قطعی برق در سال 98 چگونه خواهد بود؟


قطع برق در سال 1998

دلگرم کننده: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: پس از بارندگی های اخیر و توسعه تولید برق آبی، پیش بینی می شود امسال قطعی برق و قطعی برق برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

محمودرضا حقی فام در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس برآوردها، ظرفیت نیروگاه های آبی در اوج نسبت به سال گذشته از 4500 به 5000 مگاوات افزایش یافته است، گفت: باید در همه بخش ها به مصرف توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه خود تولید در صنعت برق کارایی ندارد و باید با مدیریت تولید و عرضه نیز برخورد کرد، گفت: بارندگی های اخیر شبکه برق را بهبود بخشیده است اما این به معنای توقف برنامه های تولید نیست.

سخنگوی شرکت برق کشور گفت: طبق برنامه برنامه ریزی ها را ادامه می دهیم خرج کنیم.

به گزارش هاگی فاما، ۲۱ نیروگاه جدید توسط بالادستی به بهره برداری می رسد و همه برنامه ها را دنبال می کنیم. در آن راستا طرح ها و برنامه های مدیریت مصرف در نظر گرفته خواهد شد زیرا تنها با مدیریت مصرف، بهبود، کاهش تلفات و افزایش ظرفیت نیروگاه ها می توان تابستان را سپری کرد.

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر اینکه متکی به بارندگی نیستیم، گفت: برای تابستان امسال برنامه های متعددی داریم و انتظار داریم همه مشکلات حل شود.

تابستان سال گذشته به دلیل بحران آب، ایران با قطعی برنامه ریزی شده برق مواجه شد و پیش بینی می شود امسال نیز این چالش ادامه داشته باشد، چرا که برآورد می شود امسال 8000 مگاوات کسری عملی داشته باشیم که 5223 مگاوات آن انرژی حرارتی است. . نیروگاه ها و سایر نیروگاه ها، تامین برق آبی تجدیدپذیر و همچنین مدیریت مصرف.

بیشتر بخوانید  جنجال بر سر آیفون دختر شهید سردار سلیمانی!


دیدگاهتان را بنویسید