مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

غذا رسانی به سگهای بلاصاحب؛ خیرخواهی یا بر هم زدن چرخه‌ی طبیعت؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


غذارسانی به سگ‌های بی‌سرپرست، گرچه به ظاهر یک کار خیرخواهانه و انسان‌دوستانه است، اما این کار باید با رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی انجام شود و افراط در آن موجب ضرر رساندن به چرخه‌ی طبیعت، انسان‌ها و دیگر موجودات است. 

غذارسانی افراطی به سگ‌های بی‌سرپرست باعث افزایش جمعیت این حیوانات می‌شود. این افزایش جمعیت می‌تواند مشکلات زیادی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها ایجاد کند.

با این حال پیمان‌کاران حذف سگ‌های بی‌سرپرست، گاهی از روش‌های غیرانسانی مانند مسموم کردن برای حذف این حیوانات استفاده می‌کنند. این روش‌ها علاوه بر غیرانسانی بودن، می‌توانند برای محیط زیست نیز مضر باشند.

راه حل مناسب برای حل مشکل سگ‌های بی‌سرپرست، عقیم‌سازی و واکسیناسیون این حیوانات است. این کار باعث می‌شود که جمعیت این حیوانات کنترل شود و خطری برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها نداشته باشند.

در حال حاضر، قانون مشخصی برای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست در ایران وجود ندارد. این خلا قانونی باعث شده است که این حیوانات به صورت بی‌رویه افزایش پیدا کنند و مشکلات زیادی ایجاد کنند.

دولت باید برای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست، قانون مشخصی وضع کند و آن را به طور جدی اجرا کند. این قانون باید بر اساس اصول زیست‌محیطی و حقوق حیوانات باشد.

در همین رابطه، صفحه‌ی تلگرامی فلات ایران با انتشار ویدئوی زیر نوشته: ایشون با ۱۵۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی، به سگ‌های بی‌سرپرست غذارسانی می‌کنه. متاسفانه محیط زیست ایران، در خلا قانون، جولان‌گاه طرفداران افراطی غذارسانی و پیمان‌کاران حذف سگ‌های بی‌سرپرست شده. بی‌چاره ایران!

‌چندی پیش نیز خبر حمله‌ی گرگ گرسنه به کودک هشت ساله‌ی تبریزی سر و صدا کرد که بعداً مشخص شد حیوان حمله‌کننده از سگ‌های بلاصاحب بوده است.

بیشتر بخوانید  هشدار؛ این موتورسیکلت‌ها توقیف می‌شوند

وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت که شامگاه چهارشنبه(۴ دی) یک کودک هشت ساله به دلیل حمله گرگ در بخش باسمنج تبریز جان داده است. او گفته بود که گرگ گرسنه گلوی این کودک را دریده بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *