فواید ویتامین E، ویتامین E چگونه از سرطان جلوگیری می کند؟


فواید ویتامین E:محققان آمریکایی در هیوستون مطالعه جالبی را روی هزار نفر انجام دادند که نشان می دهد نقش ویتامین E در پیشگیری از سرطان مثانه. به عبارت دیگر افرادی که کافی و کافی هستند ویتامین E با رژیم غذایی، آنها 50 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه بودند که عدد قابل توجهی است. محققان و دانشمندان قبلاً به آن امیدوار بودند مصرف کافی ویتامین E. می تواند از بیماری قلبی جلوگیری کند، اما متاسفانه مطالعات علمی این پیش بینی را رد کرده اند.

فواید ویتامین E ویتامین E

فواید ویتامین E ویتامین E

هنوز نقش ویتامین E در یکی دو دهه اخیر در پیشگیری از سرطان پروستات و مثانه پیشنهاد شده و کم و بیش ثابت شده است، اما هنوز مطالعات دقیق تری برای جمع آوری نتایج مورد نیاز است.
ویتامین E این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و بنابراین از رادیکال های آزاد در بدن که از متابولیسم مواد غذایی یا وجود سموم در بدن منشاء می گیرند، جلوگیری می کند تا بر سلول ها و بافت های بدن به ویژه DNA و بیماری هایی مانند سرطان تأثیر منفی بگذارد. خلق كردن.

ویتامین E غذاهایی مانند اسفناج، روغن های گیاهی، زیتون، بیشتر سبزیجات سبز تیره حاوی دانه های روغنی مانند پسته، فندق، گردو، بادام، تخمه آفتابگردان و غیره هستند. دو نوع ویتامین E در طبیعت وجود دارد.

در این مطالعه اخیر، نوع آلفا توکوفرول که تنها از طریق غذا و به طور طبیعی وارد بدن می شود، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان مثانه دارد و نوع گاما توکوفرول که در واقع نوعی مصنوعی است (قرص و کپسول). ویتامین E او تقریباً بی تأثیر بود. به عبارت دیگر، ویتامین E باید به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی به بدن برسد تا در پیشگیری از سرطان مثانه موثر باشد (در ایالات متحده سالانه حدود 12500 نفر به این سرطان مبتلا می شوند).

بیشتر بخوانید  علت سندروم پیریفورمیس (اسپاسم عضله) آیا این عارضه قابل درمان است؟

فواید ویتامین E ویتامین E

مطالعات علمی نشان می دهد که ویتامین E با سلنیوم که یک ماده معدنی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است، تاثیر بیشتری دارد و می تواند از بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری کند و این ترکیب حدود 400 میلی گرم ویتامین E و 100 میلی گرم سلنیوم در روز است.

ویتامین E ویتامین محلول در چربی و ویتامین E بخورید به صورت مصنوعی انجام خودسرانه و بدون مشورت پزشک یا متخصص تغذیه خطرناک است، زیرا مصرف زیاد آن ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

بهترین دستور پخت برای تامین ویتامین E و سلنیوم موجود در بدن در نتیجه پیشگیری از سرطان و دیابت و بیماری های قلبی مصرف سالاد و سبزیجات با مقداری مغزها یا بادام و پسته و همچنین روغن زیتون و سرکه است که سالم ترین و با ارزش ترین غذاست. .


دیدگاهتان را بنویسید