مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لوازم مورد نیاز برای زندگی ایگوانای خانگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



لوازم مورد نیاز در محیط زندگی ایگوآنا


به یاد داشته باشید لوازمی که در محیط زندگی ایگوآنا قرار می دهید باید طوری انتخاب شوند که هیچگونه خطری برای ایگوآنا ایجاد نکند.


این لوازم نباید دارای لبه های تیز و برنده، حفره های کوچک، نخ ها و نوار های آزاد داشته باشند و یا ایجاد مسمومیت برای حیوان کنند زیرا ایگوآناها برای شناخت محیط و یا خوردن مواد غذایی و آب به اشیاء پیرامون خود زبان می زنند.


علاوه بر لامپ های نوری و گرمایی، دما سنج و رطوبت سنج به لوازم دیگری نیز مانند: ظروف آب و غذا، وسایل تزئینی محیط، بستر مناسب در این محیط احتیاج است. که در این قسمت به آنها می پردازیم.


محفظه نگهداری از ایگوانا


ایگوانا های سبز در طول سال های اول زندگی خود با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و به خانه ای نیازمند می باشند که با اندازه آن ها متناسب باشد.


فضای شیشه ای با حجم ۱۱۰ سانتی متر مکعب بهترین اندازه برای شروع می باشد، اما هنگامی که اندازه ایگوانا شما به ۹۰ سانتی‌ متر برسد، شما باید فضای زندگی آن را تا ۲۱۰ سانتی‌متر مکعب افزایش بدهید.


اگر حیوان خانگی شما بزرگتر از ۱۲۰ سانتی‌ متر می باشد، شما به محوطه سفارشی نیازمند خواهید شد تا به راحتی از آن‌ ها نگه داری نمایید.


یک اصل خوب این است که محوطه ایگوانا شما همیشه باید دارای حداقل ۱.۵ برابر طول حیوان عرض و ۰.۷۵ طول حیوان ارتفاع باشد.


در مورد بستر قفس ایگوانا شما می توانید هرگونه که علاقه مند هستید ، به صورت ساده یا فانتزی آن را فراهم کنید.

بیشتر بخوانید  لیست آدرس و تلفن دفاتر پستی اصفهان


روزنامه‌ های ساده و یا حتی کاغذهای ساده بسته بندی نیز قابل استفاده می باشند. فقط به یاد داشته باشید که هر نوع بستری که شما انتخاب می نمایید، باید حتما تمیز بوده و همین طور قابل تعویض کردن نیز باشد.


نکته دیگر این که ایگوانا ها متمایل هستند که در همان محل کار دفع خود را به انجام برسانند، که این امر موجب ساده‌ تر و آسان تر شدن تمیز کاری بستر می‌ گردد. یکی دیگر از گزینه های مورد استفاده به عنوان بستر، پلت یونجه می باشد. به این دلیل که ارزان قیمت و همچنین جاذب می باشد و می تواند به راحتی توسط حیوان خورده شوند و هیچ مشکلی پیش نمی آید.


بیشتر بخوانید::


آشنایی با ایگوانا و روش های نگهداری آن


تشخیص جنسیت ایگوانا


جفت گیری و تولید مثل ایگوانا حتما بخوانید!!!


نحوه صحیح در دست گرفتن ایگوانای


آیا میدانید نظافت و حمام دادن ایگوانا چقدر اهمیت دارد؟


ظروف آب و غذا


ظروفی که برای آب و غذای ایگوآنا در نظر می گیرید باید به گونه ای باشد که به آسانی قابل شستشو و پاکسازی باشد.


بهتر است برای این منظور از ظروفی که از جنس سرامیک، چینی و یا پلاستیک فشرده، بدون لبه های تیز و برنده باشد مورد استفاده قرار گیرد.


بهتر است ظروفی که برای ایگوآنا انتخاب می شوند تغییر پیدا نکند.


ایگوآناها از خوردن آبی که به صورت شبنم بر روی محیط اطراف قرار دارد لذت می برند و اگر ظرف آب را بشناسند و به آن عادت کنند مورد استفاده قرار می دهند.

بیشتر بخوانید  دوچرخه برقی که ضربان قلب شما را کنترل می کند


این آموزش برای حفظ سلامت ایگوآنا مفید خواهد بود مخصوصاً اگر محیط زندگی حیوان آلوده شده باشد. به یاد داشته باشید که هیچگاه ظروف ایگوآنا را با ظروف منزل شستشو ندهید.


وسایل غذا خوری و تزئینی برای زندگی ایگوانا


وسایل تزئینی محیط


بهتر است محیطی که برای ایگوآنا فراهم می کنید به حیوان احساس امنیت و آرامش دهد.


قرار دادن گیاهان طبیعی غیر سمی و گیاهان مصنوعی می تواند به این امر کمک کرده و باعث زیبایی و طبیعی جلوه دادن محیط شود.


توصیه می شود گیاهان مصنوعی را از آکواریوم فروشی ها تهیه کنید زیرا در این صورت از غیر سمی بودن آنها اطمینان خواهید داشت.


ایگوآنا ها به بالا رفتن از درختان و استراحت بر روی شاخه ها و نزدیک شدن به منابع نوری و گرمایی علاقه مند می باشند به این منظور می توانید از تنه و شاخه های درخت استفاده کنید این تنه ها و شاخه ها باید قبل


از قرار گرفتن در محیط خوب مورد بازبینی قرار گیرند تا عاری از برجستگی های تیز (ایگوآناها هنگام پایین آمدن از تنه درخت بدن را بر روی آن می کشند و در صورت وجود چنین برجستگی هایی بدن حیوان آسیب


خواهد دید) انگل ها (تخم و یا لارو حشرات ) صمغ و یا حفره های ریز که باعث فرو رفتن انگشتان در آن و شکستن این اندامها می شود باشند و شما برای این منظور می توانید از شاخه و تنۀ درختان میوه استفاده کنید.


اگر دسترسی به شاخه و یا تنۀ درخت را ندارید می توانید از ستونهای چوبی صیقلی، استوانه های چوب پنبه ای و یا لوله های پلاستیکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  بزرگترین تولید کنندگان برنج در جهان به ترتیب کدامند ؟


اگر لوله های پلاستیکی را مورد استفاده قرار می دهید بهتر است روی آنها را با طناب و یا موکت کوبیده (موکتی که دارای پرزهای کوتاه می باشد) روکش کنید و لبه های تیز و تار و پود های زائد را از بین ببرید. می توانید


بر روی دیوار طاقچه ای چوبی نسب کنید تا ایگوآنا بر روی آن استراحت کند. این طاقچه می تواند 1 متر از سقف فاصله داشته باشد و بهتر است روکشی از موکت کوبیده و یا چمن مصنوعی برروی آن باشد.


بستر مناسب


چگونگی بستر ایگوآنا یکی از مهمترین مسائلی است که صاحبان باید به آن توجه داشته باشند.


بستری که برای سطح محیط ایگوآنا در نظر می گیرید باید به آسانی قابل شستشو و پاک سازی باشد. به یاد داشته باشید از هر موادی که به صورت ذره های ریز و خورد شده می باشد هرگز در بستر ایگوآنا استفاده نشود.


موادی نظیر شن، ماسه، خاک، پوشال، گلوله های پلاستیکی، برادۀ چوب و خاک گربه. زیرا ممکن است توسط این خزنده بلعیده شده و موجب مسمومیت و یا انسداد روده گردیده و باعث مرگ آن گردد. بسیار دیده شده


که استفاده از روزنامه به دارندگان ایگوآنا توصیه می شود در حالی که به علت وجود سرب در جوهر چاپ این بستر موجب مسمومیت ایگوآناها می گردد.


برای این منظور می توانید از ورقه های مقوائی، کاغذهای کاهی، برگهای طبیعی سرخس، موکت کوبیده و یا چمن مصنوعی و یا کف پوشهای گیاهی که در آکواریم فروشی ها یافت می شود استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *