مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ + علت افزایش – ایران چطور

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قیمت دلار امروز پنجشنبه 21 آبان 1401 + دلیل افزایش و دلیل افزایش قیمت دلار و نمودار دلار به ریال و نمودار دلار به ریال در ادامه مطلب.

امروز پنجشنبه 21 آبان 1401 بخشی از دلار مشاهدات از بازار ارز نشان می دهد قیمت دلار از مرز 34 هزار تومان عبور کرده است.

بازار ارز فردوسی حکایت از آن دارد که دلار با قیمت 34 هزار تومان معامله می شود. برخی از معامله گران می گویند روحیه حاکم بر بازار فروش دلار است و بسیاری از مردم برای فروش در اوج وارد بازار دلار داخلی شدند.

دلیل افزایش بی سابقه قیمت دلار چیست و چرا دلار وارد کانال جدیدی شد؟ از دو ماه پیش تاکنون دلار بین 31 تا 32 هزار تومان در کانال حرکت می کند. در این بازه زمانی دلار با افزایش سه برابری وارد کانال 33 هزار تومان شد و به سرعت به عقب رانده شد. اما بالاخره چند روز پیش وارد کانال 33k شد و زمان بسیار کمی را پشت این کانال سپری کرد. حال باید دید دلار در کانال جدید می ماند یا برمی گردد و شاهد عقب نشینی قیمت آن باشیم.

این را بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش از این پیش بینی کرده بودند قیمت دلار در نیمه اول سال با ارزش ذاتی خود فاصله زیادی دارد و بازارساز با دستکاری قیمت ها را در محدوده خاصی نگه می دارد. این کارشناسان بارها هشدار داده اند که این دستکاری به معنای فشردگی فنر ارز است و اگر دولت نتواند با تزریق ارز بیشتر بهار را حفظ کند، باید منتظر جهش قیمت دلار بود.

بیشتر بخوانید  قدردانی رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور از بانک رفاه کارگران

با ما بمان.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *