مانع جدید برای تجدید تاکسی های فرسوده / تمیز: ایران هودرو به وعده خود عمل نکرده است


تعمیر تاکسی های فرسوده

MeetNews محمد روشنی در مورد تمدید تاکسی های فرسوده در سال 1400 گفت: روند تمدید در حال انجام است اما مشکلی که چند روز پیش برای رانندگان تاکسی ایرانی هودرو به وجود آمد افزایش قیمت خودرو است.

وی افزود: متأسفانه کارخانه ایران خودرو افزایش جدیدی در قیمت خودروهای سمند و پژو داشته است. قیمت خودرو سمند از 108 میلیون تن به 123 میلیون تن و قیمت خودروی پژو نیز افزایش یافته است. از 118 میلیون تن 136 میلیون تن افزایش یافته است.

روشنی با تاکید بر اینکه توافق شهرداری با ایران هودرو برای ثبات است نه افزایش قیمت خودرو ، گفت: “مدیریت شهری در جلسات با مدیران هودرو ایران صحبت می کند تا قیمت ها زیاد افزایش نیابد ، زیرا به عنوان رانندگان تاکسی فاقد وضعیت خوب زندگی در این دوره اقتصادی “و گسترش تاج درآمد آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

وی با اشاره به وعده مدیران ایران هودرو مبنی بر افزایش قیمت خودروهای تاکسی ویژه حداکثر تا 3 میلیون تن ، گفت: متأسفانه حدود 20 میلیون تن خودرو افزایش قیمت داشته است و با اعتراضاتی از سوی راننده تاکسی. “

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در تهران با بیان اینکه وام شهرداری برای هر راننده تاکسی همچنان معادل 90 میلیون تن با کارمزد 4 درصد است ، افزود: یک راننده تاکسی به سختی می تواند منابع بیشتری برای ارتقاء جمع آوری و پرداخت کند. تاکسی شما “روند نوسازی به دلیل افزایش قیمت متوقف نمی شود ، اما شهرداری نمی تواند وام رانندگان تاکسی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  حملات ایران به اسرائیل چند برابر شده است

به گفته روشنی ؛ رانندگان تاکسی علاوه بر دریافت وام 90 میلیون تومانی ، بخشی از هزینه ارتقاء خودروی خود را با اسقاط خودروی فرسوده دریافت می کنند اما مجبور می شوند بقیه را از طریق وام و استقراض دریافت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که امسال تجدید تاکسی های فرسوده برای رانندگان تاکسی فرایند بسیار سختی خواهد بود ، زیرا درآمد این گروه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سال که تا چند سال آینده چند تاکسی فرسوده تعمیر می شود ، گفت: اگر علاوه بر تبصره 18 ماده 12 ، 20000 تاکسی فرسوده بتوانند تا پایان سال تعمیر شود در غیر این صورت ، پیش بینی ما برای 15000 تاکسی است.

دیدگاهتان را بنویسید