مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فدراسیون جهانی تکواندو اعتراض به تکواندو ایران / دلایل حذف امتیاز را رد کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترفدراسیون تکواندو پس از حذف 20 امتیاز از مسابقات بین المللی بیروت از امتیازات مشترک میرهاشم حسینی ، در نامه ای به فدراسیون جهانی نسبت به این موضوع اعتراض کرد و خواستار بازگرداندن این امتیازات ، با ذکر دلایل و ارائه مدارک شد.

با این حال ، فدراسیون جهانی با اشاره به دلایل پزشکی حذف امتیازات گرفته شده از حسینی در مسابقات بین المللی لبنان مطابق قانون ، اعتراض ایران را رد کرد.

طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر میرهاشم حسینی در تاریخ 17 ژوئن در جریان مسابقات قهرمانی تکواندو آسیا مقابل حریف کره ای باخته مسابقات را ترک کرد. طبق قوانین فدراسیون جهانی تکواندو ، هر تکواندوکاری که با ناک اوت از میدان جنگ خارج شود ، به مدت یک ماه واجد شرایط شرکت در هیچ تورنمنتی نیست.

در چنین شرایطی ، پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا ، او در مسابقات بین المللی لبنان شرکت کرد و با شکست همه رقبا ، مدال طلا را از آن خود کرد. مدالی که برای وی 20 امتیاز در رده بندی المپیک به ارمغان آورد تا با 288 امتیاز در رده هفتم قرار گیرد. اما او پس از حذف همان 20 امتیاز ، در جدول رده بندی یک قدم عقب رفت و این باعث تساوی او در المپیک شد.

کادر فنی و مدیریت تیم ملی در مسابقات بیروت ادعا می کنند که قبل از شروع مسابقات از مسئولان اتحادیه آسیا خواسته اند با میرهاشم بجنگند و از آنجا که گزارش پزشکی “ناک اوت” ثبت نشده است ، نماینده ما این کشور بدون هیچ مشکلی در مسابقات شرکت می کند. اما نکته این است که ناظر فدراسیون جهانی در مسابقات بین المللی لبنان سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان بود و طبق قانون اجازه حضور در مسابقات را نداشت.

بیشتر بخوانید  سنگ تمام مجید صالحی برای رضا عطاران

در همه این شرایط میرهاشم حسینی تکواندوکاری است که با تکنیک بالا و روحیه مثال زدنی خود توانایی پیروزی بر هر حریفی را دارد. وی این را در تابستان 98 به خوبی ثابت کرد. جایی که وی ویزای سفر به انگلیس را دریافت نکرد و در جام جهانی شرکت نکرد. اما با همان روحیه مثال زدنی ، در مسابقات گرندپری رم و چیبا ، یونیورسیاد ، باشگاههای آسیا و جام رئیس فیفا مدال طلا گرفت و از طرف خودش سهمیه المپیک را از آن خود کرد. همه رقبا را شکست داده و مدال طلا را بدست آورید.

نماینده وزن 68 کیلوگرم کشورمان در سومین بازی های المپیک در ماه آگوست شرکت می کند. وی در دور اول به مصاف یو جین هوانگ چین تایپه می رود و در صورت پیروزی برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تکواندو کره جنوبی ، مالایی یا ازبکستان برود که به احتمال زیاد دای هونگ لی از کره است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *