لزوم توجه به نیروگاه های خورشیدی و منبع تغذیه ارزان قیمت در سبزوار



انرژی خورشیدی به عنوان جایگزینی ایمن برای سوخت های فسیلی در نظر گرفته می شود و ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی از نظر استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق یکی از مناطق مستعد است.

با توجه به وضعیت کمبود آب در کشور و آلودگی محیط زیست و قطع مکرر برق به دلیل کمبود تولید به دلیل خشکسالی و گرمازدگی ، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق و حفظ سوخت های فسیلی برای آینده و صرفه جویی در مصرف برق باید منابع ملی. بیشتر قرار بگیرید

در این راستا ، منطقه سبزوار و داورزن ، با روزهای آفتابی فراوان ، مایل به ساخت نیروگاه های خورشیدی است که باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم از آنها به درستی استفاده شود.

سبزوار تمایل به ساخت نیروگاه های خورشیدی دارد

یک مهندس برق با بیان اینکه آب و هوای سبزوار برای ساخت نیروگاه های خورشیدی مساعد است ، گفت: این شهر از 365 روز در سال 320 روز خورشیدی دارد ، بنابراین از 3044 ساعت خورشیدی بهره مند می شود.

علی اکبر ملکی با اشاره به افزایش هزینه تجهیزات مورد نیاز برای بهره برداری از نیروگاه نسبت به گذشته ، افزود: برای ساخت نیروگاه خانگی با ظرفیت پنج کیلووات ، حدود یک میلیارد ریال سرمایه و 50 متر مربع نیاز به باز بودن دارد. فضا.

وی ادامه داد: پس از بهره برداری از نیروگاه های داخلی و اتصال به شبکه برق سراسری ، اپراتورها ماهانه 6 تا 8 میلیون ریال دریافت می کنند.

این مهندس برق گفت: همچنین برق خورشیدی تولید شده توسط پانل ها در کاهش هزینه ها تأثیر بسزایی دارد ، زیرا با نصب پانل میزان مصرف انرژی برای گرمایش خانه و منزل یا روشنایی به حداقل می رسد.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب سینه؛ دیدن پستان زن در خواب چه تعبیری دارد؟

وی افزود: انرژی خورشیدی می تواند برای کاربردهای مختلف ، انرژی خورشیدی در تولید برق فتوولتائیک و تولید گرما در مناطقی که به شبکه های انرژی متداول دسترسی ندارند و همچنین تقطیر آب برای تولید آب آشامیدنی در روستاهای کویری مورد استفاده قرار گیرد. و پروژه های کشاورزی نیز نقش عملی دارند.

ملکی ادامه داد: سیستم های خورشیدی در اکثر شرایط نیاز به نگهداری خاصی ندارند و فقط با تمیز کردن چندین بار در سال پانل ها هنوز عملکرد مفیدی دارند و شرکت های تولید کننده تابلو نیز ضمانت های طولانی مدت برای محصولات خود دارند.

وی گفت: “همچنین نصب صفحات خورشیدی بر ارزش املاک تأثیر می گذارد و یکی از مزایای این صفحات افزایش ارزش بلوک هایی است که در زمان فروش به این صفحات مجهز هستند ، به طوری که هرچه میزان آنها بالاتر باشد تولید انرژی ، ارزش و قیمت واحد بالاتر است. “شد.

وزارت نیرو از سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند

مدیر شرکت برق سبزوار همچنین گفت: این شهر کویری به دلیل انتشار مداوم و شدت نور خورشید یکی از مناطقی است که مایل به سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های خورشیدی است و وزارت نیرو از بخش خصوصی در این زمینه پشتیبانی می کند رشته. “

سید حمید شهرآیینی افزود: طرح ساخت نیروگاه های خورشیدی به عنوان یک طرح ملی در کشور تصویب شده و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت 20 سال به صورت تضمینی در قالب تفاهم نامه خریداری می کند.

وی با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های خورشیدی ادامه داد: این صنعت علاوه بر بازده خوب از نظر درآمدزایی ، منجر به افزایش تولید برق در کشور شده و آینده روشنی در انتظار آن است. “

بیشتر بخوانید  مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کنید

بهره برداری از 208 نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک در سبزوار

مدیر شرکت برق سبزوار با اشاره به اقدامات مناسب برای جذب سرمایه گذار و ساخت نیروگاه های خورشیدی در این شهرستان گفت: تاکنون 200 نیروگاه خورشیدی 5 کیلووات در خانه های مسکونی و هشت نیروگاه خورشیدی 20 کیلووات و بیشتر در شهر Sabževar به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه نیروگاه های خورشیدی از اتلاف مصرف انرژی تجدید ناپذیر جلوگیری کرده و تولید ملی را افزایش می دهد ، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات و فرهنگ آن موجب ترغیب شهروندان به سرمایه گذاری در این منطقه می شود.

دفتر اهدا در استفاده از انرژی خورشیدی پیشگام است

رئیس اداره امور خیریه و امور خیریه شهرک داورزن نیز گفت: 2 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 30 کیلووات در حریم مقدس شهر داورزان ساخته شده و به شبکه برق سراسری متصل هستند.

حجت الاسلام حسین خانی افزود: این دو نیروگاه با تأسیسات بنیاد در بقاع امامزاده سید علی عسگر (ع) در روستای ریوند و امامزاده سید علی اکبر (ع) در روستای علی آباد این شهر ساخته شده است. ، که قبلاً به شبکه متصل شده است. “برق کار فعال است.

وی ادامه داد: این نیروگاه های 30 کیلوواتی در زمینی به مساحت 300 متر مربع نصب شده و برای ساخت هر یک 2 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره امور خیریه و امور خیریه داورزان با بیان اینکه تولید برق این نیروگاه ها طبق قرارداد به شرکت برق منطقه فروخته می شود ، گفت: درآمد ابتدا برای بازسازی تأسیسات و سپس برای راه اندازی و هزینه می شود. هزینه های ساخت مقدس های مقدس

بیشتر بخوانید  مجیدی به هدف تیمش دست نمی زند / حسینی فرهاد ، منتخب دربی - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

وی افزود: این نیروگاه ها سوخت مصرف نمی کنند و نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست در منطقه دارند.

سبزوار ، شهری با 285 هزار نفر جمعیت ، در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید