مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مجلس درباره تقلب در آزمون سراسری بحث کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه رقابت شدید برای ورود به آموزش عالی در کشور باعث شده تعداد کمی از داوطلبان با روش‌های نامتعارف برای ورود به دانشگاه‌ها اقدام کنند، گفت: از مجلس برای برخورد موثر با تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری. مطلع.

به گزارش سلام نو به نقل از مرکز پژوهش های مجلس، نتایج کنکور 1401 طی روزهای گذشته منتشر و نفرات برتر این مسابقه علمی معرفی شدند. موضوعی که بیشترین خبر را در کنکور امسال به همراه داشت، موضوع تخلفات در کنکور امسال است.

بابک نگهداری، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: در دهه های اخیر رقابت شدید برای ورود به آموزش عالی در کشور باعث شده است که تعداد اندکی از متقاضیان با روش ها و تخلفات غیرمتعارف و کلاهبرداری وارد آموزش عالی شوند. در کشور رواج بیشتر آن منجر به تصویب قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم کیفری در امتحانات سراسری در سال 1383 شد.

وی افزود: اگرچه این قانون با هدف تقویت عدالت آموزشی تصویب شد، اما پس از گذشت قریب به دو دهه از تصویب قانون مذکور، نحوه اجرای آن با توجه به نحوه اعمال قانون در بخش کوچکی از جامعه تبعاتی را به دنبال داشت. قانون را تفسیر کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور برای برقراری عدالت آموزشی با برگزاری آزمون مجدد از داوطلبانی که نسبت به دریافت های خود شک علمی دارند، قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری را اجرا کند. رتبه اما متأسفانه داوطلبان فوق با تأخیر به شرکت در آزمون دعوت می شدند، معمولاً زمانی که ماه ها و گاه سال ها از انتشار نتیجه امتحانات نهایی می گذشت و اوقات دانشجویی خود را سپری می کردند، از ادامه تحصیل محروم می شدند که در علاوه بر تبعات شدید اجتماعی و روانی محرومیت از تحصیل، داوطلب و خانواده وی را تحت تاثیر قرار داده و موجب زوال بخشی از سرمایه مادی و معنوی کشور شده است.

بیشتر بخوانید  داوطلبی که امروز از پذیرش 1401 خارج می شود سال آینده هم موفق نمی شود / فصل تغییر رتبه قبولی هم اکنون است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر با توجه به حساسیت بالای خود نسبت به آبروی مردم و اعتبارات خانوادگی از یک سو و رعایت عدالت در آزمون های سراسری و برخورد با متخلفان و متقلبان قانون مذکور را اصلاح و به روز کرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مرکز در راستای اهداف و وظایف ذاتی خود در سال 1400 بررسی و بررسی قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم مجرمانه در آزمون های سراسری را در دستور کار خود قرار داد و گفت: پس از تشکیل کارشناس. دیدار با اساتید دانشگاه که در این زمینه متخصص هستند. ارزیابی و پذیرش دانشجو، استفاده کنندگان و نمایندگان دستگاه های اجرایی، نواقص قانون معادن و راهکارهای ممکن برای رفع نواقص مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از آن با همکاری یکی از نمایندگان محترم شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از قانون مربوط به جنحه ها و اعمال مجرمانه در تحقیقات کشوری و رسیدگی به ماده 11 قانون فوق الذکر تهیه شد که به شورای اسلامی ارائه شد. شورایی که در تاریخ 11/02/1400 منتشر شد.

وی ادامه داد: محورهای این طرح تغییراتی در ماده 11 قانون است با این هدف که دولت قبل از انتشار نتیجه نهایی آزمون، صلاحیت علمی داوطلبانی را که رتبه آنها مورد اختلاف است بررسی کند. همچنین در این طرح رفع برخی نواقص دیگر قانون مذکور پیش بینی شده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: در صورت تصویب این طرح و رفع تبعات اجتماعی ناشی از اجرای قانون، هدر رفت سرمایه های ملی و تصرف ناعادلانه اماکن در مناطقی که به شدت مورد توجه افراد غیرقانونی است. از داشتن صلاحیت علمی جلوگیری می شود و شانس دریافت داوطلبان ارزشمند و شایسته افزایش می یابد.
انتهای پیام

بیشتر بخوانید  انفجار مین در دهلران جان یک کودک را گرفت
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *