مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عواقب ازدواج در سنین بالاتر و بالاتر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مضرات ازدواج دیرهنگام

همانطور که می دانید افراد در سنین مختلف به انتخاب خود ازدواج می کنند. بنابراین به طور کلی نمی توانیم سن خاصی را به عنوان سن مناسب برای ازدواج تعیین کنیم. اما به تعویق انداختن ازدواج عوارض و مشکلاتی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، افراد مسن کمتر سازگار هستند یا توانایی جنسی با افزایش سن کاهش می یابد، هر یک از این موارد می تواند مشکلات عمده ای در زندگی ایجاد کند.
با این حال، اکنون بسیاری از جوانان معتقدند که ازدواج در سنین بالاتر بهتر است و مزایای بیشتری برای آنها به همراه دارد. اما کدام یک درست است؟ آیا ازدواج دیرهنگام اشتباه است یا می توان مشکلات ناشی از تاخیر در ازدواج و مجرد ماندن را نادیده گرفت و زندگی مشترک موفقی را تجربه کرد؟

عواقب ازدواج دیرهنگام یا اعلام نشده

اگرچه تأخیر در تشکیل زندگی مشترک برای رسیدن به ثبات مالی و عاطفی تا حدودی قابل قبول است، اما تأخیر بیش از حد در ازدواج خطرناک است. زیرا استرس مجرد بودن می تواند به سراغ شما بیاید و فکر می کنید از همه همسالان خود عقب مانده اید. به همین دلیل در چنین شرایطی امکان انتخاب اشتباه و ناآگاهانه افزایش می یابد. منجر به عواقب بسیار بدی از جمله موارد زیر می شود:


 مشکلات و مشکلات ازدواج دیرهنگام

1. سازگاری با فرد دیگر کار دشواری است

عدم سازش با طرف مقابل احتمالاً یکی از شایع ترین مشکلات ناشی از تأخیر در ازدواج است. چون شما که تا الان فردی مستقل و مجرد بوده اید فقط به خودتان متکی هستید. شما همیشه در جهت خواسته های خود قدم برداشته اید.
در واقع، شما ممکن است برای آزادی شخصی خود بیشتر از تشکیل خانواده ارزش قائل شوید. بنابراین تنظیم زندگی و آینده با توجه به علایق و نیازهای افراد کار دشواری است. این سوال مشکلات زیادی را در زندگی مشترک ایجاد خواهد کرد. زیرا ازدواج موفق بیش از هر چیز دیگری نیاز به فداکاری و گذشت دارد.

بیشتر بخوانید  چرا در زندگی به بن بست می رسیم؟

2. مسائل مالی اولویت دارد

در حالی که مسائل مالی همیشه مهم است، یکی از عوارض ازدواج دیرهنگام این است که مسائل مالی بیش از حد مهم می شود. طبیعی است که هر چه سن بالاتر می رود، بیشتر به پس انداز و درآمدی که در دوران بازنشستگی استفاده خواهیم کرد فکر می کنیم. با به تعویق انداختن ازدواج، چنین دیدگاهی می تواند بر زندگی زناشویی تأثیر منفی بگذارد.


دیر ازدواج کن

3. زمان کافی برای با هم بودن ندارید

گاهی یکی از دلایل تاخیر در ازدواج، رسیدن به ثبات شغلی است. اما در نظر داشته باشید که این موضوع می تواند عواقبی نیز داشته باشد. زیرا با بالا رفتن سن و تمرکز روی حرفه خود، زمان کافی برای گذراندن با همسرتان نخواهید داشت. شما بیشتر وقت خود را صرف کار می کنید و تنها اوقات بدی برای همسرتان خواهید داشت.

4. برای بچه دار شدن عجله کنید

یکی دیگر از عوارض ازدواج دیرهنگام این است که برای بچه دار شدن باید عجله کرد. وقتی دیر ازدواج می کنید، دیگران به شما توصیه می کنند که هر چه زودتر بچه دار شوید. البته این سوال از نظر پزشکی نیز حائز اهمیت است زیرا احتمال ابتلا به بیماری های ژنتیکی در نوزادانی که از والدین بزرگتر به دنیا می آیند بیشتر است.
به این ترتیب خیلی سریع با تعهدات زیادی مواجه خواهید شد. از طرف دیگر، فرصت کمتری برای گذراندن وقت با هم به عنوان تازه ازدواج کرده اید. علاوه بر این، در ازدواج های دیرهنگام، اختلاف سنی بین شما و فرزندانتان زیاد خواهد بود. به همین دلیل برای درک فرزندانتان به تلاش بیشتری نیاز دارید.

بیشتر بخوانید  قابل توجه والدین مبتدی!

5. کاهش قدرت جنسی

طبیعی است که با افزایش سن قدرت جنسی زن و مرد کاهش می یابد و دیگر آن شور و شوق جوانی را ندارند. یکی از پیامدهای ازدواج نکردن، بی انگیزگی و کاهش میل جنسی است. عدم تعادل در روابط زناشویی می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.


مضرات ازدواج دیرهنگام

6. نسبت به خودتان احساس عجیبی دارید

کاهش اعتماد به نفس و سردرگمی نمونه هایی از عوارض مجردی هستند. افرادی که دیرتر ازدواج می کنند، به مرور زمان وقتی خود را با دوستان و اطرافیان خود مقایسه می کنند، احساس عجیبی را تجربه می کنند. زیرا در فرهنگ ما ازدواج به معنای طبیعی بودن است. هر کسی که بر خلاف این عمل کند عجیب به نظر می رسد. این موضوع می تواند زمینه ساز مشکلات شخصی ناشی از تاخیر در ازدواج باشد. افسردگی ناشی از ازدواج نکردن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از جوانان را درگیر می کند.

باید بخوانید:

بچه دار شدن در ازدواج های دیرهنگام چگونه است؟

وقتی دیر ازدواج می کنید، دیگران به شما توصیه می کنند که هر چه زودتر بچه دار شوید. به این ترتیب خیلی سریع با تعهدات زیادی مواجه خواهید شد. از طرف دیگر، فرصت کمتری برای گذراندن وقت با هم به عنوان تازه ازدواج کرده اید.


عوارض ازدواج دیرهنگام


ثبات مالی چه تاثیری بر ازدواج های دیرهنگام دارد؟

در ازدواج های دیرهنگام تقریباً به ثبات مالی رسیده اید و حتی توانایی سرمایه گذاری برای خرید خانه، ماشین و … را دارید. بنابراین این امنیت یک نکته مثبت در ازدواج شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید  چگونه با مادر شوهر کنار بیایید


عواقب دیر ازدواج یا تجرد چیست؟

کمبود وقت برای با هم بودن، سازگاری با فرد دیگر کار دشواری است، کاهش قدرت جنسی و غیره. یکی از پیامدهای به تعویق انداختن ازدواج است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *