ما مشتاقانه آماده ادامه توافق با ایران هستیم



مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نخستین روز دور جدید نشست‌های شورای حکام گفت: این سازمان مشتاق است تا با سازمان انرژی اتمی ایران برای حل مسائل باز به توافق برسد. .

رافائل گروسی گفت: بیانیه مشترک توافق شده با ایران در روز شنبه مجموعه اقداماتی را بیان می کند که باید در چند ماه آینده برداشته شوند.

وی افزود که آژانس مشتاقانه منتظر توضیحات مکتوب تا 20 مارس، از جمله اسناد پشتیبان، در رابطه با سؤالاتی است که آژانس در مورد موضوعات مربوط به سه مکان خاص پرسیده است. گروسی ادامه داد: کار زیادی در پیش داریم. ما آماده ایم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه گذشته برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرد. در نتیجه رایزنی‌های فشرده، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی مبنی بر تسریع و تقویت همکاری‌ها و گفت‌وگوهای میان دو طرف برای حل این موضوع صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

1. سازمان تا 20 مارس 2014 (20 مارس 2022) توضیحات کتبی در مورد موضوعات مطرح شده توسط آژانس در مورد موضوعات مربوط به سه سایت غیرایرانی به همراه اسناد پشتیبانی مربوطه را به آژانس ارائه خواهد کرد.

2. ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبی سازمان و اسناد پشتیبان، آژانس باید این اطلاعات را بررسی کرده و هر گونه سوال در مورد اطلاعات دریافتی را در اختیار سازمان قرار دهد.

3. ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات آژانس به سازمان در مورد سایر موضوعات مرتبط با این اطلاعات، آژانس و سازمان جلسه ای در تهران برای بررسی موضوع تشکیل خواهند داد. جلسات جداگانه برای هر مکان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید  خطر جدیدی به نام "لامبدا" پیش بینی افزایش بیماری کرونر قلب و مرگ و میر در روزهای آینده

4- مدیرکل در نظر دارد نتیجه گیری خود را در ژوئن 1401 (ژوئن 2022) با انجام فعالیت های مندرج در بندهای 1 تا 3 بالا و پس از ارزیابی مربوطه توسط آژانس به هیئت مدیره ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید