مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 نشانه اصلی در تشخیص ترشی سالم از فاسد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ترشی یک غذای سالم است که از کالری زیاد، فشار خون بالا و سرطان طحال جلوگیری می کند. علاوه بر این، ترشی هایی که از سبزیجات، ادویه ها و میوه ها استفاده می کنند به حفظ طولانی مدت غذا کمک می کنند.
ترشی ها به دلیل دارا بودن باکتری های مفید در هضم غذا تاثیر زیادی دارند و همچنین برای خانم های بارداری که حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی کنترل نشده دارند، راه حلی عالی است. اما در مصرف ترشی باید به تاریخ انقضا توجه کرد. اگر ترشی شما در یخچال و شیشه نگهداری شود حدود 2 سال ماندگاری دارد. دلیل آن این است که ترشی ها مراحل «ترشی» را طی می کنند. خلاصه اینکه اگر شیشه خیارشور را به درستی نگهداری کنید (در شیشه در بسته، در یخچال) می توانید تا دو سال بخورید وگرنه ترشی خراب می شود. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما به دنبال ترشی بد هستید.

از کجا بفهمیم ترشی سالم است یا بد؟


 ترشی سالم

1. بوی ترش

این نشانه ای است که به شما در تشخیص ترشی بد کمک می کند. این نشانه آن است که تخمیر در حال انجام است. ترشی های تخمیر شده برای سلامتی خطرناک هستند، بنابراین باید تمام شیشه های بدبو را دور بریزید.
تخمیر در ترشی مجاز است، اما بوی تند ناشی از آن نشانه بارز وجود باکتری های مضر است. اگر بوی نامطبوعی از ترشی ها به مشام می رسد، تا زمانی که بوی نامطبوع دارد سعی نکنید آنها را بخورید. می تواند آسیب بیشتری به بدن شما وارد کند. تاریخ ترشی را علامت بزنید تا تاریخ مصرف آنها بهتر شناسایی شود.

بیشتر بخوانید  دسته گل عروس 2014 - سری چهارم

2. پوشش حباب و برآمدگی

این یک هشدار است اگر حباب هایی را در قوطی ها می بینید و کسی آنها را تکان نداده است. وجود درپوش برجسته نشان دهنده خطر است، زیرا ترشی های این ظرف از قبل آسیب دیده اند. اسید زیاد در ترشی باعث فشار می شود و اگر قابلمه نتواند این فشار را تحمل کند می ترکد. از مواد اسیدی استفاده نکنید زیرا باعث ترشح مجدد اسید معده می شود.

3. تغییر رنگ

این یک روش خودکار برای تشخیص چگونگی تجزیه ترشی است. تغییر رنگ نشان دهنده خطر است زیرا در حضور قارچ اسید تغییر رنگ می دهد. اگر کدر و نرم هستند، تمام شیشه ها را با همان جلوه دور بریزید. در صورت مشاهده لایه سفید روی سطح ترشی از مصرف آن خودداری کنید.


نشت اسید

4. بافت سرکه را تغییر دهید

این یک راه عالی دیگر برای تشخیص شکستگی ترشی است. تغییر بافت نمک یا سرکه می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد. هنگام نگهداری این ترشی ها، مایعات داخل شیشه همیشه غلیظ هستند.

5. تغییر ذائقه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان تشخیص داد که ترشی مضر است؟ یکی از راه های انجام این کار این است که درب آن را باز کرده و جرعه جرعه بنوشید. مطمئنم می دانید طعم آنها در دوران مدرن چگونه است، بنابراین اگر طعم متفاوتی، بی مزه یا تلخ را احساس کردید، آن را مصرف نکنید.

باید بخوانید:

6. ماندگاری

قبل از خرید ترشی فوری، حتما تاریخ انقضا را بررسی کنید. تاریخ انقضا یکی از روش های توصیه شده برای تشخیص سلامت ترشی است. سازنده همیشه تاریخ دقیق را نشان می دهد. ترشی حتی اگر به نظر می رسد در شرایط عالی هستند، نخرید.
اگر متوجه شدید که تاریخ انقضای اصلی آن نیست، خرید نکنید. این بدان معنی است که ترشی ها ممکن است مدت زیادی منقضی شده باشند. ترشی های تاریخ مصرف گذشته بیشتر آسیب می بینید. بنابراین شیشه ترشی بدون تاریخ انقضا را نمی توان منطقی دانست.

بیشتر بخوانید  آموزش آسان تزئین هویج به شکل گل رز


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *