مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علل سرطان سینه را شناسایی کرده و از این راه ها پیشگیری کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علل و راههای پیشگیری از سرطان سینه

علل و راههای پیشگیری از سرطان سینه

دلایل قطعی و قطعی سرطان پستان مشخص نیست، اما تحقیقات نشان می دهد که زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند. این بیماری در زنان زیر سی و پنج سال بسیار نادر است و بیشتر در زنان بالای پنجاه سال دیده می شود. علاوه بر این، سرطان سینه در زنان سفیدپوست بیشتر از زنان آمریکایی، آفریقایی یا آسیایی است.

علل سرطان سینه: طبق تحقیقات موسسه ملی سرطان، خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد.

سابقه خانوادگی داشته باشد
زنانی که مادر یا خواهرشان به سرطان سینه مبتلا است، به ویژه در دوران نوجوانی، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

سابقه شخصی داشته باشید
زنانی که یک سینه داشته اند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. عوامل دیگری که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند عبارتند از:

استروژن بالا
شواهد نشان می دهد زنانی که به مدت طولانی در معرض استروژن هستند (استروژنی که در بدن تولید می شود یا به عنوان دارو استفاده می شود و غیره) بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. به عنوان مثال، زنانی که در سنین پایین، کمتر از دوازده سال، شروع به قاعدگی کرده اند، یا زنانی که بعد از پنجاه و پنج سالگی یائسه می شوند، هرگز بچه دار نشده اند یا برای مدت طولانی DES مصرف کرده اند. آنها در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

زنانی که از استروژن مصنوعی استفاده می کردند (برای جلوگیری از سقط جنین از اوایل دهه 1940 تا 1971 استفاده می شد) نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه هستند. زنانی که اولین فرزند خود را بعد از 30 سالگی به دنیا می آورند نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. علاوه بر این، سینه های بزرگ و سنگین به دلیل بافت چربی بزرگ و متراکم، تشخیص نواحی غیرطبیعی با ماموگرافی را برای پزشکان دشوار می کند.

بیشتر بخوانید  فواید حیرت انگیز استخر و شنا کردن در لاغری و سلامت بدن

علل و راههای پیشگیری از سرطان سینه

رادیوتراپی
زنانی که قبل از 30 سالگی در معرض پرتودرمانی قرار گرفتند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

همه
در نهایت، الکل آخرین عاملی است که خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد. همه علل سرطان سینه قابل پیشگیری نیستند، اما برخی از آنها را می توان اصلاح کرد. به عنوان مثال، اگرچه ژن های ارثی را نمی توان تغییر داد، عادات غذایی می تواند تغییر کند.

پیشگیری از سرطان سینه
راهکارهای پیشنهادی برای پیشگیری از سرطان سینه عبارتند از:

علل و راههای پیشگیری از سرطان سینه

رژیم غذایی
به چربی هایی که مصرف می کنید توجه کنید. مطمئناً بسیاری از انواع چربی ها باعث افزایش سطح استروژن در بدن می شوند که به نوبه خود خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. طبق یک مطالعه اخیر در سوئد روغن های غیر اشباع مانند روغن زیتون، شاهدانه و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی سالمون و ساردین خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند. از چربی های موجود در مارگارین، غذاهای کنسرو شده و تنقلات خودداری کنید، زیرا این چربی ها خطر را افزایش می دهند.

فیبر آنها از افزایش سطح استروژن در بدن جلوگیری می کنند. لوبیا، برنج سبوس دار (قهوه ای)، نان و غلات سبوس دار و همچنین بسیاری از میوه ها و سبزیجات منابع غنی فیبر هستند. میوه و سبزیجات بخورید. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم به آنزیم های ضد سرطان در بدن کمک می کنند. سویا همچنین به عنوان یک فیبر در بدن عمل می کند. از آرد سویا برای غذا و شیرینی استفاده کنید، دانه های سویا و حتی شیر سویا بخورید.

بیشتر بخوانید  آموزش ویدیویی نحوه جا انداختن بینی شکسته شده

ورزش ها
طبق تحقیقات، زنانی که حداقل چهار ساعت در هفته ورزش می کنند، سی و هفت درصد کمتر از زنانی که ورزش نمی کنند، در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. ورزش با سوزاندن کالری و کاهش چربی تولید استروژن را متوقف می کند.

توصیه پزشکی
اگر چهل ساله یا بیشتر هستید، حتما سالی یک بار برای ماموگرافی بروید. ماموگرافی سرطان سینه را دو تا پنج سال قبل از اینکه یک توده در سینه احساس شود، تشخیص می دهد. اگر هنوز پریود هستید، هفت تا ده روز پس از شروع قاعدگی، سینه های خود را معاینه کنید و اگر دیگر عادت ماهانه ندارید، یک روز در ماه تعیین کنید و هر روز آن ماه سینه های خود را معاینه کنید.

سبک زندگی
تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای سابقه خانوادگی سرطان سینه هستند در صورت مصرف روزانه 10 واحد یا بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی خود تا 80 درصد از خطر ابتلا به سرطان سینه در امان هستند. در مورد دوز مصرفی ویتامین E با پزشک خود مشورت کنید. مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *