مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت بنزین سهمیه بندی بنزین بر اساس تعداد افراد خانوار!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مجله دلگرم: قیمت بنزین افزایش نمی یابد، اما سهمیه بندی ها سهمیه بندی می شود.

نماینده مردم در شورای عالی انرژی گفت: کمیته مدیریت سوخت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین نگرفت و تا جایی که مردم به بنزین نیاز داشته باشند بدون اینکه بخواهند پول بیشتری از جیب خود خارج کنند، سوخت به همه تعلق می گیرد. . شخص.پرداخت.

علی بهتیجار در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین تصمیمات کمیسیون انرژی در حوزه مدیریت سوخت، اظهار کرد: کمیته ای از دو هفته پیش در کمیسیون انرژی تشکیل شد تا نحوه مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن را بررسی کند و در نهایت به این نتیجه رسید که این نتایج در جلسه هفته آینده کمیسیون مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در هیات مدیره درباره افزایش قیمت بنزین بحثی نشده است، گفت: در حد نیاز بنزین بدون پرداخت اضافه به همه سوخت داده می شود اما برای جلوگیری از قاچاق تدابیری اتخاذ شده است. یکی از آنها احیای کارت سوخت است.

بختیار خاطرنشان کرد: نرخ دوم تعیین شده برای بنزین برای افرادی است که بیش از حد معمول بنزین مصرف خواهند کرد. هرکسی که بخواهد بنزین زیادی خرج کند باید بهای آن را بپردازد.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تاکید کمیسیون انرژی این است که به اندازه نیاز مردم سوخت تامین کند. 60 لیتری که زودتر کنار گذاشته شده برای مردم کافی نیست، اما سقف تعیین می شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

بختیار خاطرنشان کرد: طی آخرین تصمیمات مقرر شد با توجه به اینکه حدود 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم و قصد نداریم با کاهش، مردم را در تنگنا قرار دهیم، این 80 میلیون لیتر را به نرخ یک نفر تامین کنیم. لیتر در روز.” به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره ماهانه 120 لیتر بنزین دریافت می کرد که برای تردد در مناطق شهری کافی است.

بیشتر بخوانید  ماسک زدن از فردا 15 تیر در تمام شهرها اجباری شد !

وی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که از این میزان سهمیه خود استفاده نکنند، مجاز خواهند بود سهمیه خود را با نرخ آزاد در سامانه های مازاد به فروش برسانند.

ناظر خاطرنشان کرد: ما پاسخگوی نیاز مردم هستیم و به برندهایی که در جایگاه های مختلف مستقر هستند اجازه می دهیم مازاد سهمیه مردم را بخرند و با نرخ متغیر متناسب با کیفیت و نوع خدمات بفروشند. شورای عالی انرژی

بختیجار در پایان گفت: این آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف سوخت است که هنوز نهایی نشده است اما انشاالله در جلسه هفته آینده کمیسیون انرژی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

سهم هر ایرانی یک لیتر بنزین در روز است

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نخستین روزهای بهمن ماه 97 جزئیات طرح الحاق به لایحه بودجه برای لغو یارانه بنزین را تشریح کرد. احمد امیرآبادی جزئیات این طرح را به شرح زیر اعلام کرد:

1. دولت موظف است برای هر ایرانی به استثنای مقیم خارج از کشور، ماهیانه 20 تا 30 لیتر بنزین به قیمت سال 1397 برای مصرف بنزین در اختیار رئیس کارت سوخت قرار دهد.

2. قیمت بنزین خارج از این سهمیه بر اساس 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

3. در صورت عدم استفاده از سهمیه سوخت، افراد می توانند اعتبار خود را از طریق دستگاه های خودپرداز و شتاب به افراد دیگر انتقال دهند، در غیر این صورت در پایان هر ماه، باقیمانده اعتبار کارت به شرکت ملی فرآوری و پخش و شرکت ملی واریز می شود. معادل ریالی (براساس میانگین نرخ ماهانه بنزین آزاد – قیمت پایه بنزین) واریز و برداشت در کارت های بانکی.

بیشتر بخوانید  چرا عکس دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی حذف شد ؟

4. دولت موظف است در سه ماهه اول سال جاری سهمیه مناسبی را برای حمایت از خودروهای بنزینی عمومی مانند تاکسی (سنتی و اینترنتی)، وانت و آمبولانس در نظر بگیرد. خودروهای خدمات عمومی در این مدت سه ماه باید دو بار از تسهیلات بند «۶» این تبصره برای سوزاندن خودروهای خود استفاده کنند. پس از این تاریخ، سهمیه خودروهای عمومی لغو می شود.

نمایندگان مجلس در حال برنامه ریزی برای سهمیه بندی بنزین هستند


قیمت بنزین، سهمیه بندی بنزین


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *