مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فیلم جرم غیر عادی در کهکشان راه شیری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاریخ و زمان بارش شهابی 1400

فیلم غیرعادی درباره جرم موجود در کهکشان راه شیری معجزات راه شیری:

این شی که برای اولین بار توسط یک دانش آموز کشف شد، هر 18 دقیقه به مدت یک دقیقه مقادیر زیادی امواج رادیویی از خود ساطع می کند.

اجسامی که در فواصل معین انرژی آزاد می کنند قبلاً شناسایی شده اند. اما ستاره شناسان می گویند که روشن و خاموش شدن جرم برای یک دقیقه کاملاً غیرعادی است.

تیمی از بازرسان در حال حاضر در تلاش برای درک ماهیت این جنایت هستند.

این شی برای اولین بار توسط تایرون اودوهرتی، دانشجوی افتخاری دانشگاه کرتین در استرالیای غربی، با استفاده از تلسکوپ و تکنیکی که او اختراع کرده بود، کشف شد.

او بخشی از تیمی به رهبری دکتر ناتاشا هرلی واکر، ستاره شناس مرکز بین المللی تحقیقات رادیونومیک (ICRAR) – پروژه مشترک دانشگاه کرتین و دانشگاه استرالیای غربی است.

به گزارش ICRRA، دکتر هارلی واکر در بیانیه ای گفت: «این شی ظرف چند ساعتی که ما آن را مشاهده کردیم ظاهر شد و ناپدید شد.

«کاملاً غیرمنتظره بود. “این برای یک ستاره شناس مانند یک روح بود، زیرا ما هیچ چیز دیگری در بهشت ​​نمی دانیم که چنین رفتاری داشته باشد.

در این بیانیه به نقل از دکتر سما اندرسون، اخترفیزیکدان دانشگاه کرتین، آمده است که اجرام فضایی که در حال خاموش شدن و سوزاندن هستند برای ستاره شناسان تازگی ندارند، اما یک جسم یک دقیقه ای «واقعاً عجیب است».

ICRRA اضافه کرد که پس از جمع‌آوری داده‌ها در طول سال‌ها، تیم توانست به این نتیجه برسد که این شی که حدود 4000 سال نوری از زمین فاصله دارد، بسیار درخشان است و میدان مغناطیسی بسیار قوی دارد.

بیشتر بخوانید  ایا رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام صحت دارد

تصور می شود که ماهیت احتمالی شی جدید یک ستاره نوترونی یا کوتوله سفید باشد – اصطلاحی که برای توصیف بقایای یک ستاره در حال فروپاشی استفاده می شود.

دکتر هارلی واکر گفت: “تحقیقات بیشتر به ستاره شناسان می گوید که آیا این یک رویداد نادر است که فقط یک بار اتفاق می افتد یا نشان دهنده گروه بزرگی از اجرام است که ما قبلاً متوجه آنها نشده ایم.” “من مشتاقانه منتظر درک این جنایت و سپس تلاش برای یافتن موارد مشابه هستم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *