مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فست فود بخوریم یا نه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در سال های اخیر علاوه بر غذاهای ایرانی مانند سوپ، کباب و سوپ، فست فود نیز مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از سوسیس، سوسیس، سس و پیتزا در تهیه پیتزا از جمله پیتزاهای اسفناج، عامل مهمی در محبوبیت آنها بود.

علاوه بر این، غذاهای سرخ شده مانند مرغ سوخاری و میگو سرخ شده یا سیب زمینی سرخ شده نیز در میان کودکان و بزرگسالان محبوب هستند. با این حال، طرفداران بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی یا بین المللی وجود دارد. بنابراین، در زیر در مورد اینکه آیا خوردن فست فود بهتر است یا خیر صحبت خواهیم کرد.

آیا خوردن فست فود را توصیه می کنید؟

بسیاری از رستوران ها آن را دوست دارند پرپروک آنها انتخاب بسیار خوبی از غذا دارند. غذاهای فست فود مانند پیتزا، برگر، چیزبرگر و شیرینی نیز در منو است. البته در منوی آنها نام انواع سوپ مانند خورش سبزی و خورش قیمه یا غذاهایی مانند پنیر دلمه و بادمجان، ماهی یا چالوگوشتا، کباب مرغ، کباب برگ و کوبیدا را نیز می توانید ببینید. اما شما کدام را توصیه می کنید؟ فست فود یا غذاهای سنتی؟

اگر به سلامت قلب، سیستم گوارش و رژیم غذایی اهمیت می دهید، باید به مواد اولیه فست فود نگاه کنید. مثلا در بین پیتزاها، پیتزاهای گوشتی و مرغی یا پیتزاهای سبزیجاتی که سوسیس و کالباس ندارند ترجیح داده می شوند.

از سوی دیگر، برخی افراد ترجیح می دهند غذاهای بدون پنیر پیتزا مانند مرغ سوخاری، میگو سرخ شده و سیب زمینی پخته بخورند. انتخاب فست فود بر اساس رژیم غذایی و وضعیت سلامت هر مشتری متفاوت است. اما سوال اینجاست که آیا خوردن فست فود مضر است؟

آیا خوردن فست فود مضر است؟

همیشه اعتقاد بر این بوده است که اگر غذای کمتر و به مقدار مناسب بخوریم، ضرر کمی به بدن وارد می کند. در مورد انواع فست فودها نیز نکته ای وجود دارد که مصرف منظم فست فود می تواند تاثیر منفی بر سلامتی داشته باشد. اما اگر کمتر از آنها بخورید، به قلب، کبد، معده و روده آسیبی نمی رساند.


فست فود بخوریم یا نه؟

مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، انتخاب رستوران مناسب برای خرید فست فود است. یعنی در این سال ها رستوران های مختلفی در سراسر کشور راه اندازی شده است. با توجه به اینکه فست فودها هم طرفداران زیادی پیدا می کنند، می توانید انواع فست فود را پیدا کنید و از آنها غذا سفارش دهید. اما آیا همه رستوران ها به شما غذای باکیفیت می دهند؟

بیشتر بخوانید  درمان خارش گلو و سرفه های خشک با چند راهکار ساده

فست فود با کیفیت را سفارش دهید

فست فود مورد نظر را در کدام رستوران بهتر است بخریم؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود را پیدا کنیم؟ درست است که نام و آوازه بسیاری از رستوران ها مانند پرپروک یا سوخاری سوخاری در سراسر ایران شنیده شده است، اما تعداد رستوران ها آنقدر زیاد است که بسیاری از آنها برای عموم ناشناخته مانده است.

یک راه خوب برای سفارش در رستوران، ثبت نام در برنامه است اسنپ ​​فود تبدیل شدن. پس از عضویت باید به دنبال نام غذایی که می خواهید بگردید. نتایج جستجو لیستی از رستوران های معتبر و با کیفیت است که به شما یک راه آسان برای سفارش آنلاین می دهد.

اما بهتر است از مضرات احتمالی استفاده مداوم و زیاد از فست فود برای سلامتی آگاه باشید.

مضرات مصرف فست فود

مصرف منظم فست فود برای سلامت انسان مضر است. این آسیب ها عبارتند از:

افزایش وزن

غذاهای سرخ شده، پنیر برای پیتزا و انواع سس بخورید یا به طور منظم سوسیس بخورید و نوشیدنی های رژیمی بنوشید. فرد دچار چاقی در ناحیه باسن و شکم می شود که می تواند منجر به بیماری هایی مانند حمله قلبی یا کبد چرب شود.


فست فود بخوریم یا نه؟

بروز مشکلات تنفسی

با افزایش وزن، عملکرد سیستم تنفسی مختل می شود. مشکلاتی مانند تنگی نفس در افرادی که از چاقی رنج می برند رایج است. اما این مشکل در مورد کودکان باید مورد توجه قرار گیرد و از مصرف زیاد فست فود خودداری کنند.

انفارکتوس میوکارد رخ می دهد

مصرف زیاد فست فود باعث افزایش کلسترول خون و ایجاد فشار خون می شود. علاوه بر این، تجمع چربی در اطراف عروق کرونر قلب، خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

بیماری کبد چرب

یکی دیگر از بیماری های شایع ناشی از مصرف مداوم فست فود، بیماری کبد چرب است. هر چه کبد آسیب بیشتری ببیند، درجه آن بیشتر و درمان آن سخت تر می شود. زیرا بیشتر چربی ترشح شده اضافی در کبد تجمع می یابد و تعادل آنزیم های کبدی به هم می خورد. بنابراین باید از مصرف طولانی و زیاد فست فود خودداری شود.

بیشتر بخوانید  درمان درد آرتروز زانو و زانو درد کاملترین مقاله +فیلم

آسیب های اجتماعی فست فود

تمام آسیب هایی که خوردن فست فود به سلامت جسمی وارد می کند می تواند باعث بروز مشکلات روانی و اجتماعی شود. کاهش عزت نفس با چاقی کنترل نشده یکی از مهم ترین مشکلاتی است که می توان نام برد. در این صورت فرد از حضور در اجتماع و در مواقعی مورد تمسخر قرار گرفتن می ترسد. بنابراین انزوا و تنهایی را ترجیح می دهد که خود به گسترش افسردگی می انجامد.

به جای فست فود چه بخوریم؟

حال که با برخی از مضرات فست فود آشنا شدیم این سوال پیش می آید که کدام غذا را جایگزین فست فود کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی یا غذاهای رژیمی می تواند جایگزین فست فود شود.

پیتزا با مرغ و گوشت

اگر همچنان اصرار به خوردن فست فود دارید، پیشنهاد می کنیم پیتزای حاوی مرغ و گوشت چرخ کرده بخرید یا بخرید. اگر می خواهید مرغ با مرغ و قارچ یا پیتزای گوشت چرخ کرده بخرید، می توانید از اپلیکیشن استفاده کنید اسنپ ​​فود برای استفاده. کافیست در این اپلیکیشن به دنبال پیتزای مورد نظر بگردید و به ترکیبات آن نگاه کنید. سپس انتخاب نهایی را ثبت کنید.

مرغ کبابی به جای سرخ شده

مرغ سرخ شده یا نواری پرطرفدارترین غذا هستند. خرده نان در حالی که در روغن مایع غوطه ور است سرخ می شود. اما می توانید تکه های مرغ را به جای سرخ کردن کباب یا بخارپز کنید. علاوه بر این، مرغ کبابی برای سلامتی شما مفید است.

در مورد غذاهای سرخ شده مانند ماهی سرخ شده نیز همینطور است، ماهی کبابی فرصت استفاده از مواد مغذی این غذا را فراهم می کند.

سیب زمینی پخته جایگزین سیب زمینی سرخ شده می شود

می توانید با کباب کردن یا پختن سیب زمینی یا حتی روی کباب غذای سالم تری بخورید. سیب زمینی سرخ کرده روی روغن زیاد و حرارت زیاد تهیه می شود. اما نوع تنوری فقط در دو یا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته می شود و در فر یا گریل آماده می شود. بنابراین برای سلامتی مضر نیست.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض داروی فونداپارینوکس

همبرگر خانگی

از گوشت چرخ کرده یا مرغ می توانید برگر و مرغ برگر خوشمزه درست کنید. اطمینان از چربی موجود در گوشت و پخت کامل آن هنگام تهیه یک همبرگر سالم از نکات مهم است. شما با خیال راحت و بدون نگرانی یک همبرگر می خواهید.


فست فود بخوریم یا نه؟

پیتزای سبزیجات یک انتخاب سالم است

همانطور که می دانید در تهیه پیتزا از سوسیس و کالباس و پنیر زیادی برای پیتزا استفاده می شود. تو می توانی پیتزا سبزیجات به انتخاب های سالم فکر کنید. زیرا در تهیه آن از انواع سبزیجات مانند اسفناج و قارچ استفاده می شود و خبری از سوسیس و کالباس نیست. با استفاده از کمترین پنیر برای پیتزا، اعتماد شما به سلامت غذایتان افزایش می یابد.

ساندویچ های سالم

ساندویچ هایی مانند ساندویچ مرغ یا کتلت ممکن است جایگزین بهتری باشند. علاوه بر این می توانید با تهیه سوسیس های خانگی ساندویچ های سالم درست کنید. زیرا از گوشت چرخ کرده، مرغ، مواد افزودنی و موادی که مطمئن هستید سالم هستند تهیه می شوند. بنابراین به هیچ وجه سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.


فست فود بخوریم یا نه؟

سالاد

سالادها با مواد مغذی مانند خیار، کاهو، کلم، گوجه فرنگی، ذرت و انواع سبزیجات تهیه می شوند. سبزیجات مختلف برای سلامتی مفید هستند. می توانید با خوردن سالاد از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. اما سالاد سزار با وجود انواع سس ها کالری زیادی دارد و مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن و آسیب به سلامتی می شود. اگر به جای سس مایونز از آب لیموترش تازه، آب گوشت و سرکه استفاده کنید، سالاد را با اطمینان بیشتری امتحان خواهید کرد.

مخلفات سالم

هنگام سفارش غذا علاوه بر غذای اصلی باید به نوشیدنی ها و سایر مخلفات نیز توجه کرد. استفاده از آب معدنی به عنوان یک نوشیدنی انتخاب سالم تری است. نوشیدنی های گازدار مانند خوراکی ها و نوشابه ها به دلیل داشتن قند زیاد و گازدار می توانند باعث چاقی و مشکلات گوارشی شوند. انتخاب سبزیجات، ماست و زیتون و سالاد بدون سس مایونز می تواند تصمیم بهتری باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *