مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای سرقت بشقاب از گاوصندوق هوتنگاردن!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرقت گاوصندوق در هاتون گاردن در آوریل 2015 اتفاق افتاد، زمانی که یک گاوصندوق زیرزمینی در هاتون گاردن لندن، متعلق به شرکت Hatton Garden Safe Deposit Ltd، به سرقت رفت.


گاوصندوق / باغ هاتن

به گفته منابع رسمی، ارزش کل سرقت شده 14 میلیون پوند (معادل 17 میلیون پوند در سال 2021) برآورد شده است که تنها 4.3 میلیون پوند (معادل 5.1 میلیون پوند در سال 2021) بازگردانده شده است. این سرقت توسط شش مرد مسن که از سارقان باتجربه بودند طراحی و اجرا شد که همگی دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند و در اسفند 1395 به زندان محکوم شدند. چهار مرد دیگر به ظن دخالت محاکمه شدند. سه نفر مجرم شناخته و روانه زندان شدند و نفر چهارم تبرئه شد.


گاوصندوق / باغ هاتن

دزدها در چهار روز تعطیلات آخر هفته بانکداری عید پاک، زمانی که بسیاری از شرکت‌های مجاور (که برخی از آنها مربوط به جواهرات در هاتون گاردن بودند) بسته بودند، کار می‌کردند. هیچ نشانه آشکاری از ورود اجباری وجود نداشت. ظاهراً سارقان از طریق دهانه آسانسور وارد مجتمع شده و سپس با مته صنعتی هیلتی DD350 دیوارهای 50 سانتی متری (20 اینچی) را سوراخ کردند.


گاوصندوق / باغ هاتن

پلیس ابتدا اعلام کرد که این مرکز در 7 آوریل مورد سرقت قرار گرفته است و گزارش های مبتنی بر ضبط های دوربین مدار بسته (که پیش از اعلام این خبر توسط Daily Mirror منتشر شده بود) حاکی از آن است که حمله به این مرکز از روز پنجشنبه 2 آوریل آغاز شد. در این ویدیو افرادی با نام مستعار «آقای جینجر، آقای. قوی آقای مونتانا، جانت، مرد بلندقد و پیرمرد. در 22 آوریل، پلیس تصاویری از داخل طاق را منتشر کرد که نشان می‌داد آسیب‌های ناشی از سرقت و نحوه استفاده سارقان از سوراخ‌های ایجاد شده در دیوار طاق برای دور زدن درب اصلی خزانه.

بیشتر بخوانید  تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد + جزئیات


گاوصندوق / باغ هاتن

این سرقت به حدی قابل توجه بود که تحقیقات به Flight Squad، یکی از شاخه های فرماندهی جرائم تخصصی، سازمان یافته و اقتصادی در سرویس پلیس لندن واگذار شد. در 8 آوریل، گزارش‌هایی در مطبوعات منتشر شد مبنی بر اینکه یک آتش سوزی بزرگ زیرزمینی در نزدیکی Kingsway ممکن است باعث ایجاد انحراف به عنوان بخشی از سرقت باغ‌های شما شده باشد. سرویس آتش نشانی لندن بعداً اعلام کرد که آتش سوزی باعث قطعی برق شده است و هیچ نشانه ای از آتش سوزی وجود ندارد.


گاوصندوق / باغ هاتن

در 19 می 2015، برایان رایدر، 76 ساله، که قبلاً در پولشویی سرقت برینکس مت شرکت داشته، در ارتباط با این سرقت توسط افسران خدمه پرواز دستگیر شد. در نوامبر 2015، کارل وود، ویلیام لینکلن، جان هاربینسون و هیو دویل به توطئه برای ارتکاب سرقت و توطئه برای پنهان کردن، تبدیل یا انتقال اموال مجرمانه متهم شدند. این سرقت به عنوان “بزرگترین سرقت در تاریخ حقوقی بریتانیا” توصیف شد. سه سال پس از سرقت، در 28 مارس 2018، مایکل سید، 57 ساله، پس از بازرسی از خانه اش در Islington، لندن دستگیر شد. وی به اجتماع و تبانی برای ارتکاب سرقت و اجتماع و تبانی برای اختفا یا مخفی کردن مال جرم متهم است.


گاوصندوق / باغ هاتن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *