مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

غار جهنم بردسکن کجاست؟ آدرس و هر آنچه که باید قبل از حرکت بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


غار جهنم بردسکن و ویژگی های این غار

غار جهنم طبس یکی از دیدنی ترین و مهم ترین غارهای ایران است. این غار 50 میلیون سال قدمت دارد و با وجود فسیل ها و قندیل های متنوع برای گردشگران جالب است. این غار بسیار گرم است و به همین دلیل این غار را به این نام می شناسند.

آیا تا به حال نام غار جهنم را شنیده اید؟ غاری که به دلیل شرایط موجود باعث دردسر و مشکلات گردشگران می شود، در این غار بسیار داغ است و به همین دلیل به آن به این نام می گویند. این غار دیدنی در ۱۹۵ کیلومتری طبس قرار دارد. فاصله این غار تا عشق آباد 85 کیلومتر است و در یکی از روستاهای کوه ایاخاب قرار دارند. منظره بسیار دیدنی در داخل این غار وجود خواهد داشت.
این غار از نواحی اطراف به کوه سفید تک تک و عشق آباد بردسکن متصل می شود. همانطور که گفته شد علت نامگذاری این غار گرمای شدید حاکم بر آن است. اما با ورود به این غار متوجه می شوید که از چه زیبایی ها غافل شده اید.


غار جهنم بردسکن

گشت و گذار در جهنم


نحوه کشف غار:

این غار دیدنی حدود 50 سال پیش توسط آقای نجفی کشف شد. او این غار را در حومه عشق آباد پیدا کرد. پس از آن افراد کمی وارد این غار شدند و به دلیل ناشناخته بودن سعی کردند از این غار دوری کنند. در سال 1377 دو نفر از افراد محلی که مردم به آنها اعتماد داشتند با مراجعه به شرکت آب منطقه ای از وجود غار وحشتناکی در نزدیکی روستا خبر دادند.

بیشتر بخوانید  معرفی هتل هویزه تهران به همراه آدرس و تلفن


سرداب جهنم را بشناسید

پس از آن یک گروه 10 نفره به سرپرستی آقای صمد رستمی برای اولین بار وارد این غار شدند. با وجود ابزار و تجهیزاتی که در اختیار داشتند، موفق به کشف غار شدند. بر اساس تحقیقات باستان شناسی این بنا، قدمت این غار 50 میلیون سال است. سنگ ها و قندیل هایی که در این غار می بینید بسیار بزرگ و قدیمی هستند و به زیبایی این غار کمک کرده اند.


غار جهنم


زیبایی های غار:

غارهای جهنم زیبایی های زیادی دارند. وجود این قندیل ها بخش مهمی از زیبایی این غار است. آب روانی که با ورود به غار توجه شما را به خود جلب می کند بخشی دیگر از زیبایی آن است. در نگاه اول اغلب فکر می کنند که وارد غار علیصدر شده اند. این غار مرموز تجهیزات زیادی دارد و با عمق 50 متری باید تجهیزات کافی داشته باشید.


داخل سیاه چال جهنم

داشتن طناب 30 متری یکی از نکات مهم هنگام ورود به این غار است. قندیل هایی که در این غار دیده می شوند از سنگ مرمر ساخته شده اند و بسیار زیبا هستند. این غار دارای 4 دهانه و دارای فعالیت شیمیایی می باشد. این غار یکی از غارهای آهکی فعال جهان است. در حوضچه داخلی این غار که با وجود خشکسالی اخیر همچنان پر آب است، آب وجود دارد.
در داخل غار بقایای استخوان های متعلق به حیوانات باستانی وجود دارد. از جمله پدیده های مهم درون این غار می توان به گل کلم سفید، سنگریزه، سوزن کریستالی و اسفنج اشاره کرد. این غار امروزه یکی از مکان های جالب توجه گردشگران طبس است و با وجود جاذبه های خاص خود می تواند برای گردشگران جذاب باشد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن جایگاه های پمپ بنزین ورامین تهران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *