علت کف نکردن قهوه ترک چیست؟


قهوه درست نکنید و ۷ دلیل اصلی را بررسی کنید

قهوه ننوشید قطعا می توانیم مهمترین مشکل را برای طرفداران این نوع قهوه مطرح کنیم که دلایل و دلایل مختلفی دارد. جزئیات و ترفندهایی که باعث می شود قهوه در کافه با قهوه ای که در خانه درست می کنیم متفاوت باشد، چندان سخت نیست، فقط باید آنها را بدانید و به راحتی اجرا کنید.

در این مقاله دلگرم کننده 7 دلیل اصلی کف نکردن قهوه ترک را به تفصیل بررسی کردیم و راه حل آن را توضیح دادیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام تهیه قهوه این نکات را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را حل کنید.

دلایلی که قهوه کف نمی کند

در ابتدا باید بگوییم که طرز تهیه قهوه ترک را به صورت ویدئویی و حرفه ای از قبل یاد گرفته ایم و در مورد آن صحبتی نشده است. تضمین می‌کنم اگر کسی نکاتی را در مورد عدم کف کردن قهوه ترک در این مقاله به دقت رعایت کند، مطمئنا یک قهوه خامه‌ای عالی خواهد داشت.

  قهوه ننوشید

1. قهوه نامناسب (علت اصلی کف نکردن قهوه)

قهوه ترک بعد از اسپرسو دومین روش تهیه قهوه است. همه دوستداران قهوه نیز به دنبال قهوه خامه ای و کف دار هستند. اما در بسیاری از موارد می بینیم که حاصل آن قهوه آبکی بی مزه است که رنگ و رویه قهوه واقعی ترک را ندارد.
اولین و مهم ترین چیزی که از کف شدن قهوه جلوگیری می کند، نخریدن قهوه تازه و مناسب است. اگر آسیاب دارید بهتر است مخلوط دانه قهوه را بخرید و آن را آسیاب کنید.
به یاد داشته باشید که آسیاب قهوه ترک باید بسیار ریز و به اصطلاح آرد باشد تا قهوه شما قوام و غلظت کافی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  با خوردن مربای چای ترش دیگه سمت هیچ مربایی نمیرید

2. شما ترکیب مناسبی را انتخاب نکردید!

این چیزیه که میخوام بهت بگم یه جور سفالی قهوه فروشه که مشتریا اصلا نمیگن ولی ما میگیم قهوه ات کف کرد و کرمی شد باید تعجب میکردی!!
برای داشتن قهوه ترکی خامه ای و گازدار باید درصد بیشتری از قهوه روبوستا نسبت به عربیکا سفارش دهید. بهترین درصد برای مخلوط 70 تا 30 است یعنی 70 درصد روبوستا قهوه ای و 30 درصد عربی است.

3. سرزمین قهوه مهم است

دلیل بعدی اینکه قهوه ترک کف نمی کند، انتخاب نکردن کشور مناسب برای تولید قهوه است. مردم ترکیه که هر روز از این قهوه استفاده می کنند، نمی خواهند همیشه روی قهوه خود خامه داشته باشند، بنابراین از قهوه برزیلی با رست تیره استفاده می کنند.
اما ما ایرانی ها که کمتر از ترک ها از این قهوه استفاده می کنیم و گاهی برای مهمانی هایمان از آن استفاده می کنیم، وجود خامه و کف برایمان خیلی مهمتر است و نمی خواهیم قهوه سیاه را بدون خامه بنوشیم.
گفتیم قهوه ترک ما باید 70 درصد روبوستا و 30 درصد عربیکا باشه الان بهترین روبوستا برای خامه قهوه جاوه و قهوه پی بی و برای عربیکا قهوه مکزیکی هست.

4. حرارت و دمای قهوه را بررسی کنید

یک چیز در مورد قهوه ترک بدانید؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی خواهید زمان زیادی را صرف تهیه قهوه کنید و عجله دارید، نگران این قهوه نباشید! وقتی دستگاه قهوه ساز را روی شعله گاز قرار می دهید، اگر دمای زیر آن را بالا ببرید و شعله را روی درجه زیاد قرار دهید، نگران کف و خامه قهوه نباشید، قهوه ترک باید با حرارت ملایم و با حوصله دم شود و سپس وقتی قهوه شروع به بلند شدن کرد و کف کرد، آن را از روی حرارت بردارید، به یاد داشته باشید که نباید بگذارید قهوه شما شروع به جوشیدن کند زیرا از کف کردن قهوه جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  روش تهیه شیرینی اسکار

دلیل کف نکردن قهوه

5. تهیه قهوه دلیل کف نکردن قهوه است

بسیاری از افرادی که قهوه ترکی درست می کنند از خود می پرسند که تفاوت بین جاوا (دستگاه قهوه ساز ترک) و قهوه دم شده چیست؟ قبلا این موضوع را به تفصیل بررسی کردیم اما اگر بخواهیم خلاصه کنیم یکی از مهم ترین تفاوت ها قطره جازوا و قهوه ای است که در حال دم کردن است.خامه را آماده کنید، سطح آن را از دست ندهید و کف را روی قهوه نگه دارید. .
بنابراین، اگر قهوه دم کرده اید که دهانه های بسیار باز دارد یا حجم آن بسیار بیشتر از حد معمول است، نباید انتظار کرم قهوه زیادی داشته باشید و یکی از دلایل کف نکردن قهوه شما همین است.

6. دمای آب بالاست!

یکی از مواردی که ممکن است بسیاری از افراد از آن مطلع نباشند دمای آب قهوه ترک است. شاید شنیده باشید که قهوه ترک می گوید یخ استفاده می شود، دلیلش چیست؟
خوب است بدانید زمانی که از یک تکه یخ در قهوه ترک استفاده می کنید یا دمای اولیه آبی که برای تهیه قهوه انتخاب می کنید بسیار پایین است، منجر به دیر جوشیدن قهوه می شود و ناخودآگاه غلیظ و کف می کند. پس کف نکنید، قهوه ترک شما بسیار به دمای آبی که برای تهیه آن استفاده می کنید بستگی دارد و باید سعی کنید سردترین دمای آب ممکن را داشته باشید.

باید بخوانید:

7. طرز تهیه قهوه ترک

هنگام دم کردن قهوه لازم به ذکر است که به دو قاشق پودر قهوه ترک با یک فنجان آب سرد (بهتر است یک تکه یخ) نیاز دارید. اگر دوست دارید قهوه تان شیرین باشد به جای شکر از یک حبه قند استفاده کنید تا مقدار کف و خامه آن بیشتر شود.
وقتی شروع به تهیه قهوه کردید فراموش نکنید که بعد از مخلوط شدن مواد به آرامی هم بزنید و به هیچ وجه از مخلوط کن استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  خاصیت خوردن گردو همراه با عسل

سپس وقتی قهوه روی حرارت ملایم قرار گرفت و وقتی شروع به بلند شدن کرد، بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید و ته سطح قهوه را بردارید و داخل فنجان بریزید. قهوه را روی حرارت برگردانید و بگذارید چند ثانیه دم بکشد!
باز هم طی مراحل بالا اجازه ندهید قهوه شروع به جوشیدن کند، زیرا جوشیدن طعم قهوه را تغییر می دهد و یکی از دلایل مهم کف نکردن قهوه شما خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید