مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فراستی این بار بازی مرکب را زیر رگبار حرف هایش له کرد! تا این حد…؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مسعود فراستی در نقد سریال کره ای The Complex Game گفت: فیلمساز ادعا می کند که ضد سرمایه داری است اما همه طرفدار آن است. حرکات دوربین هم نشان می دهد که کارگردان فیلم ساختن بلد نیست

مسعود فراستی با تاکید بر اینکه هوانگ دونگ هیوک سازنده مجموعه بازی های ترکیبی کارگردان نیست، گفت: این سریال توسط شرکت سرمایه داری نتفلیکس ساخته شده است که من در فیلم های مارول کارش را برجسته کردم. نتفلیکس یک شرکت جدی است و می تواند با تبلیغات جهانی به خوبی عمل کند. این اولین نقطه موفقیت سریال است. یکی دیگر از نکات موفقیت سریال، خشونت موجود در آن است. من فکر می کنم خشونت در این اثر یکی از دلایل موفقیت آن است. خشونتی که آشکارا علیه سرمایه داری است. خشونتی که در محصولات کره ای وجود دارد و در فیلم برنده اسکار «انگل» وجود داشت، خشونت ضد انسانی و غیر انسانی! در حالی که به نظر من آثار کره ای بسیار سرمایه داری هستند.

فراستی تصریح کرد: من واقعاً شک دارم که این میزان خشونت در خود کره واقعا وجود داشته باشد که در فیلم ها و سریال های کره ای این همه وجود داشته باشد؟ دوربین سمت مهاجم است نه مردم. فیلمساز ادعا می کند که ضد سرمایه داری است، اما کاملاً با آنها همراه است.

وی ادامه داد: در این سریال سرمایه داری بیش از هر زمان دیگری وحشیانه و خونخوار شده است و کارگردان هیچ دلسوزی با کسانی که می میرند ندارد. همه کشته شدگان دور هستند یعنی اصلا عدد نیستند! همچنین، وقتی از کلوزآپ ها می گیرد، وقتی در حال خوردن آب نبات هستند، و در واقع آنها را لمس می کند.

بیشتر بخوانید  چهره بازیگران سریال دنیای شیرین پس از 24 سال

این منتقد سینما گفت: به زاویه دوربین نگاه کنید! همیشه با پاسداران است نه با مردم! اگر فیلمساز ادعا می کند که مخالف آن است، پس چرا ما آن را در جایگذاری دوربین نمی بینیم؟ برنده سریال یک شخصیت نیمه منگل و نیمه منفعل است. در یک سری از رویارویی های این فرد و پیرمردی که بازی را اجرا می کند، دوربین نمی داند چه باید بکند. او از راه دور شوت می کند. کمی بعد کلوزآپ گرفته می شود و شعارهای به اصطلاح انسانی پیرمرد را می شنویم.

در واقع دوربین که ساده ترین وسیله برای کنار هم قرار گرفتن است، نمی داند کارگردان باید آن را کجا قرار دهد. این 5 دقیقه نشان می دهد که کارگردان بلد نیست فیلم بسازد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *