علت سوزش پشت شانه چپ چیست؟


چیزی که بیشتر مردم به آن شانه می گویند در واقع مفاصل متعدد با آن هستند تاندون ها و ماهیچه ها آنها ترکیب می شوند تا طیف وسیعی از حرکات را در دست انجام دهند، از خاراندن پشت تا پرتاب توپ بولینگ. با این حال، تحرک عواقب خود را دارد. تحرک منجر به مشکلاتی با ناپایداری یا آسیب به بافت نرم یا ساختار استخوانی شانه می‌شود که منجر به درد شانه می‌شود. شما فقط زمانی احساس درد خواهید کرد که شانه خود را حرکت دهید یا همیشه احساس درد کنید.

درد شانه و شانه می تواند موقت یا مداوم باشد و نیاز به تشخیص و درمان شانه درد دارد. در این مقاله به دلایل درد شانه و شانه و روش های درمان آن می پردازیم. پزشک می تواند اطلاعات بیشتری در مورد درد شانه به شما بدهد. این درد می تواند به صورت درد در سمت چپ، راست یا هر دو شانه مفصل رخ دهد دلگرم کننده با من باش.

تحریک تیغه شانه چپ

درد شانه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

نشستن و ایستادن نامناسب

استفاده نادرست از مفصل شانه در نهایت باعث ایجاد درد و سفتی در شانه می شود.

شانه ی یخ زده

وضعیتی دردناک که حرکت طبیعی مفاصل را کاهش می دهد و گاهی از حرکت و خشکی شانه ها به طور کلی جلوگیری می کند.

اختلالات روتاتور کاف

روتاتور کاف گروهی از ماهیچه ها و تاندون هایی است که در اطراف مفصل شانه قرار گرفته و آن را در جای خود نگه می دارند و اختلالی در این ناحیه مانند پارگی تاندون شانه باعث درد در شانه می شود. در مواردی که علائم پارگی روتاتور کاف طولانی شود ( حدود 12-6 ماه) و در موارد پارگی درشت بیش از سه اینچدرمان پارگی غیر جراحی تاندون شانه ممکن است نتایج خوبی نداشته باشد. در این موارد، عمل جراحی معمولاً توسط جراح شانه انجام می شود.

دررفتگی شانه

یکی از شایع ترین آسیب ها شانه ها، دررفتگی شانه بیشتر در بین ورزشکاران جوان و افرادی که با نفوذ زیاد ورزش می کنند شایع است. که منجر به درد شانه می شود.

بی ثباتی شانه

زمانی که شانه ناپایدار است و دامنه حرکتی زیادی دارد (تحرک بیش از حد)

اختلالات مفصلی

آکرومیوکلاویکولار و بیماری هایی مانند آرتروز شانه که مفصل را درگیر می کند آکرومیوکلاویکولار، مفصل شانه فوقانی، روی شانه یا مفصل شانه تاثیر می گذارند و باعث درد می شوند.مثل دیگران آرتروزدرمان آرتروز شانه نیز با فعالیت های غیر تهاجمی آغاز می شود. برای درمان آرتریت شانه، باید اصول اولیه را دنبال کنید، مانند شروع به اصلاح فعالیت های روزانه فرد و محدود کردن برخی فعالیت ها.

شکستگی شانه

به عنوان مثال، شکستگی استخوان بازو یا ترقوه. در برخی موارد درد شانه به دلیل مشکل مفصل شانه نیست، بلکه به دلیل مشکل در قسمت دیگری از بدن مانند گردن است که در شانه و قسمت بالای کمر احساس می شود.

درد در شانه و گردن

درد شانه گاهی اوقات در گردن ایجاد می شود. با بررسی علل گردن درد و رفع آن می توانید به درمان شانه درد کمک کنید.دلیل آن این است که اعصاب و ماهیچه هایی که از گردن شروع می شوند در مسیر خود به سمت بازو از شانه عبور می کنند.عصب های گردن نیز به سمت بازو حرکت می کنند. از طریق شبکه بازویی درد گردن و شانه می تواند به بازو نیز سرایت کند. درد گردن بیشتر در شانه ها و عضله ذوزنقه ای احساس می شود، در حالی که درد شانه بیشتر در قسمت بالای بازو احساس می شود. مطمئناً شدیدترین بیماری گردن دیسک گردن است.

بیشتر بخوانید  تغذیه پوست، با این مواد زیباترین پوست را خواهید داشت

مواد غضروفی بین مهره های گردنی بیرون زده و به اعصاب گردنی فشار وارد می کند و همچنین باعث ایجاد یک واکنش التهابی بسیار شدید می شود. به خصوص زمانی که این درد در بازوی چپ ظاهر می شود، برخی از افراد درد بازوی چپ را با بیماری قلبی مرتبط می دانند و به دنبال درمان آن هستند. گاهی اوقات درد فقط در دست ها احساس می شود، بدون اینکه فرد درد گردن را به خاطر بیاورد. درمان دیسک گردن بسیار دشوار است و اغلب نیاز به همکاری زیاد بیمار دارد.

علائم شانه درد

بسته به بیماری یا اختلالی که باعث آن شده است، ممکن است با علائم دیگری همراه باشد. درد شانه می‌تواند ناشی از خود شانه یا بیماری‌هایی باشد که سایر قسمت‌های بدن مانند گردن، شکم، سینه یا بازوها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. سایر علائم شانه درد که با درد شانه رخ می دهد عبارتند از:

 درد شانه و شانه (شانه درد): علت و درمان با طب فیزیکی

  • درد در ناحیه کمر، گردن یا بازوها
  • کبودی
  • فراخوانی دست هنگام حرکت
  • خستگی
  • تب
  • احساس خستگی یا برآمدگی
  • سفتی و ضعف عضلانی
  • حرکات دردناک دست
  • تورم بازو
  • گرما یا کبودی

درد شانه می تواند خفیف و کمی متفاوت از فعالیت های روزانه یا قوی باشد، به طوری که شانه اصلا نمی تواند حرکت کند. اگر احساس می کنید به بیماری شانه یخ زده مبتلا هستید و خشکی و درد مداوم در شانه دارید که حرکت را محدود می کند، با پزشک خود تماس بگیرید.

تشخیص درد در شانه چپ

یک معاینه جامع برای کشف علل درد شانه مورد نیاز است. پزشک شما به دنبال ناهنجاری های فیزیکی، تورم، بدشکلی یا ضعف عضلانی خواهد بود و به دنبال مناطق حساس خواهد بود. او همچنین دامنه حرکت و قدرت شانه ها را مشاهده خواهد کرد. پزشک شما می تواند ابتدا با صحبت در مورد علائم و معاینه شانه علت درد شانه را تشخیص دهد. در برخی موارد، آزمایشاتی برای تعیین علت درد شانه لازم است. پزشک علاوه بر اینکه محل دقیق شانه درد را می پرسد، سوالات زیر را از شما می پرسد:

  • مصدومیت قبلی
  • عواملی که باعث تشدید یا درمان درد می شوند
  • درد شانه که در خواب و شب تشدید می شود
  • دردی که به تدریج یا ناگهانی ظاهر می شود
  • دردی که بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، مثلاً در محل کار یا در حین ورزش
  • علائم دیگری که ممکن است داشته باشید

پزشک ناحیه شانه را به صورت فیزیکی معاینه می کند و همچنین از شما حرکات دست خاصی می خواهد. به عنوان مثال، دست های خود را پشت گردن خود قرار دهید و آرنج های خود را به طرفین بکشید. اگر معاینه دقیق‌تر شانه نیاز به آزمایش‌های تصویربرداری داشته باشد، پزشک ممکن است آزمایش‌هایی مانند اشعه ایکس و اشعه ایکس را انجام دهد. رونویسی شده توسط RA. ممکن است آزمایش خون نیز توصیه شود.

رفتار

درمان های مختلفی برای درد شانه و پیچ خوردگی شانه وجود دارد که به درد شانه و علائم شانه درد بستگی دارد. برخی از درمان ها مانند گرما درمانی، کمپرس یخ و مسکن ها درد شانه را تسکین می دهند و خشکی شانه ها را درمان می کنند. و جراحات جزئی در خانه. انجام تمرینات برای درد شانه نیز می تواند به بهبودی کمک کند. اگر درد شانه شما ایجاد شده باشد صدمات مزمن، اگر بعد از چند هفته تمرین شانه خیلی سخت است یا بهبود نمی یابد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف و عوارض جانبی دکسکتوپروفن

پزشک ممکن است شما را به یک متخصص ارتوپد یا روماتولوژیست ارجاع دهد. بسته به علت شانه درد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند از فعالیت ها یا حرکات خاصی که علائم درمان درد گردن و شانه را بدتر می کند، اجتناب کنید. به عنوان مثال، در سطح دردناک اولیه بیماری شانه یخ زده، توصیه می شود از فعالیت هایی که شامل بالا بردن بازو بالای سر و کشیدن بیش از حد است که درد شانه را بدتر می کند، خودداری کنید. با این حال، باید از شانه برای فعالیت های دیگر استفاده کنید، زیرا اگر آن را آرام نگه دارید، می توانید علائم را بدتر کنید.

بسته های یخ

اگر در حین انجام فعالیت هایی مانند ورزش به شانه آسیب دیدید، می توانید از کمپرس یخ برای کاهش درد و التهاب شانه در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. برای 10 تا 30 دقیقه باید از کیسه یخ استفاده کنید. یک کیسه نخود فرنگی منجمد یا چیزی شبیه آن نیز موثر است. کیسه یخ را در یک حوله مرطوب قرار دهید تا از تماس مستقیم یخ با پوست و ایجاد سوختگی یخ جلوگیری شود.

پزشکی

اگر درد شانه و گرفتگی شانه خفیف است، داروهای مسکن مانند کدئین ممکن است برای کنترل درد کافی باشد. مسکن ها را می توان به عنوان درمانی برای گردن درد و کاهش درد استفاده کرد. همیشه دارو را طبق دستورالعمل روی جعبه مصرف کنید تا دارو برای شما موثر باشد و آن را زیاد مصرف نکنید. اگر درد شانه شدیدتر باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن را تجویز کند. این داروها همچنین باعث کاهش درد و تورم در ناحیه شانه می شوند. اگر این داروها به طور منظم مصرف شوند و مصرف آنها محدود به زمان بروز علائم نباشد، بیشترین تاثیر را خواهند داشت. هیالورونات داروی دیگری است که برای درمان شانه درد به داخل شانه تزریق می شود. بررسی مطالعات مختلف نشان می دهد که تزریق هیالورونات در کاهش درد شانه بسیار موثر است.

مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی یک درمان جایگزین است که برای درمان بسیاری از اختلالات مختلف مانند درد و التهاب، افسردگی و استرس استفاده می شود. در مورد اثربخشی مغناطیس درمانی ابهاماتی وجود دارد، زیرا بسیاری از پزشکان آن را درمانی معتبر نمی دانند. هنگامی که آهنرباها روی پوست قرار می گیرند، نیروی مغناطیسی آنها به بدن نفوذ می کند و با آهن موجود در خون تعامل می کند. این جذب مغناطیسی باعث افزایش جریان خون و بهبود گردش خون می شود. تحریک موضعی است، مگر اینکه آهنرباها روی شریان اصلی قرار داشته باشند. در این مورد گفته می شود که نیروهای مغناطیسی میدان تأثیر گسترده تری دارند. این روش درد شانه را کاهش می دهد.

پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) نام پلاسمای خون غنی از پلاکت است که حاوی دوزهای زیادی از پروتئین های فعال زیستی مانند فاکتورهای رشد است که برای ترمیم و بازسازی بافت ضروری هستند.

طب سوزنی

طب سوزنی بر کاهش التهاب، بهبود گردش خون و کاهش درد شانه تمرکز دارد. طب سوزنی در درمان آسیب های مزمن و دردناکی که به درمان های سنتی جواب نمی دهد بسیار موثر است. طب سوزنی ترشح مواد شیمیایی مانند آدنوزین و مسکن های طبیعی با خواص ضد التهابی را تحریک می کند. طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های نازک و از قبل استریل شده در قسمت های مختلف بدن برای برانگیختن واکنش است. در طب سوزنی ترشح مواد شیمیایی آدنوزین و مسکن های طبیعی با خواص ضد التهابی تحریک می شود.

بیشتر بخوانید  چرا ایدز یک روبان قرمز است؟

ماساژ

هیچ جایگزینی برای ماساژ درمانگر حرفه ای وجود ندارد. حتی اگر مالش گردن یا شانه‌ها با دست مخالف درمان موقتی برای درد شانه باشد، یک ماساژدرمانگر می‌داند که چگونه فشار مستقیم اعمال کند تا به نتایج مطلوب برای گرفتگی عضلات شانه دست یابد. دو راه برای تسکین درد شانه وجود دارد:

ماساژ سوئدی

این ماساژ درمانی باعث افزایش سطح اکسیژن در خون می شود که باعث کاهش سموم عضلانی و بهبود گردش خون می شود که به نوبه خود باعث کاهش درد شانه می شود.

نقاط ماشه ای را ماساژ دهید

این روش می تواند به طور فعال موقعیت و شدت حواس را تشخیص دهد و به طور طبیعی درد شانه را مدیریت کند. اغلب یک جلسه درمانی منجر به کاهش قابل توجه درد می شود، در حالی که جلسات درمانی مداوم منجر به نتایج موثرتر و درمان درد شانه می شود.

فیزیوتراپی

روش های مختلف بدنی و تمرینات کتف در فیزیوتراپی برای تسکین درد شانه استفاده می شود. اگر به یک فیزیوتراپیست ارجاع شده اید، فیزیوتراپیست توضیح می دهد که کدام درمان ها استفاده می شود و چگونه کار می کنند. درمان های احتمالی به شرح زیر است:

تمرینات شانه

به عنوان مثال، اگر ناپایداری شانه دارید، تمرینات قدرتی شانه در دسترس هستند.

ماساژ

در این روش فیزیوتراپیست علاوه بر ورزش روی کتف، شانه را با دست ماساژ داده و درد شانه را تسکین می دهد.

آموزش

اگر شانه درد دارید، باید شانه خود را با حرکات سبک حرکت دهید. عدم استفاده از شانه باعث ساییدگی عضلات و بدتر شدن سفتی عضلات می شود. بنابراین، در صورت امکان، طبق معمول از شانه استفاده کنید. اگر شانه خیلی سفت است، انجام تمرینات شانه می تواند با درد شانه همراه باشد. پزشک یا فیزیوتراپیست شما حرکات و تمرینات اصلاحی را برای درد شانه و شانه ارائه می دهد که آسیب شانه را بدتر نمی کند.

 درد شانه و شانه (شانه درد): علت و درمان با طب فیزیکی

درد شانه را تمرین کنید یا خودتان این کار را زیر نظر پزشک یا فیزیوتراپ انجام دهید. همچنین می توانید از درمان دستی استفاده کنید. در این روش پزشک دست شما را حرکت می دهد. برای حرکت دادن مفاصل و بافت های نرم شانه از روش های درمانی خاصی استفاده می شود. این تمرینات و تمرینات شانه درد به شما کمک می کند تا درد شانه صبحگاهی را که در برخی از بیماران وجود دارد کاهش دهید.

درد شانه می تواند ناشی از خود شانه یا مشکلات سایر قسمت ها باشد. پزشک علت درد شانه را تشخیص می دهد و سپس بهترین درمان را برای شما تجویز می کند. ورزش‌ها درد کتف با تجویز پزشک یا فیزیوتراپیست می‌تواند تا حد زیادی به درد شانه صبحگاهی که برخی از بیماران تجربه می‌کنند کمک کند و کاهش دهد. فقط تعداد کمی از بیماران ممکن است برای درمان نیاز به جراحی شانه داشته باشند. بعد از عمل اقداماتی برای کاهش درد انجام می شود، درد می تواند به صورت درد در شانه چپ، راست یا هر دو شانه ظاهر شود.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید درد و گزگز در پشت شانه

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید