مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مجموعه ای از سنجاق با معنای خاص!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماریا جانا کوربلوا در 15 می 1937 در پراگ چکسلواکی به دنیا آمد. خانواده‌اش او را «مادلا» و «مادلین» صدا می‌کردند. او از یک خانواده یهودی بود. والدین او در سال 1941 برای جلوگیری از یهودی ستیزی به کاتولیک گرویدند. خانواده آلبرایت به دلیل آزار و اذیت یهودیان قبل از مهاجرت به ایالات متحده هرگز به او درباره ریشه یهودی خانواده نگفتند. در سال 1997، اندکی پس از ورود آلبرایت به وزارت امور خارجه، واشنگتن پست درباره میراث یهودی آلبرایت گزارش داد. آلبرایت پاسخ داد که این گزارش یک “غافلگیری بزرگ” بود. او تا سن 59 سالگی نمی دانست که پدر و مادرش هر دو در خانواده های یهودی به دنیا آمده و بزرگ شده اند.بیش از 10 پدربزرگ و مادربزرگ آلبرایت در جنگ جهانی دوم در هولوکاست جان باختند.


مجموعه سنجاق سینه / مادلین آلبرایت

در اواخر دهه 1960، خانواده آلبرایت به واشنگتن دی سی نقل مکان کردند. آلبرایت با همکاری با سناتور مین ادموند ماسکی به سیاست بازگشت.

مادلین آلبرایت در سال 1975 دکترای خود را در رشته حقوق و مدیریت مدنی از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و در سال 1978 استاد او در دانشگاه کلمبیا، زبیگنیو برژینسکی، اولین شغل خود را در دولت برای کمک به کنگره به او پیشنهاد داد. با روی کار آمدن رونالد ریگان، مادلین آلبرایت برای سازمان های غیرانتفاعی کار کرد. در سال 1982 همسرش پس از چهار سال ازدواج ناگهانی از او جدا شد.


مجموعه سنجاق سینه / مادلین آلبرایت

در سال 1990، بیل کلینتون از آلبرایت خواست تا به او در انتقال قدرت از دولت جورج دبلیو بوش کمک کند. بوش و سپس او را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل منصوب کرد. در این مدت او با قدرت از منافع ایالات متحده و دموکراسی دفاع کرد. آگاهی آلبرایت از رژیم های فاشیستی و کمونیستی به او کمک کرد. وی ناکامی جامعه جهانی در توقف نسل کشی در رواندا را دردناک ترین خاطره خود از این دوران دانست.

بیشتر بخوانید  404 پیدا نشد

بیل کلینتون در دوره دوم ریاست جمهوری خود، آلبرایت را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد. او در پیشبرد مذاکرات اعراب و اسرائیل در دوره کلینتون نقش کلیدی داشت.


مجموعه سنجاق سینه / مادلین آلبرایت

مادلین آلبرایت برای بیان نظرات دیپلماتیک خود از سنجاق سینه استفاده کرد. به عنوان مثال، در یک مورد که جاسوسان روس در حال استراق سمع بودند، او به گلی به شکل حشره برخورد کرد. در زبان انگلیسی کلمه سوسک به معنای حشره و شنوایی است. او بار دیگر در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور وقت روسیه، با جمله «بد نگاه نکن، بد حرف نزن، بد نشنوی» به سینه سه میمون شلیک کرد. یعنی رویکرد خود را نسبت به سیاست روسیه در قبال شورشیان چچنی ارائه دهد.


مجموعه سنجاق سینه / مادلین آلبرایت

مادلین آلبرایت در 23 مارس 2022 در سن 84 سالگی در واشنگتن بر اثر سرطان درگذشت. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، از جمله روسای جمهور بیل کلینتون و جورج دبلیو. بوش، باراک اوباما و جو بایدن و تونی بلر به نخست وزیر سابق بریتانیا ادای احترام کردند.


مجموعه سنجاق سینه / مادلین آلبرایت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *