مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم و نشانه های لوزه سوم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم و نشانه های لوزه سوم + درمان; برای جراحی لوزه سوم عجله نکنید

علائم و نشانه های لوزه سوم

لوزه سوم بافت لنفاوی بدون کپسول داخل بینی است

(گلو از 3 قسمت تشکیل شده است: 1- گلو دهان یا حلق 2- گلو حنجره یا هیپوفارنکس 3- نازوفارنکس یا نازوفارنکس).

لوزه سوم در انتهای گلو قرار دارد و نقش آن ایمنی بدن است و اگر در برخی موارد مشکلی برای رشد کودک وجود داشته باشد می توان آن را با جراحی برداشت.لوزه ها و این قسمت از لنف. به بافتی که بعد از دو لوزه مذکور قرار دارد، لوزه سوم می گویند.

این را جراح گوش، حلق و حنجره توضیح می دهد.ما اغلب از پزشک می شنویم که کودک لوزه سوم دارد. آیا این لوزه فقط در برخی از کودکان وجود دارد؟ به طور کلی این لوزه در همه افراد وجود دارد اما در برخی از کودکان ممکن است این لوزه بزرگتر از حد معمول باشد و به اصطلاح هیپرتروفی داشته باشد که البته در همه کودکان این اتفاق نمی افتد.

علائم و نشانه های لوزه سوم

علائم لوزه سوم

رشد غیر طبیعی لوزه سوم سوراخ های پشت بینی را باریک کرده و باعث تنفس در دهان می شود. هنگامی که تنفس دشوار است، گرفتگی صدا و خروپف در خواب ممکن است رخ دهد. گاهی اوقات این خروپف والدین را بیشتر نگران می کند، حتی اگر خروپف وجود نداشته باشد، به محض اینکه تنفس از راه دهان غیرطبیعی است، بینی را می بندد و ترشحات بینی ممکن است ایجاد شود.

تغییرات دیگری نیز در این افراد وجود دارد. در دراز مدت ظاهر این کودکان به گونه ای تغییر می کند که در اصطلاح پزشکی ظاهر لوزه سوم یا آدنوئید نامیده می شود. ما تا حد زیادی می بینیم که اهمیت مشکل آنها را درک می کنیم. کودکان لب های بالایی آنها به سمت بالا می چرخد ​​که باعث ظاهر شدن دندان های جلویی و گاهی کبودی زیر چشم می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص ضد افسردگی دوکسپین 

علائم و نشانه های لوزه سوم

چگونه با کودکی که لوزه سوم بزرگ شده دارد رفتار کنیم؟

آیا خود به خود از بین می رود؟

اگر این کودکان با بزرگ شدن لوزه سوم دچار عوارض شوند و یا اگر عوارضی ایجاد شود و کودک دچار مشکل گوش شود، یا به دلیل بزرگی لوزه ها، کودک دچار سینوزیت مکرر می شود یا به دلیل بزرگی لوزه ها. انسداد راه هوایی ایجاد می شود در چنین مواردی باید اقداماتی انجام شود. در غیر این صورت معمولا با افزایش سن خود به خود برطرف می شود و نیازی به جراحی نخواهد بود.

علائم و نشانه های لوزه سوم

  • برداشتن لوزه سومی که در جواب سوال قبل گفتید یعنی چی؟

معمولا لوزه سوم با افزایش سن کوچک می شود. از آنجایی که لوزه سوم از بافت لنفاوی تشکیل شده است، بافت لوزه حدود 4 سال پوسیده می شود. یکی از دلایل کاهش ناراحتی های بیمار این است که با افزایش سن راه های هوایی و گلو و حنجره بزرگتر شده و در نتیجه لوزه سوم از این راه های هوایی کوچکتر می شود. از طرفی خود لوزه ها به مرور زمان کوچکتر می شوند.

بنابراین هم انبساط مجاری تنفسی گلو و حنجره و هم انقباض و ماندگاری لوزه سوم در همان حالت اولیه موثر است. گاهی اوقات ممکن است اینطور نباشد و به مرور زمان قابل بهبود نباشد و حتی در افراد مسن و کودکان 12 و 14 ساله، لوزه سوم باعث ایجاد مشکلات و عوارض می شود. بنابراین بهتر است با مشکل اول درمان شود و والدین در همه موارد صبر نکنند تا مشکل با افزایش سن برطرف شود.

بیشتر بخوانید  استفاده از فلفل آبی و معجزات آن برای درمان نقرس و روماتیسم

علائم و نشانه های لوزه سوم

برای درمان این بیماران با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

مشکلات درمان این بیماران عبارتند از: مشکلات جراحی، مشکلات بیهوشی، خونریزی و عفونت، ناتوانی والدین در مراجعه به موقع به متخصصان و درمان به موقع این بیماری تا مشکلاتی که برخی از آنها قابل اصلاح است. اما متأسفانه برخی از آنها می توانند باعث آسیب شوند.

علائم و نشانه های لوزه سوم

تشخیص لوزه سوم

علائم بزرگ شدن لوزه سوم شامل احتقان و ترشح بینی است. به عنوان مثال کودک مبتلا به عفونت های مزمن سینوسی که مهمترین علامت آن احتقان و ترشح بینی است. این علائم در کودک مبتلا به آلرژی مزمن نیز قابل مشاهده است. بنابراین باید اقدامات تشخیصی برای افتراق این علائم انجام دهیم. قدم اول ساده است. از تکنیک های تصویربرداری می توان برای تشخیص کودکان بسیار کوچک مانند کودکان زیر سه سال استفاده کرد. اما در کودکان بزرگتر که همکاری خوبی دارند، معاینات دقیق تری با معاینه آندوسکوپی انجام می شود.

علائم و نشانه های لوزه سوم

توصیه به بیماران و والدین

اگر کودک دچار مشکل تنفسی است و یا کودک دچار مشکل گوش و سینوس است باید سریعاً با پزشک متخصص تماس گرفته و تحت درمان قرار گیرد، عدم درمان به موقع می تواند عوارضی را در پی داشته باشد که سلامت کودک را تحت تاثیر قرار دهد، مشکل ساز خواهد بود. به عنوان مثال، اگر ضایعه با گوش همراه باشد، باعث جمع شدن پرده گوش می شود و عارضه ای به نام اوتیت سروزی ایجاد می کند. اگرچه مشکل لوزه سوم با افزایش سن برطرف می شود، اما این عارضه (اوتیت سروزی) می تواند برای مدت طولانی در کودک ناراحتی ایجاد کند و یا در موارد دیگر در صورت عدم درمان لوزه سوم ممکن است کودک دچار سینوزیت شود و منتظر عود مجدد باشد. سینوزیت . .

بیشتر بخوانید  جراحی لاپاراسکوپی همیشه مجاز نیست

بنابراین در صورت بروز عوارضی مانند سینوزیت، اوتیت سروزی (عفونت گوش) و حتی عفونت غیر میکروبی گوش و انسداد راه هوایی باید سریعا اقدام به درمان کرد. سایر مواردی که کودک را مجبور به جراحی می کند مشکوک به بدخیمی است. البته لوزه سوم معمولاً خوش خیم است اما در برخی موارد می تواند ضایعه بدخیم داشته باشد. در صورت بدخیمی، اوتیت میانی راجعه، سینوزیت مزمن و انسداد راه هوایی حتما باید جراحی انجام شود و اصلاً انتظار ممنوع است.

علائم و نشانه های لوزه سوم

توصیه های عمومی برای والدین

از آنجایی که این بیماری پیشگیری خاصی ندارد، والدین محترم باید به طور مرتب مراقب سلامت فرزندان خود باشند و در اولین علائم این بیماری با متخصصان مشورت کنند. آنتی بیوتیک ها هرگز نباید خودسرانه مصرف شوند، زیرا در برخی موارد می توانند عواقب جبران ناپذیری برای سلامتی کودک به همراه داشته باشند یا با این فرض که کودک با افزایش سن خود به خود بهبود می یابد، منتظر بهبود تدریجی بیماری نباشید و حتما به دنبال درمان به موقع باشید. اقدام به.

علائم و نشانه های لوزه سوم

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *