مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت ضعف ناگهانی بدن چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید هشدار بی حالی و ضعف ناگهانی آن ها ملاقات می کنند.

 ضعف ناگهانی در بدن

درمان ضعف و بی حالی ناگهانی

ممکن است به طور ناگهانی تحرک خود را از دست بدهید و نتوانید به اندازه تلاش خود حرکت کنید. در این حالت بدن شما به طور ناگهانی ضعیف می شود. این ضعف ناگهانی گاهی با استراحت از بین می رود، اما گاهی نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی است که باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله به برخی از علل ضعف ناگهانی بدن می پردازیم.

در این قسمت یکی از مهم ترین واکنش های ارگانیسم و ​​آن بی حالی و ضعف ناگهانی که یکی از عوامل اصلی سکته قلبی است را برایتان می گویم. ما یک تجربه بسیار مهم در مورد حمله قلبی را با شما به اشتراک می گذاریم! نکته بسیار ارزشمندی که همه ما پزشک و غیر پزشک باید همیشه به آن توجه داشته باشیم.
هر وقت یک فرد مسن پیش شما می آمد و از بی حالی و ضعف ناگهانی شکایت می کرد! اول از همه به سکته قلبی مشکوک شوید!!

آره! در بسیاری از موارد تنها نشانه سکته قلبی در افراد مسن احساس ضعف و بی حالی ناگهانی است! جالب اینجاست که این افراد اصلاً درد قفسه سینه یا عرق کردن ندارند و ذهن شما می تواند از سکته قلبی دور شود! پس همیشه از یک فرد مسن با ضعف شدید نوار قلب بگیرید!

دیروز برای دومین بار این تجربه را داشتیم که یک سالمند به بیمارستان مراجعه کرد و گفت: چند ساعت پیش ناگهان وزنم کم شد! در معاینات متوجه شدیم که بیمار چند ساعت پیش دچار حمله قلبی شدید شده است!«جالب است که بیمار اصلاً درد قفسه سینه، عرق کردن یا سایر علائم سکته قلبی نداشته است! فقط احساس شدید و ناگهانی داشته است. ضعف …

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

کمبود انرژی و خستگی زودرس (ضعف غدد فوق کلیوی)

آدرنال بروت هزاران نفر در سراسر جهان از خستگی دائمی رنج می برند که با خواب و استراحت برطرف نمی شود. این علامت اولیه ضعف یا نارسایی غدد فوق کلیوی است. اندازه 3 تا 4 اینچ، هر کدام بالای هر کلیه. این غدد برای بقا حیاتی هستند و هورمون های مختلفی مانند آدرنالین، کورتیزون، آلدوسترون، استروژن، تستوسترون، پروژسترون، DHEA و غیره را تولید می کنند که نقش های متفاوتی در بدن دارند.

برخی از وظایف هورمون های تولید شده توسط این غدد عبارتند از: فعال کردن سیستم فرار (سیستم مدیریت استرس)، تولید انرژی، افزایش قند خون، تنظیم قوای جنسی، تنظیم متابولیسم و ​​چندین نقش مهم و حیاتی دیگر. استرس، غدد آدرنالین با تولید هورمون های مختلف به بدن شما کمک می کند تا از استرس خلاص شود، به همین دلیل است که ممکن است در هنگام استرس بارها در کلیه های فوقانی خود احساس درد کرده باشید.

علائم شایع ضعف آدرنالین عبارتند از: ضعف، خستگی و معمولا افسردگی، مصرف بیش از حد قند یا غذاهای شور (زیرا بدن هورمون های کافی تولید نمی کند که انرژی تولید می کند و فرد تمایل به دریافت انرژی دارد. خوردن قند)، افت فشار خون و افت قند خون، هیپوترمی ناشی از کمبود کورتیزول و علائم ثانویه ضعف آدرنالین عبارتند از:

بیشتر بخوانید  موارد مصرف آمپول هورمون رشد سیناتروپین و عوارض خطرناک این آمپول

اختلالات گوارشی، ناتوانی در کنترل استرس، تحریک پذیری، حساسیت به برخی غذاها، درد و ضعف عضلانی، سرگیجه، عفونت های مکرر، تغییر رنگ پوست، ناتوانی جنسی و غیره. بدن برای دفع سموم و فلزات سمی نیز به انرژی نیاز دارد و در صورت کمبود انرژی، به مرور زمان فلزات سمی در بدن جمع شده و باعث بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و حتی سرطان می شود.

اگر شما از جمله کسانی هستید که صبح هنگام بیدار شدن از خواب به جای احساس شادابی و شادابی، احساس بی حالی، بی حسی و افسردگی دارید و با گذشت روز این حالت از بین می رود، احتمالاً غدد آدرنالین ضعیفی دارید. در ساعات اولیه صبح، غدد آدرنالین در این افراد به درستی کار نمی کنند و با گذشت روز یا استفاده از مواد محرک مانند قهوه و چای، فعالیت این غدد افزایش یافته و احساس خستگی و بی حسی از بین می رود.

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

علائم روانی ضعف آدرنالین

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

کورتیزول یکی از هورمون هایی است که از این غدد ترشح می شود، یک محرک طبیعی است، زمانی که غدد آدرنالین کمتر فعال شوند، این هورمون کمتر ترشح می شود و جایگزین احساس نشاط، خستگی، کسالت و افسردگی می شود. به عنوان مثال افرادی که از مشتقات این هورمون درد مانند کورتیزون استفاده می کنند معمولاً بعد از تزریق احساس شادی می کنند یا ورزش باعث ترشح بیشتر این هورمون می شود و به همین دلیل است که ورزشکاران معمولاً شاداب تر هستند. آنها دیگران هستند. افسردگی، بی تفاوتی، ناامیدی، پوچی، نوسانات خلقی (یک روز پرانرژی و روز بعد یا یک ساعت عصبی و کسل کننده هستند)، بی قراری، بی خوابی، اضطراب و وحشت، ترس ناگهانی (Panic Attach) تحریک پذیری یکی از عوامل روانی است. علائم ضعف آدرنالین

در زندگی زناشویی فردی که غدد آدرنالین ضعیفی دارد، شریک زندگی او به اشتباه فکر می کند که علاقه خود را نسبت به طرف مقابل از دست داده است، در واقع ضعف غدد آدرنالین در تولید هورمون های تولید کننده انرژی و برانگیختگی جنسی باعث از بین رفتن تمایل به برقراری ارتباط می شود. ، کم انرژی می شود، کمتر صحبت می کند و مدام فکر می کند، ممکن است فرد تمایل به برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را از دست بدهد، معمولا این افراد به صورت نیمه وقت کار می کنند.ضعف جنسی نیز از علائم شایع نارسایی غدد آدرنالین است زیرا این غدد هورمون های جنسی ترشح می کنند.

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

علل ضعف آدرنالین

یک زندگی پر استرس می تواند عامل بسیار مهمی در تضعیف غدد فوق کلیوی باشد. استرس به هر شکلی، از مشکلات عاطفی و اقتصادی، از کار سخت گرفته تا زندگی در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا، می تواند غدد آدرنالین را تخلیه کند. هر زمان که فرد تحت استرس باشد، غدد آدرنالین کمک می کند. بدن عجله می کند و به بدن کمک می کند تا خارج شود. حالت‌های فشار و استرس با تولید هورمون‌های مختلف منجر به مصرف مقادیر زیادی روی و منیزیم در بدن می‌شود، استرس مداوم غدد آدرنالین را تخلیه می‌کند و بیشتر مصرف می‌کند و در نهایت باعث تخلیه روی، منیزیم و برخی دیگر از بدن می‌شود. ویتامین ها و مواد معدنی در بدن استرس باعث فعالیت زیاد و ضعیف شدن این غدد می شود.

بیشتر بخوانید  عمل بلفاروپلاستی چیست و چه عوارضی دارد؟

کمبود خواب

انرژی تجدید می شود و غدد آدرنالین در هنگام خواب بازسازی می شوند انسان در طول روز از سیستم عصبی سمپاتیک خود استفاده می کند که باعث مصرف انرژی و خستگی ارگانیسم می شود این سیستم با سیستم عصبی پاراسمپاتیک که وظیفه آن بازسازی است تنظیم و متعادل می شود. بدن و ریکاوری انرژی است، سیستم عصبی پاراسمپاتیک معمولا در هنگام خواب و استراحت عمل می کند، بنابراین زمان خواب را زمان نگهداری بدن می نامند، اگر به اندازه کافی نخوابید، بازسازی و فعالیت غدد فوق کلیوی مشکل می شود.

افزایش مقدار مس در بدن

وقتی غدد آدرنالین ضعیف می شود مس در بدن تجمع می یابد با افزایش سطح مس در بدن مشکلات جسمی و روحی در ارتباط با افزایش مس در بدن دیده می شود. ایجاد شده است.(برای آشنایی و مطالعه بیماری مصرف بیش از حد مس اینجا را کلیک کنید).

رژیم غذایی نامناسب و کاهش کیفیت غذا

اکثر رژیم ها حاوی مواد معدنی و ویتامین های کمی هستند که برای عملکرد غدد فوق کلیوی مورد نیاز هستند، از جمله ویتامین های A، B، C، E و مواد معدنی مانند منگنز، روی، خامه ترش و سلنیوم. مردم به دلیل مشغله زیاد و سبک زندگی، تمایل بیشتری به خوردن فست فود و غذاهای آماده دارند. این غذاها معمولاً پرکالری و کمبود مواد مغذی و همچنین کم شدن مواد غذایی به دلیل استفاده از هورمون ها برای تغذیه دام و طیور و روش رشد سریع در میوه ها و سایر غذاها برای تخلیه آن است. مواد معدنی و ویتامین ها. هر گاه فردی تحت استرس باشد نیاز بیشتری به این مواد مغذی خواهد داشت، متاسفانه امروزه زندگی استرس زاتر از قبل شده و غذا بی کیفیت و ارزش کمتری پیدا کرده است.

مواد شیمیایی و فلزات سمی

بدن هر انسانی در معرض هزاران ماده شیمیایی و سمی است که در هوا، آب و غذا یافت می شود و نقش مهمی در تضعیف غدد آدرنالین دارد.بیشتر مردم از مصرف بسیاری از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و غیره آگاهی ندارند. . داروها اثر مخرب و جبران ناپذیری بر روی کبد و غدد فوق کلیوی دارند.

عفونت های مزمن در بدن

عفونت های مزمن این غدد را نیز ضعیف می کنند مثلاً در هنگام سرماخوردگی احساس بی حالی و کمبود انرژی می کنید این غدد به بدن کمک می کنند هورمون های بیشتری نسبت به عفونت ها تولید کند با ویروس هایی که این غدد را ضعیف می کنند و انرژی ندارند مبارزه کنید.

محرک ها

محرک هایی مانند قهوه و کافئین، شکر، الکل و غیره. باعث تخریب غدد فوق کلیوی شود. مصرف این مواد محرک به فرد انرژی موقت می دهد اما در نهایت غدد آدرنالین ضعیف شده و فرد تمایل بیشتری به مصرف قهوه، الکل و … دارد. … برای گرفتن انرژی

ضعف مادرزادی غدد فوق کلیوی

بسیاری از نوزادان با غدد آدرنالین ضعیف به دنیا می آیند. این یک مشکل ژنتیکی نیست، بلکه نتیجه کمبود یا بیش از حد برخی از مواد معدنی در بدن مادر است و این کودکان با سطوح پایین یا نامتعادل مواد معدنی بدنیا می آیند، به عنوان مثال:

بیشتر بخوانید  مننژیت را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

اگر مادر کمبود روی داشته باشد که یک مورد شایع است، سطح روی و مس نوزاد نیز پایین است. زمانی که این کودکان به سن 5 تا 7 سالگی می رسند، ضعف غدد بیشتر به چشم می آید. آنها اغلب بیمار، افسرده خفیف و دارای اختلالات یادگیری هستند. برخی از کودکان نیز با بیش فعالی و سایر مشکلات رفتاری پاسخ می دهند.

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

راه های تشخیص نارسایی غده فوق کلیوی

متأسفانه وقتی افراد از خستگی و افسردگی و سایر علائمی که معمولاً در نتیجه ضعف غدد فوق کلیوی است شکایت می کنند، اکثر پزشکان سؤالات درستی از بیمار یا آزمایشات آدرنالین نمی پرسند، معمولاً پاسخ ها این است: به مسافرت بروید یا قرص تجویز کنید. داروی ضد افسردگی یا به بیمار می گویند پیش مشاور برو و نظرش را عوض کن! در مواردی که فرد از ناتوانی جنسی رنج می‌برد، هورمون‌هایی تجویز می‌شود که وضعیت را بدتر از آنچه که هست می‌کند یا درمان‌های کاملاً اشتباه تجویز می‌شود.

علائمی مانند خستگی و فشار خون پایین، تمایل به استفاده از محرک هایی مانند قهوه، چای برای شادابی بیشتر، افسردگی، درد مفاصل، تمایل به خوردن شیرینی ها یا مواد نمکی، کمردرد ممکن است از نشانه های آشکار ضعف غده آدرنالین باشد.

یک تست بسیار ساده برای تشخیص ضعف آدرنالین:

پزشک هنگام دراز کشیدن به آرامی فشار خون فرد را اندازه می گیرد، سپس بیمار بلافاصله و ناگهانی از جایش بلند می شود و پزشک مجدداً فشار خون او را اندازه می گیرد. فشار خون باید بالا باشد، اما در افرادی که غدد فوق کلیوی ضعیف دارند، معمولاً فشار خون پایین می آید و فرد احساس ضعف و کمی سرگیجه می کند، این یک آزمایش بسیار ساده و آسان برای تشخیص ضعف غده فوق کلیوی است.

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

درمان ضعف بدن

برای درمان انجام آزمایش خون برای اندازه گیری هورمون ها، الکترولیت ها، مواد معدنی و ویتامین ها ضروری است و برنامه درمانی باید بر اساس نتایج آزمایش تنظیم شود. درمان کامل این عارضه به دلیل ضعف غدد فوق کلیوی معمولا بین 6 ماه تا 1 سال طول می کشد.

من همچنین سال ها پیش نارسایی آدرنال داشتم و متأسفانه هیچ پزشکی، حتی من، درک دقیقی از علل افسردگی، خستگی و سایر مشکلات نداشتم، که منجر به تحقیقات و درک بیشتر بیوشیمی بدن و رابطه بین بدن و ذهن شد. درمان و هزاران بیمار دیگر تا به امروز درمان نارسایی آدرنال و حتی بیماری های دیگر، علاوه بر تجویز دارو یا مکمل های غذایی، نیازمند تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی از جمله رژیم غذایی، استراحت، سونا درمانی برای از بین بردن سموم و فلزات سمی در بدن ما است. تا به امروز به دلیل آلودگی محیط زیست در معرض قرار گرفته است.

تغییر در روابط اجتماعی و حتی قطع ارتباط با افرادی که به روان شما آسیب می رسانند و موارد دیگر، به یاد داشته باشید که آنچه غدد فوق کلیوی را ضعیف کرده است، عوامل ذکر شده و درمان با اصلاح آنها و البته تجویز دارو یا مکمل هاست. تغذیه مناسب ارائه می شود.

هشدارهای بی حالی و ضعف ناگهانی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *