت ریکاوری مجزا یا یک برانکارد که به راحتی بلند می شود
  2. کاتتر و دستگاه ساکشن
  3. کپسول اکسیژن و ماسک صورتی مناسب برای درصدهای مختلف اکسیژن
  4. دستگاه های کنترل خودکار علائم حیاتی به ویژه فشار خون (مانیتورینگ)
  5. تجهیزات احیا و CPR و چرخ دستی های اورژانس
  6. آمبوبگ، راه های هوایی و دستگاه های تنفسی مانند ماسک و ..
  7. لارنگوسکوپ و لوله تراشه در سایزهای مختلف
  8. دفیبریلاتور و تجهیزات تراکئوستومی اورژانسی و لوله تراکئوستومی
  9. دستگاه های تزریق (عضلانی و داخل وریدی)
  10. تجهیزات پانسمان و کاتتریزاسیون
  11. ملحفه و پتو زیاد
  12. کیسه سرد و گرم
  13. گیرنده، لوله و لگن
  14. صفحه نمایش
  15. جدول علائم حیاتی و گزارش پس از عمل
  16. حمام – تلفن – یخچال و ساعت

در بازیابی چه کارهایی انجام می شود؟

مراقبت فوری از بیمار پس از عمل معمولاً در جایی در اتاق عمل نامیده می شود اتاق احیا بیمار کاملا هوشیار است و به بخش جراحی منتقل می شود.این مراقبت توسط پرستار، تکنسین جراحی و به ویژه متخصص بیهوشی انجام می شود. با توجه به اهمیت این پرونده دستورالعمل ها و توصیه هایی در این مورد جمع آوری شد که شامل موارد زیر است:


  1. بهبودی پرستار این اطمینان را می دهد که دستگاه هایی مانند پالس اکسی متری، فشار خون، مانومتری اکسیژن و ساکشن آماده و سالم هستند.
  2. پس از بهبودی بیمار، گزارش کاملی از وضعیت خود را از متخصص بیهوشی یا پرستار انتقال دریافت می کند.
  3. بسته به عمل، سر خود را 30 درجه بالا بیاورید و در صورت عدم وجود مشکل در مهره های گردن در صورت امکان. موقعیت ریکاوری اجرا کن. (بیمار را به پهلو گذاشته و دستش را روی پیشانی مددجو قرار دهید، سر او را به سمت عقب بکشید و چانه اش را بلند کنید).
  4. نرده هایی را کنار تخت بیمار بالا می کشد.
  5. در صورت ناراحتی تنفسی علاوه بر این وضعیت بازیابی مسیر هوایی رها شده است. (بیمار معمولاً با او وارد دوره ریکاوری می شود)
  6. بیمار به دستگاهی برای نظارت بر کار قلب و پالس اکسیمتری متصل می شود و درمان با ماسک اکسیژن آغاز می شود.
  7. رنگ پوست و غشاهای مخاطی دهان، لب ها، ناخن ها و لاله گوش برای کبودی کنترل می شود.
  8. سرم تجویز می شود و داروهای تجویزی (مسکن و مخدر) تجویز می شود.
  9. محل بانداژ و زهکشی به دلیل خونریزی غیر طبیعی کنترل می شود.
  10. علائم حیاتی تحت نظارت و در لیست بهبودی پس از عمل ثبت می شود.
    بیمار باید حداقل هر 10 تا 15 دقیقه برای بهبودی تحت نظر باشد تا وضعیت و علائم حیاتی او ثابت شود و در صورت بدتر شدن وضعیت این عود تشدید می شود.
  11. در صورت ناآرامی ارباب رجوع نکات ایمنی به ویژه خطر افتادن از تخت در نظر گرفته می شود.
  12. اگر گچ و بانداژ قوی دارید؛ سیستم عصبی عروقی ناحیه کنترل می شود.
  13. تمام ناهنجاری های بیمار ثبت می شود و به جراح یا متخصص بیهوشی گزارش می شود.
  14. برگه بعد از عمل پر می شود و به پرونده بیمار پیوست می شود.
  15. پس از تایید ترخیص توسط متخصص بیهوشی، هماهنگی های لازم انجام می شود.
  16. زمانی که بیمار به پرستار بخش ارجاع داده می شود، شرح کامل و مختصری از وضعیت بیمار به پرستار بخش داده می شود.
  17. همزمان با تحویل بیمار، پرونده وی به پرستار بخش تحویل داده می شود.
  18. نکته مهم: تکنسین ها هرگز نباید درگیر آن باشند بخش بازیابی بیمار را رها کنید.


چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

مدت زمان ماندن در اتاق ریکاوری

پزشک متخصص شما مسئول تشخیص است زمان بهبودی این بعد از عمل است در این صورت پزشک معالج شما بیش از سایر افراد می تواند زمان لازم برای بهبودی را تخمین بزند و علاوه بر آگاهی بهتر از وضعیت جسمانی بیمار بهترین فرد برای تخمین زمان بهبودی است. بعد از جراحی، تأثیر هر یک از این عوامل بر دوره زمانی مورد نظر. میزان زمان نقاهت پس از جراحی درمانی که استفاده می کنید نیز بخش مهم و موثری در بهبودی شما است. شرایط ریکاوری را در طول ریکاوری تغییر دهید.

برای بهبودی سریع پس از بهبودی دستورات پزشک متخصص را دنبال کنید یکی از نکات مفیدی که می توانید رعایت کنید این است که مدارک دریافتی از پزشک و بیمارستان را پس از خروج از بیمارستان به خوبی مطالعه کنید این دستورالعمل ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد. ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیاری از بیماران هنگام خروج از بیمارستان عجله دارند تا از بیمارستان دوری کنند. چندان به دستورات پزشک متخصص و بیمارستان روی نمی آورند و آنها را رها می کنند زمان بهبودی بیماران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از رویدادها در طول بهبودی پس از عمل، مانند التهاب زخم، درد مزمن و طولانی شدن زمان بهبودی، آنها را آزار می دهد. زمان بهبودی پس از بهبودی را تخمین بزنید ، در آینده ممکن است شرایطی پیش بیاید که او را از زمان تجویز شده توسط پزشک دور کند. عوارض جانبی می تواند زمینه را برای شما تنگ کند و اگر دستورات پزشک را رعایت نکنید، وضعیت بدتر می شود. پس در پایان توجه کنید که:

  1. متخصص بهترین مرجع برای پیش بینی زمان بهبودی پس از جراحی است.
  2. زمان نقاهت پس از جراحی بسته به شرایط جسمانی، نوع جراحی و درمان در افراد مختلف متفاوت است.
  3. رفتار هر فرد و پیروی یا عدم اطاعت از دستورالعمل ها به همراه عوارض بعد از عمل می تواند زمان تخمینی را تغییر دهد.

وضعیت بیمار پس از بیهوشی

میزان تهوع و استفراغ بیماران در دوران نقاهت 8/9 درصد است که مربوط به نوع جراحی و نوع بیهوشی است فشار خون در بهبودی 7/2 درصد کاهش دمای بدن، لرزش و سرگیجه بعد از بیهوشی به دلیل کمبود شایع است. . حرکات در بیهوشی و جراحی.در موارد استثنایی بیمار دچار اختلال شناختی طولانی مدت بعد از عمل می شود و آشفتگی روانی او می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد.این وضعیت بیشتر در افرادی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اند و افراد مسن دیده می شود.

اندرو هادسون، استادیار بیهوشی می گوید: بازگشت از بیهوشی فقط از دست دادن بیهوشی در مغز نیست، بلکه مغز در حال یافتن راهی برای به دست آوردن هوشیاری به روش های پیچیده است. به عبارت دیگر در حال راه اندازی مجدد است.

اختلال شناختی پس از عمل که به اختصار POCD نامیده می شود، معمولاً پس از جراحی رخ می دهد. اختلال شناختی بعد از عمل نوعی اختلال دقیق است که می تواند یک هفته یا یک ماه یا حتی بیشتر طول بکشد. بستگان اغلب از عدم توجه کافی، از دست دادن حافظه و از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای فرد مهم بوده است گزارش می دهند.همچنین در محل کار، فرد ممکن است نتواند وظایف محول شده را به سرعت قبل انجام دهد.عمل جراحی قلب. البته این پدیده در سایر عمل ها نیز می تواند رخ دهد و بزرگترین دلیل این مشکل بروز میکروآمبولی در حین عمل است.در جراحی های غیرقلبی علت POCD مشخص نیست اما سن عامل مهم این امر است. مرض. ریکاوری یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قسمت های هر اتاق عمل است و بسیاری از بیماران ممکن است خاطرات خوب یا بدی داشته باشند، پرستاران با نظارت بر علائم حیاتی بیمار، مطابق با عمل جراحی بیمار، روی بهبودی کار می کنند. وضعیت هوشیاری لحظه به لحظه بررسی می شود و در صورت بروز علائم یا خطرات ناشی از بیهوشی با پزشک معالج صحبت می کنند و به بخش ذیصلاح ارائه می کنند.


بهبود

به بیمار اطمینان دهید

وقتی بیمار از خواب بیدار می شود، پرستار باید به بیمار توضیح دهد که عمل به پایان رسیده است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، ممکن است بیمار فراموش شود و موقعیت خود را تشخیص ندهد، پرستار به او یادآوری می کند که در اتاق ریکاوری است. . برخی از بیماران پس از عمل با ناراحتی و گریه از خواب بیدار می شوند.

تزریق مسکن در صورت لزوم یا طبق دستور پزشک

در صورت شکایت بیمار از درد باید علائم حیاتی وی کنترل و ثبت شود و قبل و در حین بیهوشی از نوع دارو اطلاع رسانی شود. همچنین دانستن نوع داروهای مسکنی که برای شما تجویز می شود نیز مهم است. بيماري كه داروي ضد درد تزريق شده است بايد از نظر بروز تظاهرات عضلاني نظير آسپيراسيون تنفسي، تهوع و استفراغ به دقت تحت نظر باشد و پس از آرام شدن كامل بايد جايگزين شود.

بیمار را به بخش منتقل کنید

بیمار زمانی به بخش منتقل می شود که از محیط خود آگاهی کامل داشته باشد و توانایی انجام واکنش های محافظتی را ایجاد کند (مثلاً از دست ها و پاهای خود در حین جابجایی محافظت می کند) نوع جراحی، داروهای تجویز شده و سایر اقدامات در سر برانکارد و بیمار در پایه برانکارد کمک می کند.


بیشتر بخوانید  404 Not Found
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *