ما باید یک برنامه جدی برای آینده برق در کشور داشته باشیم



ایسنا / آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز در تبریز گفت: تصور اینکه با تعطیلی کارخانه هایی مانند آسیاب ، مرغداری ها ، سیمان های صوفیه ، مشکلاتی در شهرستان و استان به وجود آید بسیار دشوار است. و غیره. ما همچنین نمی خواهیم در شهر بحران ایجاد شود و استان باید ایجاد شود ، اما باید برای آینده برق کشور برنامه جدی داشته باشیم.

یونس ژائله عصر پنجشنبه (7 ژوئیه) در یک نشست فوق العاده با موضوع “بررسی قطعی برق در صنایع آذربایجان شرقی” که با حضور تعدادی از کارمندان و صاحبان صنایع حساس با مصرف بالا در تبریز برگزار شد ، گفت: اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی: ​​با توجه به اینکه در سالهای گذشته نیز با قطعی برق روبرو بوده ایم ، س mainال اصلی این است که چرا ما برای رفع این مشکل اقدامی نکرده ایم و چه کاری باید انجام می دادیم و چه کاری انجام نمی دادیم.

وی ادامه داد: اکنون با کمبود 10 هزار مگاوات برق روبرو هستیم ، در حالی که اگر 70 واحد پر مصرف در استان را تعطیل کنیم ، حدود 200 مگاوات خواهد بود که سهم بسیار کمی از کمبود را جبران می کند ، بنابراین ما انتظار داشتن یک طرح خاص بخش خصوصی را داشته باشید. “و خصوصیات صنعتی را شناسایی کنید.

“در کشوری مانند آلمان 40 شرکت انرژی تولید برق وجود دارد ، اما تنها یک سرویس برق در این کشور وجود دارد و باید مشخص شود که اگر برنامه ای برای تولید برق وجود داشته باشد ، همه باید وارد شوند.” ژاله گفت: برای تولید انحصاری برق ، در سالهای آینده با کمبود برق روبرو خواهیم شد ، که این مسئله بی احتیاطی محض است.

بیشتر بخوانید  متخصصان زبان بدن، دوستی بین مگان و کیت را تجزیه و تحلیل می کنند

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه سدهای موجود برای تولید برق نیست بلکه برای تأمین آب در کشاورزی است ، افزود: ما برای تعمیرات اساسی نیروگاه های برق به موقع عمل نمی کنیم کشور ، و عواملی مانند تحریم ها. “کمبود بودجه و … مشکلات و موضوعاتی را در بحث برق ایجاد کرده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی با دلسوزی موضوع برق را پیگیری کرد ، گفت: سال گذشته باید 120 مگاوات برق در شهرهای صنعتی استان تولید می شد. نیروگاه تعیین شده و فیلم این جلسه ما نمی دانیم چرا برخی از مردم با اجرای این قطعنامه مخالف هستند.

یکی از اعضای شورای نماینده اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی تبریز نیز در سخنرانی خود در این نشست گفت: “ما همه نگرانی ها و مشکلات صنعتگران استان را درک می کنیم و چندین گزینه برای جبران ترمز قدرت را در نظر گرفتیم ، که یکی از موارد مطرح شده بود. “هر شهر صنعتی باید یک روز در هفته بسته شود ، اما این کمبود برق را جبران نمی کند.

مسعود بنابیان ادامه داد: با توجه به اینکه قطع شدن برق در خانه ها و بیمارستان ها مشکلاتی را ایجاد می کند ، شورای عالی امنیت ملی طی دو هفته آینده 70 واحد صنعتی با مصرف بیش از سه مگاوات را تصویب کرد اما این مورد نیز وجود دارد. “صنایع امکان پذیر نیست ، زیرا بسته شدن بلوک هایی مانند مرغداری ها ، لبنیات ، سیمان صوفی و ​​غیره عواقب زیادی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل: حجاب بانوان، دلیلی برای قضاوت منفی نیست

به گزارش ایسنا ، در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع پرمصرف و حساس استان با بیان دیدگاه ها و نگرانی ها و مشکلات خود در مورد قطعی برق خواستار رسیدگی هرچه سریعتر موضوع قطعی برق در این واحدهای صنعتی شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید