غذاهایی برای تقویت روحیه و شادابی


غذای تقویت کننده خلق و خوشاید ندانید، اما بسیاری از شرایط هورمونی و شیمیایی در بدن که خلق و خوی ما را کنترل می کنند، تحت تأثیر غذایی که در طول روز می خوریم، می شوند. اگر خلق و خوی شما آن چیزی نیست که می خواهید و نیاز دارید تقویت روحیه شما دارید، با دلگرم کننده پیوستن به غذای تقویت کننده خلق و خو ما به شما ارائه می دهیم که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید:

ماهی در آب سرد:

غذای تقویت کننده خلق و خو

فقدان اسیدهای چرب امگا 3 می تواند عملکرد و حرکت انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و این تعادل روحیه و خلق و خوی انسان را بر هم خواهد زد.ماهی در آب سرد مانند سالمون، تن یا ساردین می تواند باعث شود افزایش و تقویت روحیه شما و مصرف آنها در طول هفته به شما طراوت و احساس رضایت از زندگی می دهد.

آجیل و دانه های خوراکی

غذای تقویت کننده خلق و خو

آجیل و دانه های خوراکی نیز منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 این گزینه مخصوصا برای گیاهخواران و وگان ها مناسب است تقویت روحیه و سلامت مناسب هستند وقتی عصبی یا استرس دارید مقداری آجیل همراه خود ببرید و بخورید تا احساس بهتری داشته باشید یا حتما در طول روز از چند عدد آجیل و پسته و بادام یا مغزهای دیگر استفاده کنید برای داشتن روحیه و در کل خلق و خوی بهتر.

اسفناج

غذای تقویت کننده خلق و خو

اندازه اسید فولیک می توانید مبلغ را در سبد غذایی خرج کنید سروتونین بدن خود را بزرگ کنید و احساس آرامش و خلق و خوی خوب در درون خود ایجاد کنید.اسفناج پخته شده برای دریافت اسید فولیک انتخابی عالی است، اگر حوصله ندارید سالاد اسفناج را با انواع لوبیا و سبزیجاتی که دوست دارید تهیه کنید و به آرامش و طراوت برسید.

بیشتر بخوانید  کاهش وزن و کاهش وزن سریع با رژیم موز

غلات

غذای تقویت کننده خلق و خو

شما می توانید مقدار مناسب را دریافت کنید سلنیوم در بدن خود غلات بخورید کمبود سلنیوم در بدن می تواند باعث استرس، عصبی شدن و تنش و همچنین ناراحتی و افسردگی در انسان شود. نان سبوس دار و غلات تغییر در طول هفته و افزایش سطح سلنیوم در بدن تقویت روحیه خیلی کمک میکنی

غذاهای غنی از پروتئین

غذای تقویت کننده خلق و خو

حتما روزی یک پروتئین مصرف کنید روحیه و شادابی خود را تقویت کنید مصرف خود را از جمله مواد پروتئینی که می توانید به صورت روزانه مصرف کنید می تواند باشد .و موز، خرمای خشک و لبنیات کم چرب او بیان کرد. این غذا دارد تریپتوفان تریپتوفان نقش مهمی در بالا بردن روحیه انسان دارد و کمبود آن باعث افزایش احساس عصبانیت و بی قراری می شود.

میوه ها و سبزیجات تازه

غذای تقویت کننده خلق و خو

رژیم غذایی سالم همیشه به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. از امروز مصرف شکر و محصولات مصنوعی را کاهش دهید و به جای آن شروع به خوردن میوه های تازه کنید. ممکن است در ابتدا تغییر رژیم غذایی برای شما سخت باشد، اما با مشاهده نتیجه عالی این تغییر رویه برای شما میوه ها و سبزیجات تازه بخورید در طول روز دلگرم می شوید و کم کم به این عادت می کنید که از خوردن آنها واقعا لذت می برید.

غذاهای فیبر

غذای تقویت کننده خلق و خو

اگر غذاهای غنی از فیبر می خورید، می توانید با غذاهای مشابه فیبر با بد خلقی مبارزه کنید سیب، پرتقال، هویج، انواع سبزیجات و لوبیا می تواند رژیم شما را به شدت تغییر دهد و افزایش و تقویت روحیه شما می توانید موثر باشید کاهش مصرف قند و مواد قندی به تعادل فشار خون کمک می کند و در نتیجه اعصاب شما را بیشتر آرام می کند.

بیشتر بخوانید  راههای پیشگیری و تشخیص حساسیت به هندوانه چگونه است ؟

دانه های سفید (دانه کدو تنبل)

غذای تقویت کننده خلق و خو

داشتن مقدار زیادی تریپتوفان و رویتخمه کدو تنبل به شما کمک می کند خلق و خوی خود را بهبود ببخشید و قند خون خود را متعادل کنید تا احساس شادابی را در طول روز افزایش دهید.

تخم مرغ

غذای تقویت کننده خلق و خو

تخم مرغ بهترین انتخاب برای صبحانه است که به شما انرژی و روحیه برای ادامه روز می دهد.اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ سروتونین تولید می کند مهم نیست چگونه آن را بپزید، اما یادتان باشد که این غذا را برای صبحانه بخورید.

غذاهای حاوی ویتامین C.

غذای تقویت کننده خلق و خو

حتی نرخ معمول و کمبود کمی ویتامین سی اعصاب، اضطراب و استرس را افزایش می دهد. می توانید پرتقال، فلفل، سیب زمینی، کلم بروکلی و کلم بخورید سبزیجات سبز از بدن خود در برابر سموم و بیماری ها محافظت کنید خلق و خو و طراوت افزایش در زندگی شما.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی


دیدگاهتان را بنویسید