مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

غذاهای مفید برای فصل پاییز را بشناسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، در تابستان، زمانی که بازارهای کشاورزان و سوپرمارکت‌ها مملو از محصولات تازه است، به راحتی می‌توانید رژیم غذایی خود را با میوه‌ها و سبزیجات مغذی پر کنید. با این حال، با سردتر شدن هوا، ممکن است فکر کنید که محصولات غذایی مانند گذشته جذاب نیستند. با این حال، اگر دقت کنید، گزینه‌های پاییز و زمستان زیادی وجود دارد که خوشمزه هستند و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مرتبط با پیری سالم‌تر هستند.

در اینجا پنج غذای مفید برای شما که برای وعده های غذایی سالم پاییزی مناسب هستند آورده شده است:

1-گلابی

خوردن یک گلابی بزرگ ۷ گرم فیبر به شما می دهد. دریافت فیبر کافی نه تنها به تنظیم روده و حفظ یک سیستم گوارشی سالم کمک می کند، بلکه به تنظیم قند خون و کاهش کلسترول نیز کمک می کند. همچنین، نتایج تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از فیبر با کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، دیابت و زوال شناختی مرتبط است.

گلابی خام و ورقه شده را به سالاد اضافه کنید تا به راحتی میل کنید یا با کمی دارچین برای یک دسر شیرین و بدون شکر استفاده کنید. برای افزایش مصرف فیبر، گلابی را با پوست بخورید.

2- گل کلم

گل کلم و سایر سبزیجات چلیپایی (مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم) حاوی فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی منحصر به فردی به نام گلوکوزینولات هستند که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند. نتیجه مطالعه ای که در سال 2021 انجام شد و در مجله Annals of Oncology منتشر شد نشان داد که خطر ابتلا به انواع سرطان در افرادی که حداقل یک بار در هفته از این سبزی استفاده می کنند کاهش می یابد. می توانید کلم کامل را بخارپز کنید.

بیشتر بخوانید  خطرناک ترین محله های شیراز

3- کدو تنبل

حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. بتاکاروتن برای حفظ بینایی به ویژه دید در شب ضروری است و همچنین برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شما مهم است. می توانید آن را در مایکروویو قرار دهید و بگذارید خنک شود تا راحت تر پوست کنده شود. سپس می توانید آن را از وسط نصف کنید و در تابه با کمی آب یا روغن بپزید. بعد از آن می توانید آن را مکعبی کنید، له کنید یا به عنوان پوره به سوپ و سس اضافه کنید.

4- چغندر

حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله بتالین است و دارای خواص ضد التهابی است. چغندر همچنین سرشار از نیترات است که تحقیقات نشان می دهد می تواند به گشاد شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک کند. تفت دادن چغندر شیرینی طبیعی آن را نشان می دهد.

5-گردو

خوردن 28 گرم گردو در روز برای دریافت آلفا لینولنیک اسید (ALA)، یک اسید چرب امگا 3 برای قلب، کافی است و جایگزین خوبی برای پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی است زیرا رایگان است. چربی های اشباع شده پروتئین های حیوانی

منبع: www.consumerreports.org

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *