مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما یک گل زیبای مینای آفریقایی را ارائه می دهیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





روش کاشت و تکثیر مینای آفریقایی




مینای آفریقایی (مربوط به آفریقا) گیاهی یک ساله است که منشأ آن آفریقاست و بومی این کشور محسوب می شود. این گیاه از خانواده Asteraceae است و به صورت گیاهی رشد می کند. این گیاه دارای گل های رنگارنگ با رنگ های گرم است. رشد این گیاه بسیار سریع است و پس از گذشت چند ماه از زمان کاشت بذرها به گل می رسند. این گیاه را می توان به راحتی در باغ و گلدان کاشت.

این گیاه نام های مختلفی دارد: Osteospermum، Chrysanthemum آفریقایی، رنگ مینای آفریقایی از خانواده آفتابگردان Asteraceae، بابونه چشم آبی، بابونه آفریقایی، بابونه شنبلیله، استئواسپرم قاشقی شناخته شده است که از این دسته گل ها تاکنون حدود 50 گونه شناخته شده است که 35 گونه آن مربوط به آفریقا و سرزمین مادری است.

بهترین مکان در باغ برای کاشت این گیاه ردیف اول است. اگر این گل را در گلدان بکارید می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.


گل


گیاه شناسی مینای آفریقایی

مینای آفریقایی گونه ای علفی و چند ساله بومی آفریقای جنوبی است. این گونه در زیستگاه طبیعی اولیه خود کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به سایر نقاط جهان با آب و هوای مشابه مانند ایالات متحده (کالیفرنیا) و استرالیا گسترش یافته است.

این گونه گیاهی زینتی و محبوب در شرایط اقلیمی با شرایط مساعد به عنوان گیاه پوششی به دلیل دارا بودن برگ های نقره ای و از آفتابگردان های زیبا استفاده می شود. با شرایط مختلف محیطی سازگار است و گاهی در برخی مناطق به عنوان تثبیت کننده خاک استفاده می شود. مینای آفریقایی در شرایط سخت ساحلی با تابستان‌های گرم، طوفان‌های شن، بادهای شدید که آب می‌پاشند، نمک و بارندگی کم می‌توانند پخش شوند.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز تست فنی نجف آباد

ساقه ها ضخیم و کرک دار، کمی چسبنده و برگ ها نیزه ای شکل با دمبرگ های عمیق است. ساقه در جایی که در تماس با زمین است ریشه می دهد. گلبرگ های بزرگ آن دارای گل های شعاعی کرم مایل به سفید تا صورتی یا برنزی است که در قسمت زیر بنفش تا قرمز است و مرکز آن پر از گل های لوله ای بنفش تا سیاه است. گل در روز باز می شود و در شب یا در روزهای ابری بسته می شود. نگهداری از آن بسیار آسان است.

ارتفاع این گیاه به میزان نوری که از 30 سانتی متر تا 90 سانتی متر به گیاه می رسد بستگی دارد. این گیاه 50 تا 60 روز پس از کاشت گل می دهد. اگر می خواهید گلدهی مداوم داشته باشید می توانید گل های خشک شده را از گیاه جدا کنید.


من


شرایط نگهداری و پرورش مینای آفریقایی


دمای مورد نیاز مینای آفریقایی:

حداقل دما 10 درجه سانتیگراد، حداکثر دما 30 درجه سانتیگراد، دمای مطلوب 20 تا 24 درجه سانتیگراد. نیمه مقاوم در برابر سرما.


آبیاری مینای آفریقایی:

به خشکی مقاوم است و به آب متوسطی نیاز دارد. در نظر داشته باشید که در کاشت اولیه، از آنجایی که گیاه تازه و جوان است، به آب بیشتری نیاز است، اما زمانی که گیاه بزرگتر شود، زمان آبیاری بیشتر می شود. در نظر داشته باشید که فاصله بین دو آبیاری خشک است.


نور مینای آفریقایی:

به نور کامل خورشید (حداقل 6 تا 8 ساعت نور مستقیم خورشید در روز) نیاز دارد. کمبود نور مانع از گلدهی و کاهش گلدهی می شود. در تابستان مکان های آفتابی نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید  نام های دخترانه ترکی که با پ شروع می شوند + معنی


کف مناسب برای مینای دندان آفریقایی:

خاک سبک، حاصلخیز و با زهکشی خوب را دوست دارد، اگر در گلدان کاشته شود، باید مخلوطی از دو قسمت خاک باغچه، یک قسمت برگ های پوسیده، یک قسمت پیت ماس ​​باشد. در طول رشد و نمو می توان آن را با کودهای کامل تغذیه کرد.


کود مینای آفریقایی:

لقاح معمولا دو بار انجام می شود. در مرحله اول بهتر است بعد از کاشت بذر سمپاشی شود. یک ماه پس از کاشت بذرها یک کود دیگر انجام دهید. برای کوددهی می توان از کودهایی استفاده کرد که معمولاً برای گیاهان استفاده می شود و در بازار موجود است.


رطوبت نسبی:

مناسب برای رطوبت نسبی متوسط ​​(40 تا 70%) مکان های گرم و آفتابی، در مناطق ساحلی با تابستان های گرم رشد می کند، اما در مناطق کویری رشد نمی کند.


مینای آفریقایی


روش تکثیر مینای دندان آفریقایی

ساده ترین ترکیب خاک مناسب برای کاشت بذر اکثر گل های فصلی و زینتی:

خاک باغچه 60% – ماسه 20% – کود حیوانی 20% خوب ترکیب کنید. برای کاشت بذر این گل نیز می توانید از ترکیب زیر استفاده کنید: 30 درصد دیگر + 50 درصد پیت ماس ​​+ 20 درصد پرلیت

ابتدا یک سبد پلاستیکی یا گلدان میوه با دهانه بزرگ اما عمق نسبتا کم بسازید. برای یک گل آرایی مدرن، یک لیوان مهمانی بزرگ را پر کنید. حالا دانه های لعاب آفریقایی را روی سطح خاک بپاشید، سپس حدود نیم سانت روی بذر کود دامی کاملا پوسیده و الک شده بریزید و دوباره کمی بپاشید.

بیشتر بخوانید  رفتار شناسی در سگ ها

اگر کود دامی در دسترس نیست می توانید از ورمی کمپوست استفاده کنید و اگر هر دو را ندارید از همان خاکی که ترکیب کرده اید برای بذر استفاده کنید (ولی بهتر است از کود دامی استفاده کنید تا خوب جوانه بزند. قوی باشید) از کودی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. چند ساله، قدیمی، پوسیده، خشک و الک شده است. هرگز از کود تازه استفاده نکنید.

بعد از اینکه جوانه های گیاه چهار یا شش برگی یا حدوداً 5 تا 8 سانتی متر شدند از خزانه بیرون آورده و در جای اصلی بکارید، محل سبز است، اما این روش صحیح نیست زیرا دانه ها به اشتباه روی آن می ریزند. زمین هنگام کاشت و زمانی که رشد می کنند، بسیاری از آنها می توانند با هم سبز شوند، اما وقتی بذرها را در گلخانه می کارید، می توانید به طور مرتب درختچه ها را بکارید، این گل را به هر شکل و در هر فاصله ای که می خواهید بکارید.


مراقبت پس از کاشت مینای آفریقایی

  • برای جلوگیری از رشد علف های هرز بهتر است اطراف گیاه مالچ پاشی شود.
  • برای ادامه گلدهی، گلهای قدیمی و پژمرده را از گیاه جدا کنید.
  • زمانی که گل شما به مرحله تولید بذر رسید، می توانید بذر این گیاه را جمع آوری کرده و در سال آینده از آن استفاده کنید. این گیاه دانه های ریز زیادی تولید می کند که معمولاً قدرت و جوانه زنی خوبی دارند.


جداکننده خط


بیشتر بخوانید:

روش های کاشت و تکثیر یونجه و خواص این گیاه

اصول کاشت و تکثیر گیاه کالانهو

کاشت، کشت و نگهداری Jacobinia carnaea (گیاه فلامینگو)


جداکننده خط


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *