مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فیتالیتی شائوکان Shao Kahn حرکات مرگبار غول آخر مورتال کمبت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



فیتالیتی شائو کان


فیتالیتی Back Blown Out:


  • PC: عقب، جلو، پایین، پایین، ۲ (فاصله نزدیک)

  • PS4: عقب، جلو، پایین، پایین، مثلث (فاصله نزدیک)

  • Xbox: عقب، جلو، پایین، پایین، Y (فاصله نزدیک)

  • Switch: عقب، جلو، پایین، پایین، X (فاصله نزدیک)


فیتالیتی Kahn-Sequences


  • PC: عقب، جلو، عقب، ۱ (فاصله نزدیک)

  • PS4: عقب، جلو، عقب، مربع (فاصله نزدیک)

  • Xbox: عقب، جلو، عقب، X (فاصله نزدیک)

  • Switch: عقب، جلو، عقب، Y (فاصله نزدیک)


داستان حضور شائو کان در مورتال کامبت


شائو کان Shao Kahn یکی از شخصیت‌های ساختگی سری بازی‌های ویدئویی مورتال کامبت است که برای اولین بار در قسمت دوم این مجموعه در سال ۱۹۹۳، به عنوان غول آخر معرفی شد. او به عنوان شخصیت منفی اصلی سری بازی مورتال کامبت به شمار می‌رود. شائو کان جنگاوری عظیم‌الجثه و بی‌رحم است که امپراتور سرزمینی عرفانی به نام آوت‌ورلد به حساب می‌آید.


او پس از به قدرت رسیدن در آوت‌ورلد، سرزمین را از چنگ خانوادهٔ کیتانا درآورده و ملکه سیندل را به عنوان همسر خود برگزید. اما پس از مدتی سیندل خودکشی نمود، و قرن‌ها بعد دوباره متولد شد.با داشتن قدرتی خداگونه و آگاهی از جادوی سیاه، همه از او هراس داشتند و هدف اصلی او تسخیر تمامی سرزمین‌های واقع در دنیای خیالی مورتال کامبت و ادغام آن‌ها با آوت‌ورلد بود.


شائو کان Shao Kahn: یکی از بهترین شخصیت های منفی تاریخ بازی های رایانه ای که به عنوان یک bonus پیش خرید برای شما در همان ابتدا آزاد می شود و یکی از بهترین و سنگین ترین سبک های مبارزه را در این بازی دارد و البته از همان اول هم بازی کردن حرفه ای با شائوکان کار هر کسی نیست، زیرا استایل خاص و کندی دارد که بر پایه قدرت است.


یادتان است زمانی که در انتهای یک ستون سنگی و پس از بالا آمدن مرحله به مرحله آن و شکست کلی شخصیت مختلف، تصویری از یک شخصیت مخوف با پوششی بر روی صورت مانند جمجمه یک اسکلت و دو شاخ خوفناک را می دیدیم. نام او شائوکان بود. همیشه غول آخر یک بازی تصویری پر ابهت و مخوف در ذهن ما داشته است و دارد.


شائو کان


همیشه در ذهن داریم که غول آخر یک موجود و یک شخصیت بسیار قدرتمند است که کار آسانی را برای شکست وی نخواهیم داشت. شائو کان دقیقا با این تعریف مطابقت داشت و چه از نظر ظاهری و چه قدرت، یک غول اخر به تمام معنا بود.


حالا حساب کنید غول آخر در یک بازی مبارزه ای که چیزی به اسم دشمن معمولی ندارد و همه شخصیت های آن هر کدام یک غول آخر قدرتمند هستند، چقدر باس آخر واقعی آن، برای ما پر ابهت و عظیم جلوه می کند. آن هم در بازی که نماد خشونت افسارگسیخته و صحنه های مرگبار است.


همه ما بارها و بارها از او شکست خورده ایم و البته بارها نیز وی را شکست داده ایم، البته نه در درجات سختی خیلی بالا، زیرا که در این درجات گاهی شکست وی غیر ممکن به نظر می رسید. هیچ گاه حس و حال صحنه ای که بعد از شکست وی در مبارزه به نمایش در می آمد و او با فریادی بلند و نعره کشان در حالی که دستهایش را باز کرده بود از بین می رفت از خاطرمان پاک نخواهد شد. شخصیتی که می دانستیم زیاد به ما امان نخواهد داد و از چپ و راست به سمت ما به سرعت ضربه خواهد زد.


تنه هایی بسیار سریع که با شانه خود که با پوششی تیغ دار مجهز بود به ما می زد یا تبر خود را بیرون می کشید و بر ما فرود می اورد. با پای خود لگدی مرگبار به سمت ما روانه می کرد و از همه روی اعصاب تر این که، در حالی که ما غرق در استرس مبارزه و ترس از شکست از او بودیم، می ایستاد و دست به کمر می زد و بلند بلند در وسط مبارزه به ما می خندید.


در مطلبی در مورد داستان زندگی و چگونگی به قدرت رسیدن وی آمده است: “همانند اوناگا، شائوکان هم میخواست با تسخیر دیگر قلمروها حکومت و قدرت خود را گسترش دهد. او آرام آرام و در طی هزاران سال قدرت خود را با حمله و تسخیر قلمروهای کوچک افزایش داد .


بالاخره ، قدرت شائوکان آن قدر افزایش پیدا کرد که بتواند قلمرویی هم اندازه دنیای خارج را تصاحب کند، قلمروی باشکوه و حاصلخیز ادنیا. برای تسخیر ادنیا، شائوکان باید در تورنمنت مورتال کمبت برنده می شد. با وجود تلاش های فراوان جنگجویان ادنیا ، شائوکان در دهمین تورنمنت پی در پی هم برنده شد .


آسمان آبی ادنیا به پورتال های در حال باز شدن تبدیل شد و شائوکان و نییروهای مهاجمش وارد ادنیا شدند. حاکم ادنیا، شاه جراد (King Jerrod) به قتل رسید. شائوکان همسر او، سیندل (Sindel) را به عنوان ملکه خود و دختر او ، کیتانا (Kitana) ، را به عنوان دختر خود برگزید و او را به عنوان محافظ شخصی خود و یک آدمکش تربیت کرد.


سیندل که نمی توانست ملکه شائوکان بودن را تحمل کند، دست به خودکشی زد، اما شائوکان روح او را در دنیای خارج نگه داشت و مانع رفتن او به دنیای پس از مرگ شد. او هرگز نمی گذاشت که ملکه مورد علاقه اش به این راحتی از دستش برود.” در داستان زندگی شائوکان و اعمال و رفتار وی حتی نقطه ای به غیر از سیاهی و پلیدی دیده نمی شود و وی معنای کامل شیطانی بودن است، آن هم یک شیطان فوق العاده نیرومند و مرگبار و بی رحم.


همچنین بخوانید :


شخصیتهای مورتال کمبت را بیشتر بشناسید


کدهای فیتالیتی در مورتال کامبت


ویدیو بررسی بازی مورتال کامبت | Mortal Kombat ۱۱


کد فیتالیتی سونیا در مورتال کمبت و ضربه فنی حریف


فیتالیتی نوب سایبات و حرکات مرگبار او


فیتالیتی ساب زیرو


بیشتر بخوانید  350 فحش رکیک و اصطلاحات لاتی + معنی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *