مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فرش برای نوزادان و تاثیر بسیار زیاد آن بر سلامت کودکان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


والدین باید محیطی مناسب برای خواب و استراحت، بازی و انجام فعالیت های روزانه برای کودک خود فراهم کنند. خرید مبلمان اتاق کودک با کیفیت و زیبا از نظر طرح و رنگ نیز بسیار مهم است. یکی از اجزای ضروری اتاق کودک که در هر فضای کودکی ضروری است، فرش کودک است. پدر و مادرهایی بودند که هنگام خرید فرش کودک گیج شده بودند و نمی دانستند کدام طبقه برای اتاق کودکشان مناسب است. این مقاله به والدین کمک می کند تا بهترین فرش برای نوزادان را از نظر کیفیت و زیبایی خریداری کنند.

هنگام خرید فرش کودک از کیفیت غافل نشوید

فرش های مخصوص نوزادان در صورت خرید صحیح علاوه بر دادن فضای رنگارنگ می توانند از آسیب های احتمالی به کودک جلوگیری کنند.

فرش اتاق کودک باید استانداردهای لازم را داشته باشد و در انتخاب خود حساس و دقیق باشد; زیرا ماده ای که فرش کودک از آن ساخته می شود و دارای ویژگی های زیر است، نقش مهمی در سلامت کودکان دارد.

جنسیت

کودکان و نوزادان بیشتر وقت خود را در اتاق خود می گذرانند و باید پذیرفت که فرش اتاق کودکان زودتر از فرش اتاق های دیگر کثیف می شود. کودک در اتاقش غذا می خورد، نقاشی می کند، بازی می کند و بیشتر فعالیت های روزانه اش در آن محیط است، بنابراین آلودگی فرش بچه ها بسیار زیاد است. والدین باید فرش اتاق فرزندشان را زود بشویند. بنابراین بهتر است قبل از خرید فرش اتاق کودک به دوام و استحکام آن توجه کنید و کفی بخرید که از بهترین الیاف بافته شده باشد تا بعد از شست و شو تغییر شکل و ماهیت پیدا نکند و طول عمر بالایی داشته باشد. .

بهترین فرش برای اتاق کودک پلی استر، پلی پروپیلن یا اکریلیک یا هر الیافی است که قبلا نصب شده باشد. یکی از برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در کاشان کارخانه فرش ساویز بافت است و به این موضوع توجه داشته و علیرغم اینکه به طراحی فرش کودک توجه دارد تا از زیبایی، کیفیت و استفاده بسیار بالا برخوردار باشد. بهترین الیاف حرارتی برای نوزادان مطابق با استانداردهای بین المللی.

بیشتر بخوانید  اگر نوزاد را ختنه نکنیم چه می شود + روشهای مختلف ختنه کردن


فرش کودک

بدون مو و ضد حساسیت

کودکان زیر دو سال بیشترین تماس پوست به پوست را با کف اتاق خود دارند. کودک روی زمین غلت می‌زند و الیاف روی فرش می‌تواند وارد دهانش شود و به ریه‌هایش آسیب برساند. پوست کودکان نرم و حساس است. الیاف پلاستیکی ضعیفی که در نخ‌های خواب استفاده می‌شود و سرریز آن‌ها می‌تواند به پوست ظریف آنها آسیب برساند و باعث خارش یا سوختگی در کودک شود.

خرید فرش کودک ضد حساسیت به سلامت پوست و سیستم تنفسی کودک شما کمک می کند زیرا فاقد مو و ضد حساسیت است. پس در انتخاب فرش کودک دقت کنید که بدون مو باشد و از الیاف هیت ست بافته شده باشد. این فرش های کودک خطری برای کودکان ندارند و سلامت آنها را تهدید نمی کنند.


فرش برای نوزادان و تاثیر بسیار زیاد آن بر سلامت کودکان

نرمی و لطافت

کودک روی زمین اتاقش چهار دست و پا راه می رود، ممکن است در حین بازی روی زمین بیفتد و گاهی به جای دراز کشیدن روی تخت، روی زمین دراز بکشد. فرش اتاق کودک باید نرم و پرزدار و دارای ضخامت استاندارد باشد. این برای کودکان زیر دو سال مهم است.

البته ممکن است تصور شود که فرش هایی با پرزهای بلند مانند شاگی که بسیار ضخیم هستند، برای اتاق کودکشان مناسب هستند، در صورتی که خرید این کفپوش ها برای اتاق کودک مناسب نیست. زیرا پرزهای بسیار بلند باعث تجمع ذرات ریز و انواع آلاینده ها می شوند و از طرفی این پرزها می توانند وارد دهان و ریه کودک شوند.

می توانید از فرش 500 شانه عروسکی، فرش ترکی اتاق کودک و یا فرش 700 شانه کودک استفاده کنید. این محصولات با شانه و تراکم کم بافته می شوند و ویژگی اصلی آن ها سطح گوشتی نخ خواب است، ضخامت ایده آلی دارند و بهترین انتخاب برای اتاق کودک شما هستند.

طراحی و نقش مناسب فرش در اتاق نوزاد

آیا قبل از انتخاب فرش کودک علاوه بر توجه به کیفیت و سلامت کودکان دقت کرده اید که انتخاب طرح و نقش مناسب می تواند روحیه کودک شما را بهبود بخشد؟ آیا می دانستید انتخاب طرح اشتباه می تواند حال و هوای آنها را تغییر دهد؟

بیشتر بخوانید  پاسخ سوالات و تمرینات درس دهم نگارش ششم دبستان

والدین باید به طراحی و چیدمان اتاق کودک خود توجه کنند و فضایی را ایجاد کنند که بر اساس علایق و سلیقه او باشد. انتخاب نادرست مبلمان اتاق کودک و ایجاد فضایی که بر اساس شخصیت و سلیقه او نباشد، منجر به پرخاشگری او می شود. طرح و نقش فرش اتاق کودک باید بر اساس روحیه، جنسیت و سن کودک شما باشد.

شاید انتخاب طرح مناسب فرش کودک برای اتاق شما بتواند راحتی آن را افزایش دهد و به رشد تخیل شما کمک کند. احترام گذاشتن به سلیقه کودک بسیار مهم است و قبل از انتخاب فرش از کارتون نظر او را جویا شوید و از او بپرسید که کدام فرش عروسک را دوست دارد و به آن علاقه دارد.

به جنسیت کودک توجه کنید!

قبل از انتخاب طرح فرش کودک حتما به جنسیت فرزندتان توجه کنید و برای اتاق کودک از فرش اتاق کودک گرفته تا پسرانه شامل طرح زمین فوتبال، نوزاد اسفنجی باب، مدل فرش کودک مک کوئین، فرزند رئیس. و برای اتاق دخترانه فرش اتاق. دخترانه از جمله فرش نوزاد طرح توت فرنگی، سفید برفی، طرح جغد، السا و آنا و … استفاده شود. اگر می خواهید فرش طراحی کارتونی اتاق کودک بخرید، حتما قبل از انتخاب نظر او را در مورد انتخاب انیمیشن و کارتون مورد علاقه اش بپرسید; زیرا کودکان در دنیای کودکانه و رویایی خود به شخصیت های انیمیشن علاقه مند هستند و این علاقه برای هر کودکی متفاوت است.

برخی از طرح ها مناسب فرش سیسمونی و فرش کودک و ساده تر از طرح های کارتونی هستند و در رنگ های خنثی و روشن تولید می شوند. مانند طرح های فیل و بچه فیل، طرح کودک و کالسکه و طرح خرس که فرش های ساده نوزادی هستند.

برخی پروژه ها که جنبه آموزشی دارند; مانند بازی لیلی، فرش اتاق کودک، حروف انگلیسی، طرح جاده و مار و راه پله برای پسران و دختران رایج است و به پرورش خلاقیت و هوش کودک شما کمک می کند.


فرش برای نوزادان و تاثیر بسیار زیاد آن بر سلامت کودکان

به ست فرش های اتاق نوزاد با وسایل دیگر توجه کنید!

گذاشتن فرش در اتاق کودک با پتو و سایر وسایل یکی از مواردی است که می تواند اتاق را زیبا کند و به طور مستقیم بر روحیه کودک تاثیر بگذارد. می توانید طرح فرش کودک را با طرح جلد تنظیم کنید و یا برچسب های مناسب و متناسب با طرح فرش را بخرید و روی برخی از قسمت های دیوار اتاق او بچسبانید.

بیشتر بخوانید  ترغیب کودک به یک رفتار خوب

اگر فرش طرح عروسک دارای رنگ زمینه تیره است و از رنگ های شاد و آبرنگ استفاده شده است، می توانید رنگ های روشن و روشن سایر وسایل را انتخاب کنید. اگر کف اتاق کودک را از رنگ های روشن مانند فرش اتاق کودک، خاکستری یا سفید انتخاب کرده اید، می توانید از رنگ های دیگر رنگ های گرم استفاده کنید تا فضا را برای دکوراسیون از یکنواختی خارج کرده و محیطی شاد ایجاد کنید. برای اتاق پسران می توانید از رنگ های زرشکی، لیمویی، سبز، آبی، سفید یا خاکستری و برای اتاق دختران از صورتی، بنفش، نارنجی، سفید یا قرمز استفاده کنید. اگر اتاق کودک شما کوچک است، حتما رنگ سفید را با این رنگ های گرم ترکیب کنید تا فضا بازتر به نظر برسد.

خرید فرش کودک

اکنون با مواردی آشنا شدید که قبل از خرید فرش کودک یا هر فرش دیگری باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. کارخانه فرش ساویز بافت علاوه بر تولید انواع فرش ماشینی در کاشان مفتخر است که پاسخگوی نیاز کودکان بوده و مدل های فرش اتاق کودک را با طرحی جدید و کیفیت برتر عرضه کرده است.

طرح های کارتونی، طرح های آموزشی، مدل های سیسمونی و نوزادی جدید، فرش بچه گانه ترکیه و …. از جمله مدل های بچگانه این کارخانه بوده و به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می رسد. قیمت فرش کودک در این مجموعه به قیمت تولید و فروش عمده می باشد; زیرا فروش مستقیم و بدون واسطه است. می توانید با مشاور فروش ساویز بافت با شماره 09136663970 یا 03154751110 تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین خرید اینترنتی فرش کودک و سایر فرش های ماشینی در سایت فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) امکان پذیر است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *