مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

محمد بن سلمان اعتراضات گارد سلطنتی را در روز وحشت پاکسازی می کند + فیلم – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیموب سایت های مخالف و فعالان فضای مجازی گفتند که مردم سعودی در روز عرفه اعتراض خود را برای پایان دادن به ظلم و بی عدالتی شهروندان سعودی و آزادی همه زندانیان سیاسی در زندان های آل سعود آغاز کرده اند.

این اعتراضات به طور همزمان در عربستان سعودی در روز عرفه برگزار می شود و خواستار پایان دادن به برنامه های محمد بن سلمان ولیعهد است که دین و جامعه این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

هدف دیگر این جنبش اعتراضی پایان دادن به اقدامات امنیتی و سرکوب وحشیانه علیه شهروندان و مخالفان این سیاست ها است.

شهروندان عربستان سعودی همچنین می خواهند راهی برای بهبود شرایط زندگی خود و بازگرداندن خدمات به شکل قبلی خود پیدا کنند.

در همین حال ، یکی از فعالان مخالف سعودی تصفیه بزرگ گارد سلطنتی سعودی توسط محمد بن سلمان را فاش کرد.

سعید الغمدی ، یکی از مخالفان مشهور آل سعود ، در صفحه توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان گارد سلطنتی سعودی را از مزدوران خارجی پر کرده است.

وی در توییتر خود نوشت: گارد سلطنتی سعودی این روزها شاهد تصفیه بزرگی است که بسیاری از اعضای آن با سرنوشتی مانند بازنشستگی یا انتقال مجدد به سایر واحدهای نظامی در وزارت دفاع و کشور روبرو هستند.

به گفته وی ، این اقدامی بی سابقه در تاریخ گارد سلطنتی سعودی است ، در حالی که برخی از عناصر این گارد نیز جز سرقت و قتل به سرنوشتی دچار نمی شوند.

به گفته این فعال سیاسی سعودی ، تماس با هر یک از شاهزادگان برای تمام اعضای گارد سلطنتی سعودی خط قرمز است و به جز کسانی که مشخص کرده اند چند بار به امارات سفر کرده اند ، در لیست سیاه قرار خواهد گرفت. .

بیشتر بخوانید  آیا به پل خاتون خوی سفر کرده اید؟

وی در پایان به این نتیجه رسید که این تکان ها و پاکسازی ها ثابت کرد که محمد بن سلمان دیگر به سعودی ها اعتماد ندارد و به ویژه برخی قبایل مشکوک شده اند.

الگمدی فاش کرد که انتقال همزمان 150 نفر از اعضای گارد سلطنتی به یکی از واحدهای مسلح وزارت دفاع و انتقال 250 نفر دیگر از این پرسنل به یک واحد دیگر بی سابقه است.

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *