مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای ارسال پیامک مبنی بر توقیف خودرو برای برخی شهروندان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خراسان، چندی پیش پیامکی به شهروندان راهور مبنی بر احتمال بردن خودرو در آستانه سال نو ارسال شد. اما چه اتفاقی افتاد؟

در این پیامک آمده است: «با احترام صاحب وسیله نقلیه شماره 2، مبلغ جریمه رانندگی شما از حد نصاب 10 میلیون ریال فراتر رفته است. پس از این تاریخ فرصت دارید مبلغ جریمه یک ماهه را پرداخت کنید تا وسیله نقلیه شما طبق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مشمول توقیف نشود. پلیس راهور ناجا

این پیام در حالی به مالکان خودروها ارسال شده که معاون اجتماعی پلیس راهور آبان ماه امسال گفته بود: به نفع مردم هیچ خودرویی تا سه میلیون تن جریمه نمی شود اما از این میزان. به بعد.” پلیس آن را می بیند، ماشین مجبور می شود.”

ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؟

در ماده 8 قانون تشخیص تخلفات رانندگی آمده است: «در صورتی که متخلف ظرف مدت چهار ماه از تاریخ ابلاغ وصول جریمه، جریمه مقتضی را پرداخت نکند، پلیس راهنمایی و رانندگی حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ پرداخت جریمه کتباً به وی اعلام خواهد کرد. ” در صورت انقضای مهلت و عدم پرداخت، پلاک خودرو تا زمان وصول جریمه با تایید گواهی در سامانه راهنمایی و رانندگی ضبط می شود. در تبصره این ماده آمده است: «در صورتی که میزان جریمه خودرو به 10 میلیون ریال برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اطلاع دهد و در صورت پرداخت جریمه یا شکایت مالک خودرو ظرف مدت یک ماه، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام کند. از روز ابلاغ». «در صورت عدم اقدام واحد موضوع ماده (5) این قانون، پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است تا زمان وصول جریمه وسیله نقلیه را توقیف کند».

بیشتر بخوانید  برگزاری جشن هالووین برای فیل‌ها / فیلم -

مجازات توقیف خودرو چیست؟

سرهنگ دهنوی رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: این اطمینان را می دهیم که خودروهای با جریمه کمتر از 3 میلیون تومان به دلیل عدم پرداخت جریمه توقیف نمی شوند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مصوب سال 1389، اگر خودرویی بیش از یک میلیون تومان جریمه شود، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است به مالک خودرو اطلاع دهد، اما طبق دستورالعملی که برای تاج صادر شده، خودروهای تا سه میلیون تومان برای عدم پرداخت.» «.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: همانطور که گفتیم، قانون پلیس راهنمایی و رانندگی را موظف به انجام این کار کرده است و مجلس باید قانون جریمه ها را تغییر دهد که همچنان اجرایی است. او متعهد نشد؛ اما این پیامک می تواند یادآور خوبی برای صاحبان خودرو باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *