مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با خوردن مربای چای ترش دیگه سمت هیچ مربایی نمیرید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گل ترش یکی از موادی است که به عنوان داروهای گیاهی نیز استفاده می شود. به دلیل طعم ترش فشار خون را کاهش می دهد و از دم کرده گل ترش (چای قرمز) برای درمان فشار خون استفاده می شود. همچنین سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.
مربای چای ترش از گل های ترش تازه ای است که در مناطق جنوبی کشور به ویژه در استان های سیستان و بلوچستان کشت و برداشت می شود. این مربا طعم شور دارد که برای صبحانه گزینه جذابی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل ترش با سایت دلگرم همراه باشید.
مربا یکی از شیرینی هایی است که برای صبحانه و شام استفاده می شود. مربا معمولا از میوه های مختلف درست می شود.

مواد لازم مربای چای ترش

گل ترش تازه: اختیاری
شکر قهوه ای یا سفید: یک و نیم برابر بزرگتر از گل ترش


مربای چای ترش

طرز تهیه مربای چای ترش

برای تهیه مربای خوش طعم و سالم با چای ترش در ابتدا دانه های گل ترش را جدا می کنیم. شکر یک و نیم برابر بیشتر از گل ترش نیاز داریم و به دلخواه می توانیم از شکر سفید یا قهوه ای استفاده کنیم.

گل ترش را تمیز می کنیم و دانه های آن را کاملا جدا می کنیم و می شوییم. سپس گل ها را به قطعات کوچکتر برش می دهیم. یک دانه چای ترش را با نصف فنجان آب در کتری روی آتش بگذارید تا بجوشد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه یک دسر عامه پسند، تارت توت فرنگی

باید بخوانید:

و رنگ گل را خوب برگردانید و آب چسبناک را بگیرید. دانه ها را از آب خارج کرده و گل ها و دانه ها را در شرپا بریزید و بجوشانید. در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید و بگذارید گلها بپزند.

وقتی گل ها کاملا آب شدند و آب غلیظ شد شکر را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد و غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس در ظرف یا ظرف شیشه ای مورد نظر درب دار بریزید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *