مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علل بروز عوارض بازویی و راه مناسب برای کاهش این نوع خارش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت، علائم و درمان خارش بازویی

خارش پوست اغلب یک مشکل جزئی است و ممکن است حتی متوجه آن نشوید یا زیاد به ذهنتان خطور کند. با این حال، گاهی اوقات خارش پوست می تواند نشانه ای از بیماری از پسوریازیس تا مشکلات کبدی باشد. این می تواند در قسمت خاصی از بدن اتفاق بیفتد که نشان دهنده یک مشکل سلامتی است. این مورد در مورد خارش براکیورادیال است.
زمانی که ناحیه بین شانه و ساعد با خارش پوست همراه باشد به آن خارش براکیورادیال می گویند. نام براکیورادیال از نام عضله بازویی یا عضله شبکه بازویی گرفته شده است که دو مفصل را به هم متصل می کند. در این مقاله قصد داریم علت، علائم و روش های درمان خارش بازویی را بررسی کنیم. بروز بمان.

علت عارضه بازویی

در زنان دو برابر مردان شایع است، اما افراد در هر سنی می توانند آن را تجربه کنند، که می تواند مردان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که خارش براکیورادیال اغلب با قرار گرفتن در معرض نور خورشید همراه است، فردی که در آب و هوای گرم زندگی می کند بیشتر در معرض خطر است.
این برای افرادی که سبک زندگی آنها با فعالیت های خارج از منزل مانند باغبانی یا شنا مرتبط است صادق است. با این حال، علت دقیق خارش براکیورادیال ناشناخته است. برخی معتقدند که این عارضه ناشی از آسیب تجمعی ناشی از نور خورشید یا انسداد ریشه های عصبی ناشی از بیماری هایی است که به ستون فقرات آسیب می زند، مانند تنگی نخاع یا فشرده شدن اعصاب در ستون فقرات گردنی. در واقع، این بیماری ممکن است به دلیل ترکیبی از همه موارد فوق باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی چهار مارک کرم پودر خوب


اروپایی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند به رشته های عصبی پوست آسیب برساند. آسیب به رشته های عصبی پوست نیز باعث حساس شدن اعصاب و ایجاد درد و خارش و در نهایت علائم این نوع خارش می شود. علاوه بر این، اکثر مردم معتقدند که علت اصلی بیماری ستون فقرات گردنی، حضور طولانی مدت اشعه ماوراء بنفش است.
علاوه بر این، زیرا همان اعصاب سیگنال های درد و خارش را به مغز منتقل می کنند. هنگامی که ناحیه پوست خراشیده می شود، احتمالاً در همان قسمت پوست احساس خارش بیشتری خواهید کرد و تمایل به خارش بیشتر دارد. این پدیده چرخه خارش و خراش نامیده می شود. این چرخه در برخی موارد می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، به خصوص در شب که زمان خواب است.

علائم عارضه بازویی

علائم و نشانه های این عارضه عبارتند از گزگز دست، گزگز و خارش بالای یک یا هر دو دست، خارش در شانه ها و قسمت بالای کمر. خاراندن پوست اغلب خارش را تسکین نمی دهد و در واقع علائم را بدتر می کند. همچنین ممکن است علائم پس از فعالیت در فضای باز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدتر شود.
این عارضه معمولاً زنان میانسالی را که در آب و هوای گرم زندگی می کنند، مبتلا می کند.
اما افراد در هر سن و جنس در سراسر جهان ممکن است به این نوع خارش مبتلا شوند. بیمارانی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند معمولاً در پاییز و زمستان علائم خود را بهبود می بخشند. توجه به این نکته ضروری است که این بیماری مانند بثورات یا بیماری مسری گسترش نمی یابد، اما برخی افراد دچار خارش دست ها در قسمت های دیگر بدن می شوند.

بیشتر بخوانید  معجزه جلبک دریایی بر روی پوست

تشخیص عوارض براکیورادیال

خارش براکیورادیال اغلب توسط متخصص پوست بر اساس علائم در محل خارش و عدم پاسخ به درمان های معمولی تشخیص داده می شود. علاوه بر این، اکثر افراد مبتلا به این عارضه ممکن است متوجه شوند که تنها گذاشتن کمپرس یخ روی پوست آسیب دیده می تواند باعث بهبود احساس خارش در آنها شود و در برخی موارد این علامتی است که منجر به تشخیص نهایی این بیماری می شود.


خارش پوست (بازویی)

در نظر داشته باشید که اگر فردی راش روی پوست همراه با خارش داشته باشد، بعید است که دچار این عارضه شود. زیرا این نوع خارش باعث ایجاد بثورات پوستی نمی شود. بنابراین، در مورد راش معمولاً علت آن به راحتی شناسایی و درمان می شود. اما در مواردی که بثورات پوستی ایجاد نشود، تشخیص بیماری بسیار مشکل خواهد بود.
همچنین به دلیل ارتباط نزدیک این عارضه با مشکلات ستون فقرات، احتمالاً متخصص پوست برای جلوگیری از عوارض ناشی از مشکلات ستون فقرات، عکس‌برداری با اشعه ایکس از ستون فقرات گردنی را تجویز می‌کند. زیرا عکس برداری با اشعه ایکس می تواند اثر آرتروز را که باعث این عارضه می شود نشان دهد.

درمان عوارض براکیورادیال

درمان این عارضه می تواند دشوار باشد. معمولا افراد روش های مختلفی را برای تسکین خارش امتحان می کنند. از جمله استفاده از آنتی هیستامین های خوراکی و کورتیکواستروئیدهای موضعی که هیچ کدام مفید نیستند. ممکن است بیماران برای تسکین خارش از پد گرم کننده یا حمام آب گرم استفاده کنند که می تواند شرایط را بدتر کند.
برای این عارضه چندین روش با میزان موفقیت متفاوت آزمایش شده است. پمادهای موضعی مورد استفاده برای بهبود اثرات خارش بازویی عبارتند از کرم کپسایسین، کرم پراموکسین، کرم دوکسپین، کرم کتامین. کرم موضعی کپسایسین دارویی است که بر پایه کاهش ماده شیمیایی تولید شده در انتهای عصب که مسئول خارش و درد است، می باشد. کار می کند.

بیشتر بخوانید  از فواید تونیک تقویت مو لاناریا بیشتر بدانید

باید بخوانید:

پراموکسین همچنین یک کرم بی حس کننده موضعی است که تکانه های عصبی حسی در پوست را کاهش می دهد. دوکسین موضعی نیز یک کرم آنتی هیستامین است که مواد شیمیایی که باعث خارش می شوند را کاهش می دهد. در مواردی نیز افراد ذکر کرده اند که استفاده از روش های درمانی طب سوزنی در کاهش علائم آنها موثر بوده است.
برخی از داروهای خوراکی که درد عصبی را متعادل می کنند، مانند گاباپنتین، و داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین نیز اغلب موثر هستند. به طور کلی با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید عامل اصلی این عارضه است. استفاده از ضدآفتاب مناسب در قسمت هایی از پوست که علائم آن مشاهده می شود و مراقبت های لازم ضروری است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *