محمدرضا گلزار ورزش لوکس خارج از کشور!


محمدرضا گلزار (زاده ۱ فروردین ۱۳۵۶) بازیگر و خواننده ایرانی است. او در سال 2006 بیشترین دستمزد را در بین بازیگران دریافت کرد. گلزار در چندین فیلم پرفروش ایرانی مانند سلام بمبئی (1394)، آینه بغل (1396)، رحمان 1400 (1395) و ما همه با هم هستیم (1396) ظاهر شده است. او یکی از گران ترین بازیگران ایرانی است. گلزار علاوه بر فعالیت های سینمایی، در سریال های عاشقانه (۱۳۹۵-۱۳۹۵)، ساخت ایران ۲ (۱۳۹۵) و گیسو (۱۳۹۳-۱۳۹۳) بازی کرده است.

گلزار فعالیت خود را از سال 1377 به عنوان نوازنده گیتار گروه موسیقی آریان آغاز کرد. مدتی بعد برای اولین بار بازی در فیلم سام و نرگس (1379) ساخته ایرج قادری را تجربه کرد.


بازیگر مرد / محمدرضا گلزار

وی اصالتاً آذربایجانی و متولد تهران است. وی به عنوان بازیکن والیبال در پست لیبرو در تیم های استان تهران، پارس خودرو، شیشه و گاز و دیهیم بازی کرد. در لیگ برتر والیبال در سال 1387 به عنوان مربی بدنساز در تیم ارتعاشات صنعتی مشغول به کار شد. تا پایان دبیرستان هیچ فعالیت هنری نداشت. پدرش با نواختن گیتار مخالفت می‌کرد و فقط گاهی ارگ می‌نواخت. تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد. در سوم دبیرستان در کنکور دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک واحد تهران جنوب پذیرفته و ثبت نام کرد. سال آخر به رشته تجربی رفت و در کنکور رشته دندانپزشکی ثبت نام کرد اما قبول نشد و به همان رشته مکانیک رفت. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال 1377 به عنوان نوازنده گیتار در گروه آریان آغاز کرد. در گروه آریان گیتار، ارگ و سازهای کوبه ای می نواخت.

بیشتر بخوانید  23 ضرب المثل درباره همسایه همراه با معنی


بازیگر مرد / محمدرضا گلزار

گلزار همچنین گروه دارکوب را با همجون نصیری و … در عرصه موسیقی راه اندازی کرد. سپس گروه ریزار (رزار؛ مخفف رضا گلزار) را به عنوان فعال ثبت کرد. گلزار در فیلم های مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی بازی نکرد، هرچند هر بار به دلایل مختلف از او دعوت شد.


بازیگر مرد / محمدرضا گلزار


دیدگاهتان را بنویسید