مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت و راهها درمان درد و سوزش شکم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علل و درمان سوزش شکم


سوزش شکم و همین طور درد در ناحیه شکم یکی از دردهایی است که بی شک هر کسی مبتلا به آن شده است، این درد و سوزش دارای علت های بسیار گوناگونی می باشد که باید متناسب با شرایط درد و سوزش شکم بررسی شوند تا بتوان درمان مناسبی برای آن ها یافت.


در این مطلب قصد داریم درباره چند علت سوزش شکم که بیشتر در بین مردم شایع می باشد صحبت کنیم و در صورتی که در منزل قابل درمان باشد راه حل درمان آن ها را بیان کنیم.


مسمومیت غذایی اولین عامل سوزش شکم و شکم درد


مسمومیت غذایی یکی از عوامل بسیار شایع سوزش شکم می باشد، مسمومیت غذایی باعث به وجود آمدن باکتری های بسیار زیاد در بدن شما می شود که این باکتری ها منجر به درد شکم و همین طور در بسیاری از مواقع اسهال و استفراغ می شود.


این مسمومیت ها معمولا با مراجعه به پزشک درمان می شود ولی در موارد بسیار نادری نیز مشاهده شده است که فرد بعد از این که دچار مسمومیت غذایی شده است جان خود را از دست داده و پزشکان نیز نتوانسته اند او را درمان کنند.


معمولا بعد از درمان پزشک به مدت یک الی دو روز شکم شما همچنان درد خواهد کرد ولی بعد از این مدت درمان خواهد شد.


عوارض جانبی داروها، عامل دیگر سوزش شکم


امروزه تمامی داروها شیمیایی هستند و کمتر کسی را پیدا می کنید که از داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها استفاده کند، به جرات می توان گفت که تمامی داروهای شیمیایی دارای عوارضی هستند که نمی توان از آن ها اجتناب کرد، برخی از این عوارض ممکن است باعث سوزش شکم شما شوند که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا درمان شوید.

بیشتر بخوانید  علائم؛تشخیص و درمان بیماری راش


علت سوزش شکم


حساسیت به لاکتوز باعث سوزش شکم می شود


یکی از بیماری های بسیار شایعی که در سرتاسر دنیا وجود دارد حساسیت به لاکتوز می باشد، این حساسیت می تواند باعث شود که سوزش معده شدیدی را احساس کنید، در صورتی که این حساسیت و بیماری را دارید سعی کنید از خوراکی ها و مواد غذایی که دارای این ماده می باشند استفاده نکنید تا دچار سوزش شکم نشوید یکی از مهم ترین منابع غذایی که دارای لاکتوز هستند شیر می باشد.


سنگ کیسه صفرا و سوزش شکم


کیسه صفرا یکی از عضو های بسیار کوچک بدن است که در زیر کبد واقع شده است، این عضو گاهی اوقات ممکن است سنگ بسازد که این سنگ می تواند باعث ایجاد سوزش و درد غیر قابل تحملی در شکم شما شود،


این سنگ ها در واقع راه روده ها را می بندند و به این شکل باعث ایجاد درد در معده و شکم می شوند. معمولا درد سنگ کیسه صفرا در قسمت های بالایی و بیشتر در سمت راست شکم است که در صورتی که از غذاهای چرب استفاده کنید این درد چند برابر می شود.


تیروئید عامل سوزش شکم


آخرین مورد از بیماری های شایعی که می تواند باعث سوزش در ناحیه شکم شما شود بیماری تیروئید می باشد، این بیماری به سبب ایجاد مشکلاتی در غذه تیروئید که در گلو قرار داد به وجود می آید و در صورتی که تیروئید شما پر کار باشد هورمون های بسیار زیادی را ترشح می کند که باعث می شود فرایند هضم توسط معده شما افزایش پیدا کند و به این ترتیب باعث ایجاد سوزش در شکم شود.

بیشتر بخوانید  رنگ صندلی چه رنگی باید باشد؟ + توضیحات رنگ


بیشتر بخوانید :


علل اصلی سوزش سمت چپ شکم چیست ؟


علت و ۱۰ درمان موثر درد و سوزش معده در دوران بارداری


علت درد در ناحیه ی اطراف ناف + راه های درمان


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


وحید محقق


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *