مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خشک شدن دجله و فرات بستری برای تولید ریزگردها است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، خشک شدن دجله و فرات را کانساری برای تولید ریزگرد دانست و گفت: 70 درصد ریزگردها منشأ خارجی دارند. ما نیاز به اقدامات دیپلماتیک برای مذاکره با ترکیه و سایر کشورهای اطراف برای احیای حق آبه کشورمان داریم.

پرویز اوسطی در خصوص حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون کشاورزی به مناسبت طوفان اخیر گفت: حضور وزیر امور خارجه در جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی لغو شد. انشاالله هفته آینده در جلسه کمیسیون شرکت خواهد کرد.

نماینده مردم کوروه و دگولان در مجلس یازدهم گفت: موضوع گرد و غبار یک موضوع جدی زیست محیطی است که چند سالی است در حال وقوع است. ریشه ماجرا به موضوع دیپلماسی آب برمی گردد. ما بارها به طرق مختلف تاکید کرده ایم که دولت و وزارت امور خارجه باید وارد عمل شوند.

ساخت سد ترکیه قطعا بر حق آبه ایران تاثیر خواهد گذاشت
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به پروژه سد ترکیه گفت: پروژه گپ یک پروژه توسعه چند بخشی است که شامل ساخت سدهای گسترده در جنوب شرقی آناتولی ترکیه است. ترکیه یکی از کشورهای بالادست حوضه است و در حال ساخت سد در حوضه ارس است. این قطعاً بر حق آبه ایران تأثیر خواهد گذاشت. از سوی دیگر ترکیه کنترل بیشتر آب های دجله و فرات را در اختیار دارد.

خشک کردن دجله و فرات بستری برای تولید ریزگردها است

70 درصد ریزگردها منشأ خارجی دارند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، خشک شدن دجله و فرات را بستری برای تولید گرد و غبار عنوان کرد و گفت: 70 درصد ریزگردها منشأ خارجی دارند. امیدواریم دولت و سازمان محیط زیست منابع داخلی و خارجی را طراحی کنند. نهضت درختکاری و نهضت حوضه داری دو اقدام مهمی است که دستگاه های اجرایی باید اجرا کنند. طرح توسعه باغات و جنگل ها افزایش حجم کاشت نهال در کشور از میلیونی به میلیاردی است. در نهضت آبخیزداری در چهل سال گذشته حدود 30 میلیون هکتار از 122 میلیون هکتار زمین یعنی 92 میلیون هکتار باقی مانده است و طبق آمار 1.7 میلیون هکتار در سال گذشته 45 سال دیگر طول می کشد. برای تکمیل مدیریت حوزه های آبخیز.

بیشتر بخوانید  قوه قضاییه از رسیدگی سریع به پرونده «مهسا امینی» خبر داد.

اوسطی در پایان تاکید کرد: برای تحقق نهضت درختکاری و نهضت حوضه داری نیازمند همت ملی و البته منابع مالی ویژه هستیم. مجلس در صدد تصویب قانون مدیریت آب در کشور است. باید مدیریت حوضه ها را در یک برنامه 10 ساله تکمیل کنیم. این منشاء گرد و غبار داخلی را حل می کند. بحث در خارج از کشور نیز نیازمند اقدام دیپلماتیک است. ما باید با ترکیه و سایر کشورهای اطراف برای احیای حق آبه کشورمان مذاکره کنیم. ما باید از ظرفیت های جامعه جهانی برای رسیدن به نقطه مشترک استفاده کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *