مجوز جولیانی به حالت تعلیق درآمده است



به گزارش هیل نیوز ، دادگاه تجدیدنظر در پایتخت آمریکا دستور برکناری وکیل جولیانی را برای دفاع از ادعای کلاهبرداری در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته صادر کرد.

دادگاه حکم داد که تعلیق مجوز جولیانی در واشنگتن تا زمان حل چنین پرونده ای توسط دادگاهی در نیویورک به قوت خود باقی است.

دو هفته پیش ، دادگاه منطقه ای منهتن حکم داد که “شواهد غیرقابل انکاری” وجود دارد مبنی بر اینکه آقای جولیانی به عنوان بخشی از تلاش های ترامپ برای برگرداندن انتخابات ریاست جمهوری اظهارات دروغی به دادگاه ها ، قانونگذاران و عموم مردم داده است.

دادگاه منهتن گفت که نتیجه گیری پس از پرونده این بود که اظهارات جولیانی منافع عمومی را به خطر می اندازد و او حق سلب مجوز را دارد.

دادگاه همچنین متذکر شد که تعلیق مجوز کار جولیانی بلافاصله اعمال می شود و تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، جولیانی مسئولیت رسیدگی به اتهامات کلاهبرداری ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را بر عهده داشت ، اما تقریباً همه این درخواست ها در دادگاه های آمریکا رد شد. پس از شکست تیم جولیانی در انتخابات ، گزارش شد که ترامپ به نزدیکان خود دستور داده است که حقوق وی را پرداخت نکنند.

در فوریه سال گذشته ، کمپین Dominion ، که مسئول طبقه بندی صندوق های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری امسال ایالات متحده بود ، با پرداخت 1.3 میلیارد دلار از جولیانی شکایت کرد.

در این دادخواست بیش از 50 اظهارات جولیانی در حساب شخصی توئیتر وی و مصاحبه های پس از انتخابات ادعا شده است که دومنیون را متهم به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا کرده است.

بیشتر بخوانید  چگونه از چک های الکترونیکی استفاده کنیم؟ + آموزش مرحله به مرحله

جنجال بر سر وکیل سابق ترامپ به ادعاهای تقلب در انتخابات ختم نمی شود. حدود دو ماه پیش ، رسانه های آمریکایی گزارش دادند كه ماموران فدرال آمریكا خانه و دفتر جولیانی را از وزارت دادگستری سفارش كرده اند.

نیویورک تایمز گزارش داد که به نظر می رسد تحقیقات مربوط به لابی وی از مقامات اوکراین در دوران ریاست جمهوری ترامپ است.

علاوه بر این ، بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد كه وزارت دادگستری آمریكا در حال تحقیق در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه تلاش های لابی جولیانی به نفع ترکیه بوده است.

به گفته رسانه های آمریکایی ، در سال 2017 ، رودی جولیانی از دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا خواست که از اتهامات قضات فدرال علیه رضا ضراب صرف نظر کند. رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکی است که به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شده است.

به گزارش بلومبرگ ، رودی جولیانی همچنین از ترامپ خواست که فتح الله گولن ، مبلغ مستقر در آمریکا و مخالف دولت ترکیه را استرداد کند.

ترکیه گولن و تروریست های وابسته را فراخوانده و آنها را مسئول کودتای نافرجام در ژوئیه 2016 دانسته و بارها از ایالات متحده درخواست کرده است که وی را به آنکارا استرداد کند ، اما واشنگتن این ادعا را رد کرد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید