مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید سرکه سیب (جالب)

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فواید سرکه سیب (جالب)

فواید سرکه سیب (جالب)

این ادویه مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها در رژیم غذایی به خصوص همراه با سالاد قابل استفاده و دلپذیر است، بلکه با خواص طبیعی و منحصر به فرد خود به عنوان یک محصول مفید برای زیبایی و سلامت پوست و موهای خود را حفظ کنید بهره مند شد.

متخصصان پوست همیشه تاکید دارند که اکثر صابون ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما هر روز استفاده می کنیم بعد از مدتی باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست و مو و در نتیجه احساس خشکی در تمام بدن می شویم.

فواید سرکه سیب (جالب)

دندان های سفید

اگر می خواهید دندان های سفیدتری داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری ها از دهان و لثه کمک می کند و دندان ها را سفید می کند. برس را بعد از غرغره مثل همیشه بشویید. در صورت امکان هفته ای یک بار دندان های خود را با جوش شیرین مسواک بزنید که در از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها نیز موثر است. همچنین می توانید از نمک به عنوان جایگزین خمیر دندان استفاده کنید. اگر لثه‌هایتان نرم هستند، هر روز به شستشو با نمک ادامه دهید.

آیا می دانستید که سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه از روی دندان است؟ سرکه سیب را مستقیماً روی دندان های خود بمالید و بعد از چند دقیقه آنها را بشویید.

فواید سرکه سیب (جالب)

آشنایی با خواص سرکه سیب برای زیبایی، مو و بدن

مو:

سرکه سیب موهای شما را تمیز و درخشان می کند. برای این کار، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با نیم لیتر آب در یک ظرف شامپوی قدیمی و خالی مخلوط کنید و پس از شامپو زدن، هفته ای چند بار به موها بمالید.

بیشتر بخوانید  در مورد علائم HIV چه می دانید؟

اثر مفید سرکه سیب در سلامت مو این است که می تواند آلودگی ها را از موها پاک کند و در صورت استفاده روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی به تدریج باعث نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می شود.

برای این منظور می توانید کمی سرکه سیب را با همان مقدار آب مخلوط کنید و پس از شستن موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید سرکه سیب و آب را روی موهایتان بپاشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. سپس به آرامی پوست سر را ماساژ دهید و قبل از اینکه دوباره آبکشی کنید، محلول را چند دقیقه روی پوست سر بگذارید. پس از آن دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده نخواهید داشت زیرا فقط سرکه سیب موهای شما را نرم و لطیف می کند.

فواید سرکه سیب (جالب)

صورت:

آیا می دانستید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم pH پوست کمک می کند؟ برای این منظور سرکه سیب را با دو قسمت آب مخلوط کرده و با پنبه روی صورت بمالید. می توانید این کار را در شب، بعد از شستن صورت یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. همچنین می توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست در نواحی تیره بمالید و تا صبح آن را تمیز نکنید.

در مورد خواص سلامتی این سرکه برای سلامت پوست، به این نکته اشاره می شود که سرکه سیب به طور کلی به زیبایی و ظاهر پوست کمک می کند زیرا پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می تواند PH طبیعی پوست را متعادل کند. در این صورت تعادل بین پوست چرب و خشک برقرار می شود.

بیشتر بخوانید  از کاربردهای باورنکردنی پماد ویکس بیشتر بدانید!

سرکه سیب همچنین به کاهش لکه ها و لکه های قرمز روی پوست کمک می کند. به این ترتیب برای لطافت پوست بهتر است دفعه بعد که به دستشویی رفتید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه سیب پوست را مرطوب، طراوت و از همه مهمتر پاکسازی می کند.

فواید سرکه سیب (جالب)

بازوها و پاها:

آیا دست ها و پاهای شما پس از یک روز کاری طولانی خسته و متورم شده اند؟ با خود مهربان باشید و دست ها و پاهای خود را در مخلوطی از آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

فواید سرکه سیب (جالب)

آفتاب سوختگی:

آیا آفتاب سوختگی شدید داشته اید؟ مقداری سرکه سیب را به آب داخل وان اضافه کنید و 10 دقیقه خیس کنید.

فواید سرکه سیب (جالب)

پس از اصلاح (افتر شیو):

در یک بطری، آب و سرکه سیب را به مقدار مساوی مخلوط کنید.

فواید سرکه سیب (جالب)

سم زدایی:

برای شستشوی بدن به خصوص کلیه ها دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طول روز به آرامی بنوشید.

فواید سرکه سیب (جالب)

سرکه سیب و ناخن:

سرکه سیب به تقویت ناخن ها کمک می کند. اگر ناخن‌های شکننده دارید، گاهی آن‌ها را در سرکه سیب فرو کنید تا مقاوم‌تر و سفت‌تر شوند.

فواید سرکه سیب (جالب)

کاهش وزن:

یکی از بهترین فرمول ها برای درمان اضافه وزن، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم برای ناشتا است. بسیاری از افرادی که به دنبال رژیم کاهش وزن هستند، معتقدند که سرکه سیب به سوزاندن چربی بدن کمک می کند.

منبع: سایت آرایشی و بهداشتی تک روی

بیشتر بخوانید  استفاده از لنز برای اجاره ممنوع!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *